Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Mancare pentru trup, minte si suflet

Mancare pentru trup, minte si suflet

ACASĂ

Schimbi locul…

… schimbi norocul. E un proverb care se referă la schimbatul locului în care trăieşti şi munceşti. Ei bine, să-l adoptăm ca armă antiastenie şi să mutăm măcar mobila. Asta chiar le face bine femeilor. Le dă senzaţia de altceva. În plus, o husă nouă, un tablou, câteva decoraţiuni mai vesele alungă cenuşiul din viaţa ta.

Declaraţii de dragoste

Nu neapărat declaraţiile partenerului, ci un pic de romantism juvenil. De exemplu, citeşte cu voce tare o poezie clasic` de dragoste în faţa oglinzii. Admiră-te, aplaudă-te, trimite-ţi bezele. Nu-i mai bine? Şi ar fi minunat` o noapte de amor nebun (nu trebuie s-o iei chiar ad litteram când spun „o noapte“), care va elibera o mulţime de endorfine menite să-ţi crească buna dispoziţie.

Trocul înveseleşte

Ai hăinuţe frumoase, dar te-ai plictisit de ele şi, pe fondul asteniei, asta îţi dă o stare proastă? Dacă bugetul nu permite o înnoire adecvată, dă fuguţa la prietena cea mai bună cu o sacoşă plină cu ce ştii că-i place. Faceţi apoi un schimb avantajos! 

ÎN ORAŞ

La joacă

Du-te în parcuri pline cu locuri de joacă special amenajate pentru copii sub trei ani. Astea-ţi ridică moralul în orice perioadă a anului. Nu-ţi trebuie mai mult de o jumătate de oră de admirat eforturile prichindeilor pentru a te simţi plină de energie şi, mai ales, împăcată cu universul.

La terasă

Nimic nu te remontează mai repede şi mai bine decât o limonadă pe terasa încălzită de soarele care-şi face curaj la început de primăvară. Condiţia este ca limonada să fie băută în timpul serviciului. Stai! Nu te sfătuiesc să chiuleşti, ci doar să foloseşti eficient pauza de masă.

În paşi de vals

O colegă mi-a spus că pe ea o remontează dansul. E o idee bună! În mai toate târgurile, există măcar o sală de dans. Medicii sunt de acord: dansul ne ajută să ne vindecăm de o mulţime de boli, dar şi de starea asta urâtă care se numeşte astenie. Ne face să uităm tot ce e rău, neplăcut, urât.

LA SERVICIU

Verde crud

Te poţi folosi de orice mică pauză măcar pentru a-ţi arunca ochii pe geam şi a admira nuanţele de verde crud de afară. Poate şi un pic de mişcare, o plimbare scurtă.

O metodă sigură pentru prevenirea asteniei sau reducerea efectelor acesteia (dacă „tratamentul“ e început mai târziu) este consumul de cât mai multe fructe şi legume proaspete: 

  • verzituri: urzici, spanac, ştevie, sparanghel, lobodă, ceapă verde, salată verde, pătrunjel, păpădie, untişor, mărar (pentru vitamina C, clorofilă, fier);
  • rădăcinoase: ridichi, morcov, ţelină (pentru fibre, vitaminele A şi E, vitamine din complexul B);
  • fructe: mere, citrice, nuci, curmale (vitaminele A, C şi B-uri, fibre);
  • leguminoase: linte, fasole, soia (proteine, minerale, fibre).

Vitamina C naturală

Este foarte important ca, în perioada asta, să consumi cât mai multă. Vitamina C naturală are rolul de a întări imunitatea, de a combate oboseala cronică, iar cele mai importante surse sunt măceşele, pătrunjelul verde, siropul de cătină, varza-de-Bruxelles şi conopida.

Alge energizante

Spirulina, algă cunoscută ca hrană din cele mai vechi timpuri, este un supererou al alimentaţiei. Are 65-71% proteină, e bogată în vitaminele A, B1, B2, B6, E şi K. Con]ine din belşug clorofilă, săruri, fitonutrienţi, enzime.

Condimenteaza

Busuiocul, maghiranul, leuşteanul, rozmarinul sunt importante surse de vitamine şi minerale. Combat eficient tristeţea, oboseala cronică, stresul şi chiar depresia.

Metode neconvenţionale de energizare

Dacă tot se poartă energia neconvenţională, să furăm şi noi ideea şi să aflăm noi căi de a scăpa de tristeţea asteniei!  Metode, slavă Domnului, există! Totul e să vrei şi să nu renunţi dacă una din ele nu ţi-e pe plac. Avantajul neconvenţionalului este tocmai acela al ieşirii din rutină, al schimbării ritmului, lucru care nu poate decât să te revigoreze la început de primăvară.


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus