Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Hrana care alunga batranetea

Hrana care alunga batranetea

Omul a fost mereu fascinat de mitul tinereții fără bătrânețe, căutând în zadar poțiuni magice sau leacuri care să țină la distanță efectele nedorite ale trecerii vremii.

Nici acum, când speranța de viață a crescut considerabil, când medicina a evoluat, încât cu ajutorul câtorva intervenții chirurgicale poți șterge de pe corp semnele bătrâneții, oamenii de știință nu au abandonat ideea de a găsi tratamente revoluționare menite să ne țină tineri cât mai mult timp. Din păcate, rezultatul eforturilor acestora se lasă așteptat.

Dieta este importantă

La îndemâna oricui se găsesc metode care par să dea rezultate nu doar împotriva ridurilor, ci și a îmbătrânirii întregului organism. Ele țin de adoptarea unui stil de viață sănătos, care să includă nu doar mișcare, ci și o dietă echilibrată. Există alimente cu conținut mare de calciu, folați și alți nutrienți care pot amâna declinul cognitiv, pierderea memoriei, care previn apariția problemelor de vedere sau care mențin pentru mai multă vreme elasticitatea pielii.

Rodii

În bobițele lor acrișoare se găsește din belșug acid elagic, o substanță cu puternice proprietăți anticancerigene. În plus, acest compus protejează împotriva efectului radicalilor liberi, păstrând elasticitatea pielii. Din păcate, el se elimină rapid din organism, așa că trebuie descoperite și alte surse care să-l conțină. Cele mai indicate sunt fructele de pădure și nucile.

Legume cu frunze verzi

Spanacul, ștevia, salata verde sunt adevărați prieteni ai tinereții. Vitamina A din frunzele lor este necesară revitalizării pielii. Ea sprijină întinerirea celulară și menținerea elasticității pielii. Nu degeaba multe creme costisitoare au în compoziție Retin-A sau retinol, substanțe pe bază de vitamina A menite să țină la distanță ridurile. Pe de altă parte, vitamina C din frunzele de spanac este foarte folositoare organismului pentru producția de sebum. Dacă, în prima jumătate a vieții, excesul de sebum aduce numai necazuri, de la ten lucios și acneic până la păr gras, după 50 de ani, vor fi resimțite din plin efectele producției sale deficitare. Pielea se usucă, părul devine tern și mat.

Morcovi

Nu doar ei, ci toate fructele și legumele portocalii (caise, mango, dovleac) sunt bogate în betacaroten. Antioxidant extrem de important, acesta apără pielea în lupta cu razele ultraviolete ale soarelui și nu numai. Efectele nocive ale poluării sau ale substanțelor chimice cu care pielea intră în contact sunt și ele neutralizate de către betacaroten.

Pește gras

Sardinele, tonul, somonul sau chiar codul sunt necesare în dieta oricărei persoane nu doar pentru amânarea efectelor bătrâneții, ci și pentru menținerea sănătății cardiovasculare. Acizii grași omega 3 din carnea acestor pești previn apariția bolilor cardiovasculare prin scăderea considerabilă a colesterolului rău din sânge. Ei au un efect benefic și asupra funcției cerebrale, susțin sănătatea părului, care devine mult mai viguros și strălucitor.

Cereale integrale

Bogate în fibre și vitamine, ele sunt un adevărat inamic al bolilor cardiovasculare, afecțiuni asociate mai ales cu înaintarea în vârstă, pe fondul unui stil de viață nesănătos. Pentru că se digeră mai greu decât cerealele procesate industrial, previn creșterea glicemiei și apariția diabetului. Studiile arată că preparatele pe bază de făină de secară, orz sau ovăz ne ajută să ne menținem greutatea la cote optime, ne apără de afecțiuni gingivale sau de probleme ale colonului.

Semințe de floarea-soarelui

Înainte de orice, trebuie spus că, pentru a ne bucura de calitățile lor, ele vor fi consumate crude. Au în compoziție fitoestrogeni, hormoni naturali care previn distrugerea colagenului. Sunt o importantă sursă de vitamina E, un antioxidant eficient, căruia i se spune și „vitamina tinereții“ întrucât are un puternic efect antirid.

Germenii de grâu

Lipsa de zinc este una dintre principalele cauze ale pierderii părului și ale fragilității unghiilor. Germenii de grâu au proprietăți unice și conțin din belșug acest mineral. El joacă un rol foarte important în întinerirea celulară și are proprietăți antiinflamatoare care împiedică apariția eczemelor.

sfaturi pentru a fi tânără mai mult timp

  • Încearcă să consumi cât mai multe legume și fructe cu coajă, după ce le-ai spălat foarte-foarte bine. Chiar dacă nutriționiștii trag un semnal de alarmă vizavi de pesticidele și fungicidele care se află pe suprafața lor, e bine de știut că în coajă se găsesc foarte multe minerale și vitamine importante. Este și cazul castravetelui, care conține siliciu, un mineral ce ne apără de riduri.
  • Consumă ulei de susan! Este foarte des folosit în bucătăria asiatică și poate fi cumpărat din magazinele cu produse orientale sau chiar din anumite supermarketuri. Îl poți adăuga în salate, în locul banalului ulei de floarea-soarelui, deoarece previne diabetul și scade tensiunea. Cât despre frumusețe, uleiul de susan ajută la producerea de colagen, redându-i pielii elasticitatea.
  • Renunță la zahărul alb – este unul dintre cei mai mari dușmani ai sănătății! Înlocuiește-l cu zahăr brut sau miere, deoarece duce la distrugerea colagenului și la apariția prematură a ridurilor.

Articol preluat din ediția de noiembrie 2014 a revistei Femeia.

Autor: Georgiana Dobrescu

Sursa foto: Fotolia


Lasă un răspuns

Sus