Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Idei pentru cina ideala

Idei pentru cina ideala

Masa de seara nu ingrasa daca apelezi la aceste idei pentru cina ideala. Cina trebuie sa fie ca oricare alta masa – adica, importanta. Daca sari peste ea pe motiv ca vrei sa slabesti, ii transmiti corpului mesajul de avarie, iar el va incepe sa stocheze ca sa nu ramana fara rezerve.

Cina ideala trebuie sa respecte trei conditii fundamentale.

Ora la care manancihttp://localhost/femeia/wp-content/uploads/2013/12/12/374906.jpg

Cel mai sanatos mod de a te mentine in forma este sa tii cont de ora la care mananci (cu 2-3 ore inainte de culcare, nu mai tarziu, nu mai devreme), de ceea ce mananci si, desigur, de cate calorii ii furnizezi organismului.

Cu cat mananci la o ora mai apropiata de cea de odihna, digestia va fi greoaie, somnul va fi fragmentat si, deci, insuficient, iar tu te vei trezi mai obosita decat te-ai culcat.

Ce si cat mananci

Fii atenta la ce mananci si la cat mananci. In principiu, masa de seara trebuie sa fie cea mai usoara a zilei, fiindca nu mai ai cand si unde sa consumi caloriile pe iei din alimente. Mai mult, la masa de seara este vorba mai degraba de ce nu ai voie decat de ce iti este permis. Evita alimentele bogate in grasimi si proteine de tipul fripturilor, cartofilor prajiti si amestecurilor grele de sosuri.

Lactatele, legumele si carne sau paste la gratar, sar si suplele de legume sunt alegerile cele mai bune pentru o cina ideala.

Un singur fel de mancare

Limiteaza-te la un singur fel de mancare. Alege intre supa (supa de pui cu taitei, supa de rosii, supa crema de legume, supa usoara de curcan, etc.), salata (salata de legume de sezon, masline si branzeturi, salata orientala) sau salata de varza cu gratar de pui, peste fript cu amestec de legume mexicane.

O alta idee sanatoasa este o masa de paste pe care le poti pregati cu rosii si busuioc sau cu legume crucifere (broccoli, conopida) ori cu bucati de ton sau alt peste bogat in omega 3. Daca nu ti-e foame, nu lasa pe a doua zi. Fa-ti o salata de fructe sau mananca un iaurt simplu ori un sendvis cu ou si salata verde.

 


Lasă un răspuns

Sus