Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Hormonii responsabili de foame. Cum ii tinem in frau?

Hormonii responsabili de foame. Cum ii tinem in frau?

 

Ştiai că hormonii responsabili de foame joacă un rol important, indiferent că ai poftă de mere sau de un bol de îngheţată? Anumiţi hormoni te pot face să te simţi înfometată şi să renunţi la dietă, dar mai rezistă puţin.

Dacă ştii într-adevăr ce se întâmplă înăuntrul corpului tău şi ajungi să controlezi hormonii respectivi, îi vei putea combate şi păstra sănătatea şi corpul sexy!

Aici poţi găsi nişte modalităţi de a combate hormonii responsabili pentru senzaţia de foame, pentru a putea da jos din kilograme şi a obţine corpul viselor tale!

1.  Dormi cât de mult poţi

Lipsa de somn poate activa hormonii responsabili pentru senzaţia de foame, şi te poate face să mănânci foarte mult, aşa că du-te la culcare devreme. Sunt recomandate între 7 şi 9 ore de somn pentru a-ţi putea ţine hormonii în frâu şi pentru a obţine modul optim de funcţionare al organismului tău. Dormi puţin mai mult astă-seară!

Citeste si: Ce sa faci in timpil zilei pentru a slabi

2. Evită sarea în perioada de menstruaţie

S-ar putea ca în timpul ciclului menstrual să pofteşti la chipsuri, pizza, şi alte mâncăruri bogate în sodiu, dar satisfăcându-ţi poftele vei ajunge să-ţi stimulezi hormonii şi mai mult, acest lucru putând cauza consumul în exces. Pentru a-ţi satisface pofta de sare într-un mod natural poţi mânca nişte batoane de ţelină cu humus, astfel neafectându-ţi hormonii responsabili pentru senzaţia de foame.

3. Consumă mulţi carbohidraţi complecşi

Păstrează echilibrul hormonilor tăi cu ajutorul dietei potrivite. Asigură-te că vei consuma multe legume, cereale integrale şi proteine slabe. Prin alegerea ta de a mânca sănătos vei obţine un anumit echilibru în ceea ce priveşte sănătatea, şi vei scăpa de capricioşii hormoni responsabili pentru senzaţia de foame.

Citeste si: Cum sa te mentii toamna aceasta

4. Nu te concentra pe lucrurile mărunte

Este mai uşor de zis decât de făcut atunci când vine vorba de eliminarea stresului, dar stresul poate genera un val de cortizol, care este asociat cu îngrăşarea. Trage aer adânc în piept, şi realizează faptul că lucrurile vor arăta mai bine în momentul în care vei scoate capul din pământ. Această gândire pozitivă te poate ajuta să scapi de kilogramele în plus.

5. Fă exerciţiu fizic în fiecare zi

Pentru a reuşi să nu cazi pradă acestui hormon responsabil pentru senzaţia de foame şi să nu mănânci în exces, ieşi din casă pentru a face exerciţiu fizic timp de 20 de minute. Exerciţiul fizic va echilibra nivelul hormonilor responsabili pentru senzaţia de foame şi nu vei mai pofti la mâncăruri nesănătoase

Citeste si: Afla de ce iti este mereu foame

6. Mănâncă gustări sănătoase

Fiind femeie, nivelul de estrogen creşte şi scade în perioadele de ovulaţie şi menstruaţie, făcând ca hormonii responsabili pentru foame să te înnebunească.  Ca gustare, mănâncă puţin şi des pe parcusul zilei pentru a-ţi păcăli hormonii responsabili pentru senzaţie de foame.

7. Relaxează-te

Pentru a-ţi controla hormonii şi a îndepărta senzaţia de poftă te poţi odihni, relaxa şi medita. Dacă-ţi rezervi 10 minute pe zi pentru relaxare, vei vedea că hormonii tăi vor ajunge la un anumit echilibru şi vei alege mai bine în ceea ce priveşte mâncarea. Trage, deci, aer adânc în piept şi relaxează-te!

 




Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus