Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Esti obsedata de greutate?

Esti obsedata de greutate?

Nu ştiu prea multe femei care să nu-şi fi dorit, măcar în adâncul sufletului, să fie și frumoase, și deştepte, şi cu o siluetă perfectă. Dar dorința unora de a fi suple se transformă uneori în obsesie.

Astăzi, silueta perfectă se obţine şi se menţine tare greu, fiindcă perfecţiunea e cam… subnutrită, iar progresul ne-a tăiat comunicarea cu consumul de calorii. Şi uite aşa a apărut „grija faţă de corpul tău“. Lucru nu tocmai rău, pentru că un raport onorabil între înălţime şi greutate nu e numai estetic, ci şi sănătos. Dar (trebuia să fie un dar) este din ce în ce mai frustrant să te baţi cu ispitele gustoase şi să te-mprieteneşti cu fuga, greutăţile, săriturile, flotările şi alte activități mâncătoare de calorii. Prin urmare, din ce în ce mai des se ajunge la diete frustrante. Iar de-aici până la obsesia greutăţii nu mai este decât un pas. Dacă în ultimul timp eşti tot mai interesată de emisiunile/articolele/conferinţele cu tema „cum să trăim sănătos“, e bine să evaluezi un pic situaţia şi să vezi dacă nu ai depăşit cumva pragul dintre grija şi obsesia față de cât cântărești.

Cântarul

Este foarte bine să ştii cum stai, adică să te cântăreşti o dată pe săptămână. În felul acesta, ţii sub control greutatea. Când ajungi însă să te cântăreşti zilnic o dată sau chiar de 2-3 ori, deja ai o problemă. Nici măcar când ţii dietă nu ar trebui să te cântăreşti atât de des. Corpul are legile şi regulile lui, aşa că s-ar putea ca privarea de anumite plăceri culi-nare să nu-i placă şi, în loc să-ţi dea o veste bună, o să te întoarcă pe dos cu ceva în plus la greutate. Aşadar, nu te cântări mai mult de o dată pe săptămână, iar pentru verificarea zilnică, foloseşte haine care-ţi veneau bine când erai mai slabă.

Dieta

Dacă în urmă cu 10-20 de ani erau câteva cure de slăbire celebre şi mai mult sau mai puţin eficiente, astăzi e plin internetul de ele. Dar şi la televizor, în reviste și cărţi găsești zeci, sute de diete, trucuri, sfaturi ori ponturi de slăbit. Başca reţetele vedetelor. Iar dacă eşti ca un țâr, tot te bate gândul să ţii şi tu o cură de slăbire, să fii în rând cu lumea. Te apuci de dietă, nu simţi nimic îmbucurător, apoi mănânci bine ca să-ţi faci poftele şi încerci alta. Diete care de care mai drastice și frustrante. Şi te trezeşti după câteva luni dacă nu bulimică, cel puțin cu metabolismul dat peste cap şi câteva kilograme în plus. Şi din ce în ce mai obsedată de numărul kilogramelor. O dietă este bună din când în când, dar ţinută cu cap şi, obligatoriu, cu recomandarea unui medic nutriţionist.

Trucurile

Plasturi în pantofi, apă caldă dimineaţa, câte un bob de orez sau cine ştie ce alte „metode garantate“ îţi fac cu ochiul. Dacă ajungi să cauţi cu disperare tot felul de astfel de metode de slăbit, e clar că ai o problemă. Şi problema ta nu sunt kilogramele în plus, ci obsesia kilogramelor în plus! Ce-ar fi dacă, în loc să apelezi la tot felul de trucuri din astea, să reduci pur şi simplu porţiile de mâncare, să încerci să te hrănești cât mai echilibrat şi să te gândeşti mai puţin la chestiunea asta?

Mişcarea

În regulă, ţi-ai dat seama ce poate ţine în contrapondere dezavantajele progresului: mişcarea, sportul. Foarte frumos, mai ales dacă n-ai mai mers pe jos de când te duceai la şcoală cu ghiozdanul în spate. De aici însă până la a te muta la sală şi a face din „pătrăţelele“ pe abdomen un ţel în viaţă e cale lungă, dar pe care o poţi străbate rapid din nebăgare de seamă, ajungând să traduci orice picătură de transpiraţie în calorii consumate. Aşadar, ai grijă şi opreşte-te la faza cu alergatul, mersul pe jos sau cu bicicleta, înotul ori tenisul. Te menţin în formă, consumă caloriile în exces, plus că eliberează suficiente endorfine ca să te simţi bine.

Mâncarea

Este deja o modă mâncatul ăsta sănătos (bio, eco, organic ş.a.m.d.). E foarte bine dacă eşti în pas cu moda, dar nu exagera! Când ajungi să nu mai poţi înghiţi nimic până ce nu afli exact tot procesul de fabricaţie, când visezi tabele cu valori nutritive şi te uiţi urât la cei din jurul tău care dau gata o gogoaşă ori o şaorma, lucrurile deja se complică. Este o boală ce se numeşte ortorexie şi face parte din categoria tulburărilor de alimentaţie, ducând deseori la depresie severă şi excludere socială. Prin urmare, alimentează-te cât mai sănătos cu putinţă, dar nu face din asta un capăt de ţară şi un ţel în viaţă. E suficient să fii un pic grijulie, atât!

3 soluţii ale unor femei celebre

Iată trei vedete care n-au căzut în capcana dietelor drastice și au reușit să slăbească sănătos:

Heidi Klum (fotomodel) – După naştere, a slăbit folosind aceeaşi metodă de a se menţine în formă ca înainte de a deveni mamă: înot şi alergat. În plus, adoră săriturile „la plasă“ împreună cu copiii!

Kirstie Alley (actriţă) – A slăbit mai bine de 30 de kilograme datorită unui concurs precum „Dansez pentru tine“. Dansul a întinerit-o, a făcut-o din nou frumoasă şi veselă.

Oprah Winfrey (vedetă TV) – A scăpat de multe kilograme schimbându-şi obiceiurile alimentare şi făcând mult fitness, dar fără să îşi piardă vreodată simţul raţiunii. Sau al umorului!


Lasă un răspuns

Sus