Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Fără carne, fără colăcei

Fără carne, fără colăcei

În afară de aceste false argumente contra consumului de carne, ar mai fi câteva pro fără tăgadă:

– Lipsa cărnii din alimentaţia pe termen lung duce la carenţe de zinc, fier, fosfor, vitamine din grupul B în organism.

– Carnea conţine aminoacizi esenţiali, proteine de calitate superioară complete, având un rol hotărâtor în formarea ţesuturilor.

46 g de proteine (animale şi vegetale), acesta e necesarul zilnic al unei femei.

Cum să slăbeşti corect

Cel mai sănătos mod de a scăpa de kilogramele în plus este încet, dar sigur, fără o cură de slăbire, ci cu un regim alimentar echilibrat. Aşa eşti ferită de efectul yo-yo, care se referă la redepunerea kilogramelor pierdute rapid prin diete severe, care afectează organismul.

Luiza Pîrvu, nutriţionist:  „Contează ceea ce mănânci şi porţiile consumate, dar şi gradul de activitate fizică atunci când vorbim de siluetă; beneficiile unei diete vegetariene sunt multiple, însă cel mai indicat pentru sănătate este să menţinem un meniu echilibrat, variat, în care să includem carnea, atât albă, cât şi roşie. Fiecare aliment are rolul său în organism şi ar fi bine să bifăm, de-a lungul unei săptămâni, toate grupele de alimente: cereale şi produse făinoase, carne, lactate şi, desigur, legume şi fructe.“

Dacă ţii post doar pentru că speri să slăbeşti renunţând la carne, reconsideră-ţi alegerea! Nutriţioniştii nu te susţin: şi silueta, şi sănătatea au de suferit.

Soluţia la care multe femei apelează când vor să slăbească fără un efort deosebit este să renunţe la carne, de zici că-i diavolul din farfurie. Iar această perioadă de post vine la fix. Sub pretext de purificare spirituală, vrei să vezi dacă alimentaţia vegetariană ţi se potriveşte şi, mai ales, dacă te ajută să-ţi scazi măsura la jeanşi. Într-adevăr, într-o primă fază, schimbarea este vizibilă, atât pe cântar, cât şi pe centimetru. Acest succes iniţial îţi dă forţe noi, chiar dacă schimbarea bruscă de regim alimentar ţi-a cam stors organismul de vlagă. Iar asta, pentru că omul este un mamifer omnivor, care suferă atunci când este privat de o categorie de nutrienţi. Iar carenţele apar, în primă fază, doar la analize. Şi nu vrei să ajungi până acolo unde simţi efectele chiar pe pielea ta.

Dieta e matematică

Într-o societate divizată de războiul dintre junk-food şi mâncarea raw-vegană, e greu să ai o siluetă normală şi o alimentaţie asemenea. Iar în cursa pentru siluete perfecte, am pierdut din vedere lecţia simplă a cererii şi ofertei care se aplică şi pentru curele de slăbire: „Ca o persoană să slăbească sau să se îngraşe, trebuie să încline balanţa dintre caloriile ingerate şi cele consumate“, spune nutriţionistul Luiza Pîrvu. Foarte simplu. Dar cine poate fi atât de meticulos încât să-şi cântărească porţiile şi să-şi numere caloriile, când din pauza de prânz de o oră trecută în contractul de muncă ţi-au rămas, de fapt, doar zece minute agitate de înfulecat un sendviş? Evident, în aceste condiţii, renunţarea la carne este o soluţie foarte la îndemână, dar deloc potrivită. Iar nutriţionistul ne-a susţinut părerea. Iată totuşi de ce apare scăderea în greutate când tai carnea din meniu şi câteva sfaturi ca s-o păstrezi în dietă fără daune pentru siluetă:

Carnea are un aport caloric mare faţă de legume, dacă acestea sunt consumate crude, fierte, la grătar, la aburi, la cuptor sau sote. Aşa că e normal să slăbeşti dacă mănânci 200 g de broccoli fiert în loc de o bucată de ceafă, fie ea şi la grătar. Dar, dacă te amăgeşti cu mirajul celor câteva kilograme pierdute şi începi să compensezi lipsa cărnii cu făinoase, dulciuri şi alte produse cu aport caloric semnificativ, n-ai rezolvat nimic.

Cum să păstrezi carnea în meniu: ai grijă la porţie! 100 g îţi sunt suficiente la o masă, iar cantitatea consumată zilnic n-ar trebui să depăşească 150-200 g (în funcţie de greutatea ta şi de câtă mişcare faci). În afară de asta, modul de preparare trebuie să fie corect din punct de vedere nutriţional: la grătar, la cuptor sau fiartă.

Carnea este digerată într-un timp mai îndelungat, dar asta ar putea fi un atu într-o cură de slăbire, pentru că prelungeşte senzaţia de saţietate. În schimb, după câteva zile de regim vegetarian, poate apărea o uşurare a tranzitului intestinal datorită cantităţii mari de fibre, iar aceasta se poate traduce într-o scădere la cântar. „De fapt, este vorba de o falsă scădere, prin eliminarea bolului fecal“, spune nutriţionistul. 

Cum să păstrezi carnea în meniu: ai grijă cu ce o combini! Alături de cartofi sau orez ori leguminoase (mazăre, fasole, linte), carnea îngreunează digestia, iar fermentaţia amidonului din aceste garnituri te balonează. De aici, senzaţia de îngreunare, dar şi rezultatul nemilos al cântarului. Alături de legume verzi (fără amidon) gătite dietetic, o porţie de carne de calitate aduce numai beneficii organismului.

 


Lasă un răspuns

Sus