Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Legume și fructe despre care nu știi că sunt super-alimente

Legume și fructe despre care nu știi că sunt super-alimente

super-alimente

Orzul verde, spirulina, goji, anghinarea, ghimbirul sau fructele açaí – despre toate acestea ai auzit că sunt alimente-minune. Este cât se poate de corect: sunt produse cu care natura ne răsfață și ne vindecă. Doar că nu sunt singurele: în piețele tradiționale găsești fructe și legume pe care le consideri banale și care merită din plin statutul de super-aliment.

Multe super-alimente au denumiri și origini exotice, încât te întrebi dacă natura nu face cumva discriminări, oferind binecuvântări Asiei și ignorând Europa. Realitatea este, însă, că natura nu are nicio vină: cu toate că pământul altor continente este bogat, plantele cultivate în Europa au propriile lor beneficii, deloc puține.

Printre cele mai sănătoase alimente, se numără câteva pe care le ai deja în bucătărie, dar și altele pe care le consumi rar, pentru că nu le cunoşti adevăratul potențial. Câțiva cercetători de la Universitatea William Paterson au analizat ce înseamnă, de fapt, un super-aliment, din cercetările lor rezultând o listă cu nu mai puțin de 41 de alimente naturale, clasate în funcție de densitatea nutrițională și nu doar pe baza vitaminelor și mineralelor pe care le conțin. Printre ele, pătrunjelul, morcovul sau varza.

Iată câteva legume și fructe care se regăsesc pe lista de mai sus, dar și altele care ar trebui să facă parte mai des din dietă:

Dovleacul

Este banalul dovleac un super-aliment? Ei bine, da. E toamnă, i-a sosit vremea, îl vom tot vedea în piețe și supermarketuri și de aceea se găsește primul pe listă. Ce poate face dovleacul pentru sănătatea noastră? Ajută la pierderea în greutate, reduce riscul apariției unor boli precum cancerul, protejează pielea, întărește sistemul imunitar, iar semințele de dovleac reduc nivelul de colesterol și ne ajută să fim optimiști.

Lintea roșie

Se vorbește mult prea puțin despre linte, în condițiile în care această legumă soră cu fasolea are un conținut nutrițional extrem de valoros. Există mai multe tipuri de linte (roșie, verde, neagră), cea roșie fiind cel mai simplu de inclus în rețetele din bucătărie. În acest articol găsești câteva rețete gustoase cu linte, iar între timp, îți mai povestim câte ceva despre beneficiile pe care le aduce consumul unor astfel de preparate. Lintea reduce riscul apariției afecțiunilor cardiovasculare, ajută sistemul digestiv, reglează glicemia, scade colesterolul, este o sursă de proteine și o sursă de energie pentru copii și sportivi.

Andivele

Alimentul preferat al belgienilor, ușor de găsit și în supermarketurile din România, andivele sunt excelente în salate, datorită structurii lor crocante și gustului inconfundabil. Le poți combina cu măsline, ridichi, brânză. Sunt sărace în calorii și bogate în vitamina C, K, B-uri, calciu, fier, zinc, potasiu și acid folic.

Ardeiul gras roșu

Cu un conținut ridicat de vitamine (A, C și K), fibre și minerale, ardeiul roșu este aliatul sistemului imunitar și al sistemului digestiv. Din fericire, face parte dintr-un număr mare de rețete la noi în țară, fiind inclus în tocană și în borcanele cu zacuscă, sos de tomate și ketchup de casă.

Tomatele

Banala roșie conține ceva greu de egalat: licopenul, un antioxidant puternic care protejează pielea de radiațiile UV, reduce nivelul colesterolului și poate preveni apariția unor afecțiuni grave, ca bolile cardiovasculare și cancerul.

Pe lista super-alimentelor ușor de procurat se mai află spanacul, broccoli, varza de Bruxelles, conopida, cartofii dulci, lămâia și murele.

 

Sursa foto: Shutterstock


Lasă un răspuns

Sus