Esti aici
Femeia.ro > Sănătate > Întotdeauna este timp pentru un antrenament eficient pe bicicleta fitness!

Întotdeauna este timp pentru un antrenament eficient pe bicicleta fitness!

biciclete fitness

Ai exersat vreodată pe bicicleta fitness? Dacă da, crezi că ar putea acest aparat să te ajute să obții rezultatele sportive dorite în cel mai scurt timp cu putință?

Din nefericire, cele mai multe biciclete staționare din sălile de fitness sunt folosite foarte des în aceste două moduri: fie în perioada de încălzire dinaintea exercițiilor cu greutăți, fie pentru antrenamente monotone ce implică o pedalare lipsită de efort.

Bicicleta fitness, însă, oferă utilizatorului o plajă foarte cuprinzătoare și variată de programe de exerciții, fiind un aparat foarte eficient în lupta contra kilogramelor. Așadar, fie că ești în căutarea unei noi provocări sportive, fie că dorești să slăbești și să îți îmbunătățești starea generală de sănătate și rezistența la efort, sfaturile și “rețetele” de antrenament de mai jos îți vor fi de mare ajutor.

Cum pregătești bicicleta fitness Sport-Mag.ro de antrenamente comode și eficiente?

Dacă vrei să te bucuri la maximum de beneficiile oferite de bicicleta fitness, va fi necesar să o pregătești în mod corect. Primul lucru pe care trebuie să îl faci este potrivirea înălțimii șeii.

Astfel, trebuie să te poziționezi lângă bicicletă și să ridici șaua până la nivelul șoldurilor. Apoi, după ce te așezi, va trebui să te asiguri că genunchiul tău va fi ușor flexat până și în cel mai îndepărtat punct al extensiei din timpul pedalarii.

Ajustarea ghidonului, în situația în care modelul de bicicletă fitness pe care îl folosești permite acest lucru, va depinde de preferințele tale, însă poți încerca mai multe poziții pentru a o găsi pe cea mai confortabilă. O ultimă verificare va trebui să te asigure că șaua este suficient de îndepărtată de ghidon pentru că extremitatea genunchiului să se alinieze perfect pe verticală cu mijlocul pedalei. Acum ești gata de antrenament!

biciclete fitness

Întotdeauna este timp pentru un antrenament eficient pe bicicleta fitness!

Odată ce ai pregătit bicicletă staționară “de lucru”, e momentul să pornești în urmărirea obiectivelor sportive. În rândurile ce urmează, așadar, vei descoperi două programe de antrenament pe care le poți urma folosind o bicicletă fitness în funcție de timpul de care dispui.

Vrei să pedalezi puțin înainte de a pleca la serviciu sau seara, înainte de culcare? Vrei să-ți soliciți corpul la maximum cu un antrenament de 45 de minute care să îți accelereze metabolismul și să te lase fără energie? Nicio problemă, bicicleta fitness îți oferă soluții eficiente potrivite nevoilor și stilului tău de a exersa! Iată două dintre acestea:

Antrenamentul de 15 minute pe bicicleta fitness

– 5 minute de pedalat în ritm rapid la o rezistență minimă – perioada de încălzire;

– 5 minute de pedalat rapid – alternează între pozițiile așezat și ridicat;

– Mărește rezistența la pedalare și sprintează timp de 1 minut;

– Încheie antrenamentul pe bicicleta fitness cu 4 minute de revenire, scăzând constant rezistența la pedalare până la zero.

Antrenamentul de 45 de minute pe bicicleta fitness

– 5 minute de încălzire – pedalează în ritm rapid la o rezistență minimă;

– Pedalează în poziție ridicată timp de 5 minute – rezistență medie, viteză medie;

– Micșorează rezistența la pedalare și pedalează cât poți de repede (sprint) pentru 2 minute, apoi revino la poziția “așezat” și menține ritmul pentru încă 3 minute;

– Mărește puțin rezistența la pedalare și repetă pasul anterior;

– Pedalează în poziție ridicată pentru 1 minut – rezistență mare la pedalare, viteză mare;

– Așează-te din nou pe șa și pedalează 3 minute – rezistență mică, viteză mare;

– Revino la poziția “ridicat” pentru 5 minute – rezistență mare, viteză medie;

– Așează-te și pedalează 2 minute la rezistență mică și viteză medie;

– Mărește viteza de pedalare și continuă ritmul timp de 5 minute;

– Păstrează viteză de pedalare, însă mărește treptat rezistența timp de 4 minute – ar trebui să simți o solicitare foarte mare la sfârșitul acestei perioade;

– Încheie programul pe bicicleta fitness eliminând total rezistența la pedalare și micșorând treptat viteza timp de 5 minute.

Bineînțeles, poți folosi bicicleta fitness și pentru sesiuni de 20, 30 sau 60 de minute, chiar adaptând programele de exerciții expuse mai sus, însă cheia este să nu “pedalezi în gol”. Încă un detaliu de care trebuie să te asiguri, indiferent de natura rutinelor sportive,, este să nu uiți de perioadele de încălzire și revenire după efort. Acestea te vor ajuta să te ferești de accidentări și alte posibile neplăceri.

Dacă și tu ți-ai propus să arzi rapid țesutul adipos folosind o bicicletă fitness, intră pe Sport-Mag.ro și alege modelul potrivit stilului tău dintr-o gamă deosebit de diversificată de aparate fitness, accesorii și echipament sportiv la cele mai bune prețuri!

 

 

Sursă: iAgency

Sursă foto: unsplash, Sport Mag

Comments

comments

Lasă un răspuns