Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Dieta ecuadoriana

Dieta ecuadoriana

Dieta ecuadoriana este asa cum ii spune si numele dieta din Ecuador. Dieta ecuadoriana poate fi respectata si in Romania pentru ca planul alimentar se poate adapta daca se pastreaza specificul tropical. Dieta ecuadoriana are ceva din dieta mediteraneana, dar cu puternice influente spaniole, ceea ce o recomanda din start ca fiind o dieta simpla, sanatosa si plina de beneficii.

Astfel, in dieta ecuadoriana de baza sunt fructele, legumele, cerealele si fructele de mare. Carnea vine in plan secundar. Pe filiera spaniola in dieta ecuadoriana au intrat supele, tocanitele si deserturile usoare. O dovada ca acest stil alimentar este sanatos este faptul ca multi ecuadorieni ca ating 100 de ani! Dieta ecuadoriana este unul din motive. Este echilibrata, acordand mare atentie alimentelor naturale.

Plan alimentar in dieta ecuadorianahttp://localhost/femeia/wp-content/uploads/2014/02/07/dieta-ecuadoriana-2.jpg

Facem mentiunea ca dieta ecuadoriana nu este in sine o dieta pentru slabit, dar fiind foarte echilibrata si nutritiva te poate ajuta sa scapi de cateva kilograme. Oricum, dieta ecuadoriana are calitatea de a te face sa tralucesti prin efectele beneficie asupa pielii si parului.

Mic dejun: Masa de dimineata cuprinde in general oua, cartofi, paine (tortilla) sau clatite si este acompaniata de ceai sau cafea. Cand sunt cartofi la masa, dieta ecuadoriana elimina asocierea cu alte produse cu amidon. Langa oua adauga orez integral (de fapt, majoritatea meselor contin orez). Cand se grabesc, ecuadorienii mananca doar paine (adesea dulce). Totusi, cea mai popular bautura, consumata pe tot parcursul zilei, este ciocolata calda in amestec doar cu lapte integral. Dintre ceaiuri, sunt populare cele din ierburi (menta si musetel).

Pranz: Tine de la mijlocul zilei pana spre 2 dupa-amiaza, ecuadorienii acordand acestei mese o importanta deosebita. Adesea, ei merg acasa sa manance, iar magazinele se inchid. Pe masa au supa, grill de vita, pui, iepure sau cerb ori fructe de mare marinate cu lamaie si ceapa sau peste (pastrav de Anzi), orez, legume, fructe si branzeturi. Mai ales branzeturile moi, nematurate. Dintre legume, preferate sunt fasolea, mazarea si porumbul, pe care il folosesc in nenumarate feluri. Quinoa inlocuieste deseori orezul. Precum cartoful, orezul nu este nici el servit impreuna cu alte amidonoase. Legumele sunt adesea preparate, iar la salata este folosita putina maioneza.

Condimentele au un loc important, in special ardeii iuti. Dintre fructe, sunt preferate avocado (consumat adesea in supa), guava, banana, fructul pasiunii, mango, dar si merele, caisele, prunele. Masa se incheie cu cafea sau ceai si, in unele zone, cu siesta.

Cina: Fiindca pranzul se intinde pana dupa 2, cina e servita nu mai devreme de 8 seara. Este frugala, adesea compusa din resturi de la pranz, chiar daca participa la o intrunire. Poate inseamna doar paine si ceai sau supa. Deserturile sunt pe baza de fructe – ecuadorienii nu mananca dulciuri de tipul prajiturilor, negreselor, etc, ci aleg inghetata de tip sorbet.

In ceea ce priveste cantitatile, portile sunt mai degraba mici, legumele si fructele fiind mereu pe primul plan in ceea ce priveste cantitatea.

 


Lasă un răspuns

Sus