Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Iaurt degresat sau integral? Care-i cea mai buna alegere?

Iaurt degresat sau integral? Care-i cea mai buna alegere?

Daca este sa alegi intre iaurtul degresat sau integral, ce alegi? Care este mai bun: iaurtul degresat sau cel integral? Iti raspundem la intrebari, cu argumente.

Iaurtul este unul dintre cele mai sanatoase alimente. Este o sursa de minerale importante, aduce proteine si contine acei fermenti minune care sustin activitatea intestinala si imunitatea general a organismului. Intrebarea care se pune este care este cel mai bun: iaurtul degresat sau integral?

Diferenta fundamentala intre iaurtul degresat si cel integral este procentul de grasime. Iaurtul integral are toata grasimea din lapte, in timp ce iaurtul degresat nu contine deloc grasime sau doar o foarte mica cantitate.

Exista diferente nutritionale importante intre iaurtul degresat si cel integral. In 200 de grame de iaurt integral sunt circa 220 de calorii, in timp ce in iaurtul cu zero grasimi are doar 130 de calorii. Cel integral are 11 grame de gasime, fata de 0- 0,5 grame de grasimi in cel degresat. In ceea ce priveste cantitatea de carbohidrati si un tip si celalalt de iaurt contine circa 9 grame de carbohidrati. Cantitatea de proteine din iaurtul degresat este usor mai mare decat cea din iaurtul degresat. In cel integral sunt 20 de grame, in cel degresat 23 de grame.

Daca dieta ta zilnica se invarte in jurul a 1.800 de calorii pe zi, o portie de iaurt gras la una dintre gustari nu reprezinta nici o problema. Dar daca mananci mai mult si ajungi undeva in jurul a 2.200 – 2.400 de calorii pe zi, varianta degresata este cea mai buna alegere.

Trebuie spus ca prin iaurt integral se intelege iaurtul care are circa 4 la suta grasime, in timp ce iaurtul degresat este cel care nu are grasime, sau contine doar un procent infim, dar nu are adaugat nici zahar, nici coloranti, nici amidon sau alti aditivi pentru gust. Gustul iaurtului degresat nu este deloc bun, in timp ce iaurtul integrale este fin, cremos, gustos.  De regula alimentele care sunt sarace in grasimi sunt rele la gust, motiv pentru care contin zahar adaugat.

Grasimile saturate pe care le contine iaurtul integral fac parte din categoria grasimilor sanatoase bune, utile metabolismului uman. Pe langa beneficile nutritive aceste grasimi dau senzatia de satietate.

Una peste alta, in cadrul unei diete echilibarate si sanatoase cea mai buna alegere o reprezinta iaurtul integral. Acesta poate sa fie temeilia unor gustari sanatoase si a unui mic dejun complet si satios. Grasimile pe care contine iaurtul integral sunt in cea mai mare parte anulate daca adaugi fibre provenite din fructe sau cereale integrale.

In final alegerea depinde doar de stilul tau alimentar si de modul in care iti adaptezi dieta.

Afla beneficiile pe care le aduce dieta cu kefir

Articol exclusiv online
Text: Otilia Ignat
Sursa foto: pixabay.com/

 

Comments

comments

Lasă un răspuns