Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Legume amarui, beneficii dulci

Legume amarui, beneficii dulci

 

Compoziţia chimică, un simţ al gustului exacerbat sau semnul unei afecţiuni a ficatului pot fi câteva răspunsuri. Află ce se ascunde în spatele aromelor cu personalitate şi cum să le îndulceşti la nevoie!

Legumele amărui şi cele iuţi au darul de a pune sângele în mişcare. Astfel, temperatura corpului creşte şi o să-ţi fie bine şi cald tot restul iernii. Dacă afli mai multe despre ele, poate or să-ţi devină simpatice.

De unde acest gust

Limba noastră este prevăzută cu 20-50 de mii de papile gustative. Gustul amărui se percepe undeva în spatele limbii. E-adevărat, poate funcţiona ca un semnal de alarmă, ca să ne prevină să stăm departe de produsele alimentare alterate. Dar nu întotdeauna amar înseamnă dăunător sau neplăcut. Unele legume ori fructe sunt uşor amărui datorită fitonutrimentelor din compoziţia chimică – unii dintre cei mai puternici antioxidanţi, benefici pentru detoxificarea organismului.

Caută legume tinere!

Cu cât sunt mai proaspete, cu atât gustul este mai puţin alterat. Pentru că sunt mai fragede, necesită puţin timp la prepararea termică şi astfel sunt mai puţin predispuse amărelii formate prin procesul de gătire. Există şi un revers al medaliei: cu cât sunt mai necoapte, cu atât sunt mai sărace în nutrimente. Pentru a ajunge la un maxim nutritiv, orice legumă sau fruct trebuie să atingă maturitatea.

Găteşte-le cât trebuie!

Focul face şi desface gustul amărui al legumelor. Importante sunt reglajul fin al flăcării şi timpul de coacere sau fierbere, care poate tempera aroma înţepătoare. Cel mai bine e să le perpeleşti, adică să le laşi pe foc doar cât să se frăgezească şi să nu-şi piardă proprietăţile. Legumele din clasa cruciferelor, broccoli, napii sau varza-de-Bruxelles, sunt foarte sensibile la flacăra intensă: încep să elimine sulf şi devin amărui.

Îmblânzeşte amăruiul!

Dacă nu ţi-e pe plac, poţi atenua astfel gustul amărui:

  1. Adaugă ulei de măsline virgin la dressing: în combinaţie cu lămâia, usturoiul, sarea şi piperul, uleiul de măslinedomoleşte gustul pregnant al legumelor.
  2. Presară câteva firicele de sare. Alege sarea marină sau neiodată, ca să n-ai probleme cu rinichii sau tiroida.
  3. Stropete salata sau găteşte legumele cu sos de soia, recunoscut pentru gustul său dulce-sărat.
  4. În salate sau mâncăruri, amestecă legumele amărui cu cele dulci, pentru o aromă echilibrată. Caută să ai în farfurie cât mai multe culori, ca să fii sigură că primeşti toate vitaminele de care e nevoie.

Vai şi-amar de cancer!

Potrivit Asociaţiei Americane pentru Dietă, fitochimicalele responsabile de gustul amărui al anumitor vegetale previn apariţia cancerelor.

 

Comments

comments

Lasă un răspuns