Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Dieta fara sare

Dieta fara sare

O dieta fara sare este, de cele mai multe ori, un stil alimentar pe care il respecti in cazul unor afectiuni acute sau cronice sau la recomandarea medicului, in cazul unor tratamente cu anumite medicamente. Dieta fara sare poate sa fie insa si un mod prin care poti scapa de cateva kilograme in plus .     

A manca fara sare nu inseamna ca esti condamnat la a consuma mancare fara gust. Ierburile proaspete si alte condimente sanatoase adauga gust mancarurilor, din care sarea a fost exclusa.

Dieta fara sare scade tensiunea arteriala, imbunatateste starea inimii si reduce retentia lichidelor din corp. Acest exces de lichide se aduna in maini, glezne, abdomen si nu numai, iar eliminand edemele, scapi de kilograme in plus.

Mai trebuie spus ca sodiul, pe care sarea il contine este un mineral fundamental necesar organismului, dar excesul este foarte danunator. Pe de alta parte necesarul de clor si sodiu, este complet acoperit printr-o alimentatie normala, pentru toate alimentele – vegetale, carne si lactate, contin o anume cantitate de sare. Practic omul nu are nevoie de adaus de sare in mancare.

Sarea contine 40% sodiu

Iata cateva solutii care te pot ajuta sa reduci cantitatea de sodiu pe care o consumi si tot atatea reguli principale pentru dieta fara sare.

Renunta la obiceiul de a pune o solnita pe masa. Aceasta obisnuita este sursa principala de sodiu din dieta unei persoane. Sarea contine 40% sodiu, iar o lingurita de sare de masa contine 2000-2400 miligrame de sodiu.

Nu mai pune sare in mancare cand gatesti
. Poti adauga piper, rozmarin, pudra de usturoi, pudra de chili, oricare alte condimente naturale si ierburi proaspete.

  • 3 afectiuni tratate prin dieta

Elimina complet alimentele de tip fast-food, chipsurile, alunele sarate, supele in plic, biscuiti sarati. Evita alimentele care contin adaus de sare, sodiu sau monoglutamat de sodiu.

Cauta produse care sunt etichetate “fara sodiu”,
pentru ca acestea contin doar cinci miligrame sau chiar mai putin.  

Consuma produse proaspete si cat mai putine produse procesate.
Mananca acasa, mancare gatita in casa, pentru ca in asa fel poti controla cantitatea de sare din mancare.

Bea multa apa plata. Este cea mai buna solutie pentru a reduce aportul de sodiu. Apa carbogazoasa, sucurile sau alte bauturi contin in mod natural sodiu.

Alege in principal, portocale, piersicile, gemurile de fructe naturale, laptele degresat si cerealale integrale, peste si carne de pui.
Dieta fara sare este o alternativa sanatoasa si eficienta, pentru dietele care urmaresc scaderea in greutate, efectele benefice fiind evidente si se vad imediat.
 


Lasă un răspuns

Sus