Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Exista viata dupa dieta?

Exista viata dupa dieta?

Cat e necesar sa tii dieta? Cel putin patru luni

Organismul uman memoreaza greutatea corporala daca aceasta este mentinuta minimum trei luni. Astfel, daca nu reusesti sa te pastrezi zvelta cel putin in aceasta perioada, organismul va incepe sa-si refaca depozitele de grasime ca sa revina la „imaginea” pe care o are in memorie.

In concluzie, esti obligata sa tii o dieta cel putin patru luni: in prima luna, dai jos din kilogramele in plus (slabesti sanatos aproximativ 4 kg), iar in urmatoarele trei, pastrezi greutatea la care ai ajuns. Astfel, reusesti sa schimbi setarea din memoria organismului, care te va „tine minte” mai slaba.

Cat de severa e dieta? Este foarte prietenoasahttp://localhost/femeia/wp-content/uploads/2012/03/21/viataart1.png

Daca te bazezi pe un regim alimentar foarte sever si hipocaloric, cu totul diferit de stilul tau de a manca, nu realizezi nimic pe termen lung: frustrarile te vor impinge la pacate culinare mici si dese, din care organismul tau, obisnuit acum cu un aport caloric foarte scazut (functioneaza in regim de avarie si sa asimileaza tot ce primeste), va stoca tot ce poate.

Ce sa mananc in plus dupa dieta? Aproape orice

Problema nu este aportul caloric, ci continutul de glucide. Insulina este cea care ingrasa atunci cand este secretata in cantitati peste medie, rezultand astfel depozite de grasime pe solduri si abdomen. De aceea, alimentele au fost clasificate in functie de indicele glicemic in: alimente cu indice glicemic (IG) mic, cu IG mediu si cu IG ridicat. Iata cateva combinatii in farfurie care nu-ti vor dezamagi eforturile de mentinere a siluetei zvelte:

Grasimile (uleiuri, unt, oua, carne, smantana, orice produs lactat cu o grasime de peste 1%) se asociaza doar cu alimente cu IG mic, niciodata cu cele care au IG mediu sau mare.


Important

  • Alimentele cu IG mediu se consuma doar impreuna cu cele cu IG mic.
  • Alimentele cu IG mare se considera abateri si se consuma foarte rar, in cantitati mici.

Alimente cu IG mic

Afine, ciuperci, hummus, alune de padure, ardei (iuti), broccoli, ghimbir, linte, marar, masline, mazare, mere, migdale, morcovi, nectarine, caise, castraveti, ceapa, ciocolata neagra cu peste 85% cacao, cirese, crustacee, dovlecei, fasole, fistic, fragi, nuci, orez salbatic, pere, piersici, portocale, praz, prune, rosii, salata verde, seminte de dovleac, floarea-soarelui, in, susan, mac, pin, soia, spanac, sparanghel, telina, usturoi, varza, vinete.

Alimente cu IG mediu

Ananas, caise uscate, cartofi dulci, cereale integrale (fara zahar), fasole rosie, kiwi, mango, orez (basmati, brun), paine prajita, paine integrala, prune uscate, smochine uscate, spaghete al dente, struguri, unt de arahide fara zahar.

Alimente cu IG mare

Paine alba, banane, bere, cartofi, castane, cereale rafinate indulcite, chipsuri, bauturi carbogazoase, miere, orez alb standard, pepene galben, covrigi, croasanti, curmale, cuscus, dovleac, ketchup, maioneza, mamaliga, pizza, popcorn, spaghete albe bine fierte, stafide, taitei bine fierti, zahar alb/brut/complet/integral.

 


Lasă un răspuns

Sus