Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Medical > Insomnia si efectele ei

Insomnia si efectele ei

Stii vorba aceea “sa-ti faci somnul de frumusete”? Ei bine, este ideal ca un adult sa poata dormi sapte – opt ore pe noapte, nu doar pentru a arata bine, ci si pentru ca organismul sa se refaca si sa fie pregatit pentru o noua zi. Cu toate astea, sunt momente in care ai insomnii si  nu poti sa dormi sau te trezesti in timpul noptii de mai multe ori. Insomnia si efectele ei se vad din plin a doua zi pe fata ta.

Vorbim despre toate acestea ca sa stii care sunt efectele si mai ales cauzele care duc la nopti albe si zile negre.

Cauzele insomniei

Insomnia este o tuburarea a somnului, care are la baza mai multi factori: stresul si anxietatea, durerile cronice de cap sau spate, schimbarile hormonale (menopauza, menstruatia si sarcina), prescrierea unor medicamente (contraceptive orale, antidepresive, diuretice, anumite suplimente nutritive), consumul de cofeina, alcool sau tutun inainte de a adormi,  exercitii fizice inainte de ora de culcare (acestea sunt recomandate cu cu minim doua ore inainte ), schimbarea frecventa a orei de culcare.

Efecte asupra organismului

• Influenteaza memoria, gandirea si performanta – insomnia scade capacitatea de memorare, concentrare si executare a sarcinilor,  accentuand nervozitatea, iritabilitatea si anxietatea;
• Favorizeaza luarea in greutate;
• Scaderea imunitatii – lipsa de somn duce la scaderea capacitatii corpului de a lupta cu bolile si de a se auto-vindeca;
• Cauzeaza migrenele;
• Scade libidoul, afectand astfel activitatea sexuala;
• Imbatraneste pielea – aceasta va fi lipsita de stralucire, ridata si vor aparea si cearcanele in jurul ochilor;
• Poate fi un factor de risc si pentru infertifitate, avort  sau depresie;
• Pe termen lung poate dezvolta si afectiuni precum diabet si boli de inima;
• In cazuri extreme poate interveni moartea – organismul nu poate rezista fara somn mai mult de 10 zile.

Trucuri pentru combaterea insomniei

• Nu te concentra doar pe somn – daca vezi ca nu adormi, nu deschide computerul sau televizorul, ci ridica-te 15-20 de minute, asculta un pic de muzica, citeste o carte si apoi intoarce-te in pat;
• Stabileste o ora de culcare si una de trezire, chiar si in weekend – astfel, va exista o rutina si organismul va sti sa “ceara” singur la somn;
• Fa o baie calda inainte de a te culca;
• Stinge lumina;
• Alunga orice sursa de galagie – inchide geamul, televizorul, radio-ul;
• Roaga-ti partenerul sa iti faca un masaj – facut cu miscari lente, dar ferme pe tot corpul, iti va asigura un somn de bebelus;
• Nu manca mult inainte de a te culca, pentru a  nu avea probleme cu digestia;
• Bea un pahar cu lapte, indulcit cu miere – baut seara, are efect sedativ;
• Dormi pe spate –  vei reusi sa te relaxezi cel mai bine si toare organele se vor “odihni”;
• Cumpara-ti o saltea si o perna confortabile.

Aici gasesti alte leacuri magice cu plante pentru dragoste si sanatate
 


Lasă un răspuns

Sus