Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Noile reguli pentru slabit

Noile reguli pentru slabit

Chiar si 15 minute de exercitii fizice conteaza

Cateva minute zilnice de miscare te vor ajuta sa-ti imbunatatesti consumul de oxigen si vor contribui la incetinirea procesului de imbatranire. Incearca sa acorzi cel putin 15 minute catorva exercitii fizice pe care le poti face si acasa – abdomene, genuflexiuni, extensii, flotari, ridicarea de greutati (sau de sticle umplute cu apa).

  • SFAT: Creeaza-ti un program de exercitii fizice de minim 15 minute. Imbina 15 flotari cu 15 genuflexiuni, cateva abdomene si 15 fandari (alternand piciorul).

Fa o pauza de la sala de sport

Daca obisnuiesti sa mergi la sala, trebuie sa stii ca aparatele de acolo te pot impedica sa arzi unele calorii, pentru ca te scutesc intr-o anumita masura de efort (spre exemplu, daca la banda rulanta te tii de manere, minimalizezi efortul pe care il depui alergand fara ajutorul unui aparat). Fii mai creativa si alearga in aer liber, sari coarda, plimba-te cu bicicleta. Vei arde mai multe calorii facand miscare afara decat daca mergi la sala, mai ales ca aparatele tind sa supraestimeze capacitatea de ardere a caloriilor cu 20%.

Nu te lua dupa cantar

Nu acorda atat de multa atentie greutatii pe care ti-o arata cantarul. Numarul de kilograme poate fluctua in functie de schimbarile hormonale, de cresterea masei musculare si de capacitatea organismului de a retine apa. Apeleaza la o metoda mai exacta pentru a-ti monitoriza progresul in pierderea kilogramelor: imbraca la fiecare doua saptamani o pereche de blugi stramti, pentru a vedea cat de mult s-a schimbat corpul tau. E absolut normal ca un cantar sa arate ca te-ai ingrasat cand, de fapt, este vorba de o crestere a masei musculare.

  • SFAT: Foloseste un centimentru pentru a-ti masura circumferintele: in jurul celei mai mici parti a taliei, in zona cea mai lata a soldurilor si in jurul celei mai late parti a coapsei drepte. Masuratorile ar trebui sa fie repetate lunar pentru a observa progresul.

Nu schimba brusc dieta

Daca iti schimbi peste noapte regimul alimentar sau programul de exercitii fizice, s-ar putea sa afectezi procesul de slabire.

In plus, daca alegi o dieta stricta sau un program de fitness sever, s-ar putea sa renunti repede la ele, pentru ca presupun un efort fizic destul de mare.

Schimbarile minore sunt cele care dau rezultate bune – de exemplu, renunta la un pahar de suc pentru unul de apa.

Conform unui studiu realizat in 2008 de catre Societatea de Medicina Comportamentala din SUA, persoanele care nu faceau schimbari radicale in alimentatie slabeau de patru ori mai mult decat cele care urmau diete si programe de exercitii fizice stricte.

  • SFAT: Cercetarile in domeniul comportamental arata ca e nevoie de 21 de zile pentru ca o schimbare sa ajunga obisnuinta, asa ca incearca sa adaugi treptat modificari in regimul tau (cate una la fiecare trei saptamani).

Poti slabi si daca mananci desert

Ceea ce conteaza pana la urma intr-o dieta este consumul de calorii, indiferent daca ele provin dintr-o bucata de ciocolata, o prajitura sau o salata. In plus, daca iti interzici desertul, poti obtine efectul opus si chiar sa ti de faca pofta de unul! Abordarea de tip „totul sau nimic” poate sa-ti saboteze pe termen lung lupta pentru a slabi si a-ti mentine greutatea. Mai bine incearca sa-ti stabilesti un buget al caloriilor, asa cum faci cu bugetul financiar. Iti poti permite din cand in cand cate un rasfat, fara sa exagerezi. S-ar putea ca desertul la care tanjesti sa aiba chiar mai putine calorii decat sosul pe care ti-l torni peste salata despre care crezi ca te ajuta sa slabesti.

  • SFAT: Daca iei masa in oras, renunta la o parte din ceea ce comanzi de obicei si ia o portie de crema de zahar ars.

Mananca ori de cate ori ti-e foame

Bineinteles, cu masura, si in nici un caz chiar inainte de a te culca, pentru ca nu vei avea un somn tocmai linistit. Important este sa nu te infometezi, mai ales daca programul tau e foarte incarcat si obisnuiesti sa lucrezi pana tarziu. Prin urmare, daca ti se face foame seara, mananca, dar numai produse cu cele mai putine calorii – legume, fructe si cereale integrale.

  • SFAT: Daca stii ca vei lua cina tarziu, mananca mai mult la pranz, pentru ca seara sa te rezumi la o salata sau o supa.

Nu te feri de carbohidrati

Organismul are nevoie si de carbohidrati. DAR, din nou, cu masura! Carbohidratii sunt importanti pentru ca furnizeaza energie si protejeaza functiile vitale. Adesea, dietele bazate pe consumul minim de carbohidrati (adica fara paine si paste) provoaca deshidratare, oboseala si probleme digestive. In plus, imediat ce mananci paine din nou, vei pune la loc kilogramele pierdute. Produsele care contin carbohidrati buni sunt cele bogate in fibre si pot chiar accelera pierderea de kilograme.

  • SFAT: Renunta la cerealele cu zahar si alege-le pe cele cu un continut ridicat de fibre. Inlocuieste painea alba cu painea neagra care, pe langa continutul necesar de fibre, are si multe vitamine (B1, B6).

Lasă un răspuns

Sus