Esti aici

Dieta lenesa

Când ții o cură de slăbire, faptul că pierzi prea mult timp cu pregătirea meselor îți taie din elan și ai tendința să renunți ușor. Iată cum eviți această capcană!

Gătitul îți stă în calea siluetei perfecte dacă ești o femeie ocupată sau nu prea te atrage gastronomia. Cum ar fi să slăbești 4-5 kg într-o lună fără să fie nevoie să te prindă noaptea în bucătărie „lucrând“ la prânzul de a doua zi? Este posibil dacă te organizezi din timp și te aprovizionezi cu toate cele necesare, ambalate, etichetate, ca tu doar să le deschizi și să le savurezi. Nu-ți mai bate capul nici cu lista de cumpărături și cu stabilirea meniului!

Principiile dietei

Orice dietă, ca să aibă sorți de izbândă și talia să se subțieze în timp record (așa cum îți dorești), trebuie să se bazeze pe alimente light. Așadar, să nu-ți lipsească produsele cu conținut scăzut de grăsimi și, desigur, cele sărace în calorii (cele două categorii seamănă, dar nu sunt totuna: de exemplu, somonul este un pește gras, însă grăsimile sale sunt sănătoase, iar aportul caloric e unul benefic). Un principiu important este că nu-i nevoie nici să gătești, nici să cântărești, nici să calculezi calorii ori să folosești storcătorul de fructe. Găsești la supermarket aproape tot ce îți dorești, chiar în porțiile ideale pentru regimul tău. Dacă la raft găsești cantități mari, folosește doar cât îți cere organismul. Îți sunt permise trei mese pe zi plus o gustare. Ai grijă să nu sari peste mese, fiindcă vei avea tendința să ronțăi snackuri nesănătoase. Bea cel puțin opt pahare cu apă zilnic – te vor hidrata și-ți vor tăia pofta de dulciuri. Și ceaiurile sau cafeaua sunt permise, cu condiția să nu adaugi zahăr, dar ai voie îndulcitori naturali. Ai liber la un pahar cu lapte degresat pe zi (care înseamnă 100 de calorii), însă alcoolul iese din discuție.

Pro și contra

Avantajul major nu este doar că nu mai pierzi timpul la cratiță, ci vei mânca sănătos, ușor, fără să simți că ți-e foame. Dacă nu-ți place carnea, găsești în această dietă un prieten fidel. Trebuie doar să iei preparatul din raft și să-l încălzești dacă e nevoie.

Ca dezavantaje, prețul ar fi principalul obstacol, fiindcă mesele de-a gata pot fi scumpe. Dar, dacă ești o femeie de carieră, n-ar trebui să fie asta problema. Ar mai fi ceva: alimentele la casoletă s-ar putea să conțină multă sare, deci verifică ambalajul după gramajul de sodiu.

MENIU

5 variante de mic dejun

  • 1. 1 porție mare de iaurt light cu fructe (200 g) + 1 banană medie + 1 măr
  • 2. 1 iaurt mare degresat (200 g) cu müsli (fructe uscate, nuci, semințe)
  • 3. 2 felii pâine integrală unse cu unt de arahide sau dulceață + 1 mandarină
  • 4. 1 bol cu lapte (300 ml) cu afine sau un amestec de fructe de pădure
  • 5. 1 pachet biscuiți cu cereale + 150 ml lapte + 1 fresh de portocale

5 variante de prânz

  • 1. piept de pui cu salată, roșii și dressing (la casoletă, în jur de 200 g) + 2 pătrățele de ciocolată neagră
  • 2. ton și legume (250 g)/1 borcănel (125 g) iaurt de băut cu fructe
  • 3. 1 porție de orez cu ciuperci și 1 casoletă de ardei copți + 1 măr sau 1 felie de pepene galben
  • 4. 200 nuggets de pește, sos salsa și rucola + 1 portocală sau 1 înghețată mică de zmeură
  • 5. 2 șnițele cu garnitură de hummus și salată aisberg + 2 piersici sau 1 felie de pepene roșu

5 variante de cină

  • 1. supă-cremă de legume (400 ml), salată quinoa, merișor și măr + 1 felie brânză de capră
  • 2. 1 porție de lasagna vegetală (250 g) + 1 banană sau 1 sana
  • 3. 2 felii de pizza margherita (doar roșii și mozzarella) (150-200 g) și 3 caise
  • 4. 1 conservă de mazăre gătită cu piept de pui (300 g) și 1 mango
  • 5. amestec de legume, paste și somon la conservă (250 g) și 1 kiwi

5 opțiuni de gustări (alege una pe zi)

  • 1. 5 bucățele de kiwi
  • 2. 30g de struguri
  • 3. 1 înghețată simplă cu vanilie
  • 4. 30 g migdale, fistic
  • 5. 1 avocado

Articol preluat din ediția de august 2014 a revistei Femeia.

Autor: Lidia Năstase

Sursa foto: Thinkstock


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus