Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Dieta perfecta pentru fiecare varsta

Dieta perfecta pentru fiecare varsta

Dieta pentru oase

La 50 de ani, vrei, nu vrei, trebuie sa te pregatesti pentru menopauza. Prin alimentatie insa, poti sa previi unele problemele legate de menopauza.

Meniul unei zile obisnuite

  • 8.30: o cafea cu lapte, cereale integrale cu miere sau cu fructe uscate, un mar si un pahar cu suc de portocale.
  • 13.00: doua felii de paine cu ton, salata, maioneza si o limonada.
  • 16.00: fistic sau caju si ceai instant dulce.
  • 19.30: doua felii de pizza cu ciuperci, o salata mica si o cana cu ceai instant dulce.
  • 20.30: o prajitura de casa cu ciocolata sau un croissant.

Meniul unei zile ideale (total calorii: 2.000)

  • 8.39: Adauga in cereale 2 linguri de seminte de in si pepene galben sau piersici. Cum ajuta? Semintele de in sunt bogate in fitoestrogeni, care vor diminua severitatea bufeurilor. Betacarotenul din fructe este un antioxidant care previne aparitia bolilor cu afectare celulara.
  • 13.00: Inlocuieste maioneza cu un dressing cu grasimi vegetale sau cu iaurt. Inlocuind grasimile saturate, reduci risul cancerului sau al afectiunilor cardiace, frecvente la aceasta varsta.
  • 16.00: Bea in loc de ceai o cafea decofeinizata; astfel, reducii cantitatea de cofeina, posibil factor favorizant al bufeurilor.
  • 19.00: Adauga la salata broccoli si morcov si bea un ceai de plante. Vei aduce organismului antioxidanti puternici, vitamine (A, C) si fitoestrogeni care diminueaza simptomele menopauzei. Si asta trebuie sa fie ultima masa a zilei!

Dieta pentru energie

La 30 de ani, incepi sa te confrunti cu liste lungi cu lucruri „de facut” si trebuie sa mananci in asa fel incat sa ai energie. Dar uneori esti atat de ocupata, incat sari peste mese.

Meniul unei zile obisnuite

  • 7.00: 2 cesti de cafea cu 4 lingurite de lapte si o felie de paine prajita cu gem.
  • 9.00: 1 ceasca de cafea cu 2 lingurite de lapte, jumatate de nectarine si un iaurt mic.
  • 10.30: un pahar cu suc de fructe.
  • 12.00: o punga de alune sau sticksuri, ori un sandvis.
  • 16.00: o ceasca de cafea.
  • 19.00: o friptura cu pilaf sau mancare de legume, o salata, o bere, un mar, o felie de placinta cu lamaie si doua cubulete de ciocolata cu alune.

Meniul zilei ideale (total calorii: 2.200)

  • 7.00: Micul dejun dintr-o zi obisnuita e foarte bun, insa treci pe cafea decofeinizata, dupa prima ceasca. Cum ajuta? Reduce momentele de „energie scazuta”, declansate de consumul mare de cofeina. In plus, contribuie la pastrarea calciului in oase.
  • 10.30: Bea un pahar cu suc de portocale; iti da energie si sustine acumularea de calciu.
  • 12.00: Mananca un sandvis cu branza si legume crude; iti confera calciu si energie.
  • 16.00: Consuma o ceasca de lapte degresat cu cereale si fructe, cat o jumatate de ceasca. Pana la aceasta ora, trebuie sa fi baut deja 4 pahare cu apa, altfel nu poti sa combati oboseala si deshidratarea.
  • 19.00: 100 gr de carne de pui la gratar cu salata, un pahar de bere si, daca nu e suficient, poti manca si un mar si o felie de paine graham. Este o masa lejera, usor digerabila si nu perturba somnul – berea chiar te face sa dormi mai bine.

Dieta pentru silueta

La 40 de ani trebuie sa reduci din portiile de mancare pentru a te adapta unui metabolism din ce in mai lent. Peste zi, nu prea ai timp sa stai la masa si mananci des preparate fast-food si sandvisuri, pentru ca nu ai timp sa gatesti.

Meniul unei zile obisnuite

  • 8.30: o bagheta cu unt sau o merdenea, o cana de cafea cu zaharina si putin lapte
  • 12.30: o salata de la fast-food sau pui cu cartofi, ori un sandvis complex – salata, oi, pui, branza, maioneza – si o bautura racoritoare acidulata, de obicei cu cofeina.
  • 16.00: chipsuri sau alune.
  • 19.00: cartofi pajiti cu oua sau o friptura cu salata de rosii si ceapa ori mancare de legume cu carne si apa minerala.

Meniul zilei ideale (total calorii: 1.500)

  • 8.30: Inlocuieste bagheta sau merdeneaua cu un bol de fulgi de ovaz cu lapte si un pahar cu suc de portocale. De ce? Fibrele din ovaz aduc energie organismului, facandu-l sa elimine colesterolul, iar sucul de portocale ofera vitamina C, un antioxidant foarte bun.
  • 12.30: Inlocuieste salata de la fast-food cu un amestec mexican de legume, care sa contina si fasole rosie, iar ca desert, mananca un mar. Fasolea rosie are multe fibre, care te satura repede; in plus, acidul folic este excelent pentru inima. Marul este si el satios si bun pentru inima.
  • 16.00: In loc de chipsuri, rontaie un morcov. Va alunga senzatia de foame, deoarece contine glucid; in plus, aduce organismului multi antioxidanti.
  • 19.00: Inlocuieste carnea rosie cu peste bogat in Omega 3 si adauga cinei legume si paine integrala. De ce? Omega 3 protejeaza inima si poti sa scazi in acest fel si din calorii. Legumele si painea integrala reduc riscul bolilor de inima.

Lasă un răspuns

Sus