Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Medical > Exercitii fizice recomandate pentru raceala

Exercitii fizice recomandate pentru raceala

 

Toamna – sezonul răcelii şi al gripei, a sosit şi chiar dacă întotdeauna e mai bine să previi decât să tratezi se întâmplă să avem ghinion şi să răcim. Toate ştim că odată ce am răcit vrem soluţii să trecem cât mai uşor peste răceală; de asemenea ne întrebăm cât de active ar trebui să fim: stăm pe canapea cu minimum de activitate fizică sau este rost de o tură de fitness?

Majoritatea specialiştilor afirmă că dacă simptomele sunt doar în partea superioară a corpului (deasupra gâtului) atunci este ok să faci efort fizic şi să transpiri – în măsura în care poţi. Dar dacă ai dureri musculare, febră sau dificultăţi în a respira uşor, ar fi mai bine să stai liniştită şi să te odihneşti.

Dacă te simţi în stare să mergi la sala de fitness sau să faci exerciţii acasă iată câteva exerciţii recomandate sau interzise în timpul răcelii/gripei.

Recomandat: Mersul pe jos 

Nerecomandat: Alergarea de rezistenţă 

O plimbare pe jos de 20-30 de minute de câteva ori pe săptămână este o cale sigură de a te păstra în formă. Poate atenua simptomele răcelii prin eliberarea căilor respiratorii. Pe de altă parte, alergarea de lungă durata în timpul răcelii are efecte nocive pentru că sistemul imunitar funcţionează la capacitate redusă până la 24 ore după un astfel de exerciţiu de anduranţă.

Citeste si: Trateaza raceala la minut

Recomandat: Yoga 

Nerecomandat: Exerciţii cu greutăţi 

Yoga ajută la diminuarea nivelului de stress, care de obicei este ridicat în timpul unei răceli. Întinderile uşoare pe care le realizezi în diverse poziţii de yoga ajută la eliminarea durerilor cauzate de răceală. Exerciţiile cu greutăţi însă nu sunt recomandate deoarece nu vei avea rezistenţa şi nici capacitatea de concentrare obişnuită – asta însemnând un risc mai mare de accidentare. Exerciţiile cu greutăţi în timpul răcelii adaugă un stress suplimentar asupra muşchilor, ceea ce se poate traduce prin presiune ridicată a sinusurilor şi dureri de cap.

Citeste si: Vindeca raceala u ajutorul leacurilor din stup

Recomandat: Dans 

Nerecomandat: Sporturi de echipă 

Indiferent dacă mergi la Zumba sau dansezi pe playlist-ul tău preferat acasă, dansul este bun în timpul răcelii: accelerează bătăile inimii şi reduce stresul fără a obosi prea tare organismul. Şi, deşi te vei simţi obligată să participi la sporturi de echipă precum fotbal sau volley, mai bine eviţi acest lucru când eşti răcită. Coechipierele tale s-ar putea să-ţi ducă dorul, dar sigur se vor bucura că nu le dai răceala.

În general, dacă te simţi suficient de confortabil să faci mişcare şi nu îi expui pe ceilalţi viruşilor tăi, poţi face exerciţii moderate. Dacă ai anumite serii de exerciţii pe care vrei să le execuţi şi nu ştii dacă e cazul atunci când eşti răcită – cel mai bine ia legătură cu medicul tău.

 


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus