Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Dieta la 30 de ani

Dieta la 30 de ani

Dieta la 30 de ani trebuie s fie echilibrata, adaptata la necesarul de calorii zilnic, fara excese. O dietă corespunzătoare ca plan in dieta la 30 de ani poate încetini procesul de îmbătrânire. Cercetătorii spun că procesele hormonale intense ce se petrec după vârsta de 30 de ani pot fi încetinite printr-un regim alimentar adecvat categoriei de vârstă, dar şi tipului de constituţie. În acest caz, dieta trebuie să fie uşor subcalorică şi să nu lipsească proteinele animale.

Iată cum arată un plan alimentar corect pentru dieta la 30 de ani. Evident îl poți adapta la nevoile tale nutrițonale și la necesarul tău zilnic în ceea ce privește necesarul de calorii.

Micul dejun

Poate fi foarte variat ca mod de preparare, dar trebuie respectate următoarele condiţii:

– să fie luat la 20-30 minute după trezirea din somn pentru că astfel se absorb foarte bine elemente precum manganul şi aluminiul;
– este obligatoriu să se consume 200-250 g salate din vegetale crude, de preferat verzi (cum ar fi varza, recomandată şi pentru slăbire).
– se recomandă consumul a cel puţin 100 ml lapte, de preferat degresat. Laptele conţine calciu, dar şi unii aminoacizi care păstrează vitalitatea şi frumuseţea tenului.
– la micul dejun se pot servi orice alte tipuri de alimente sărace în grăsimi, colesterol şi zaharuri. Micul dejun trebuie să reprezinte 30-35% din valoarea caloriilor necesare pentru 24 de ore.

Dejunul

Trebuie să fie servit cald şi la ore foarte exacte din zi. Schimbarea orei mesei de prânz poate provoca tulburări ale secreţiei unor estrogeni, respectiv dereglări ale ciclului menstrual, dar şi îngroşarea articulaţiilor sau depunerea de grăsimi în jurul genunchilor şi taliei. Dejunul trebuie să respecte şi alte reguli:

– să conţină cel puţin 100 g. proteină animală. Se recomandă carnea de vită sau pui preparată prin fierbere, supe sau ciorbe
– este important ca la dejun să se consume legume fierte şi să se evite pe cât se poate prăjelile sau sosurile grase
– consumul redus de lichide în timpul mesei este recomandat, mai ales la persoanele cu tendinţe de îngrăşare
– după dejun se pot consuma dulciuri în cantităţi modeste, dar nu şi băuturi alcoolizate.

Cina

Indiferent de anotimp, cina nu trebuie servită mai târziu de ora 18.00. Şi la cină trebuie respectate câteva criterii:

– Să fie foarte săracă în proteine animale, dar bogată în proteine vegetale, cum ar fi mazărea, ciupercile etc.
– să nu conţină deloc condimente. Acestea pot împiedica absorbţia unor aminoacizi esenţiali, importanţi în păstrarea vitalităţii tenului.
– se recomandă consumul a 100-150 g. brânză degresată dulce.
– după cină, este indicat să se consume 100-150 ml vin roşu sau negru, dulce, pentru stimularea glandelor suprarenale.

Reguli elementare privind alimentaţia

Indiferent de vârstă sau de dietă, specialiştii recomandă respectarea câtorva reguli elementare privind alimentaţia:

– instituirea unui orar regulat al meselor;
– se recomandă să se bea apă călduţă sau ceai cald cu 30-60 de minute înainte de micul dejun;
– să se evite pe cât posibil consumul de apă în timpul mesei sau imediat după masă. Se poate bea apă sau altă băutură nefermentată cu 30-60 de minute înainte de a mânca;
– în general, nu consuma băuturi fierbinţi sau prea reci.
– la o singură masă nu se consumă o cantitate mare sau prea diversificată de alimente;
– de preferat să se evite consumarea fructelor şi zarzavaturilor la aceeaşi masă;
– hrana se mestecă încet şi foarte bine.

Fereşte-te de grăsimi!

După 30 de ani, masa osoasă tinde să scadă cu 3% în fiecare an, cauzând scleroze şi tasări de vertebre. De aceea, fereşte-te de grăsimi şi consumă alimente bogate în calciu, cum sunt produsele lactate, dar şi pe cele care încetinesc îmbătrânirea, în special fructe şi legume proaspete bogate în vitamine.

Evită regimurile dure de slăbire!

Acestea conduc la carenţe grave de elementele esenţiale pentru sănătatea organismului. E adevărat că astfel poţi pierde rapid câteva kilograme, dar care apoi se pun la loc la fel de rapid. Curele drastice şi variaţiile slăbit-îngrăşat întind pielea şi pot produce lăsarea sânilor, a abdomenului şi braţelor.

Renunţă la fumat!

Pe lângă alte probleme de sănătate, fumatul determină schimbarea culorii şi a elasticităţii pielii. Dacă nu te poţi lăsa, ceea ce te-ar feri de o grămadă de necazuri, încearcă măcar să diminuezi numărul de ţigări şi foloseşte suplimente nutritive care conţin antioxidanţi.


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus