Esti aici
Femeia.ro > Sănătate > Medical > Plante care susțin și întrețin o memorie bună

Plante care susțin și întrețin o memorie bună

Nu te poți concentra bine, ai probleme cu atenția, ți-e greu să-ți amintești nume, date sau evenimente? Ca să-ți stimulezi memoria, bazează-te pe ajutorul remediilor naturale.

Este o realitate faptul că nu ne putem exprima adevărata personalitate și nu putem străluci în conversație dacă nu ne amintim cu rapiditate informațiile stocate în creier de-a lungul timpului. Din nefericire, cu timpul, mulți dintre noi constatăm că memoria începe să ne joace feste. De vină nu e doar vârsta, ci și alimentația dezechilibrată, stresul, oboseala, ritmul de viață agitat, lipsa de somn. Ce putem face pentru a rezolva problema? Când vine vorba de capacitățile cognitive, precum memorie, concentrare, atenție, plantele, ca de obicei, ne sunt aliați de nădejde. Ele ne ajută nu doar să ne păstrăm memoria într-o condiție bună, ci și s-o îmbunătățim în cazul în care începe să dea rateuri.

Rozmarin

Pe lângă faptul că întărește sistemul imunitar, combate migrenele, tusea, insomnia și problemele digestive, rozmarinul are capacitatea de a stimula funcțiile mentale, fiind o plantă utilă atât persoanelor care prezintă tulburări de memorie și de concentrare, cât și celor care se confruntă cu stări depresive, nervozitate ori stres puternic.

* Cum folosești. Infuzia se prepară cu o linguriță de plantă la 200 ml de apă clocotită, se acoperă și se lasă să infuzeze 10 minute, după care se strecoară. Ceaiul se bea călduț, câte 3 căni pe zi, o zi da, una nu, timp de 20 de zile.

Salvie

Folosită în special pentru tratarea tulburărilor digestive și a infecțiilor mucoaselor, salvia are efecte benefice și asupra memoriei. Cercetătorii au constatat că această plantă permite îmbunătățirea memoriei, gândirii și atenției.

* Cum folosești. Sub formă de capsule cu pulbere din frunze uscate (300 mg pe zi).

Ginkgo biloba

Este planta recunoscută ca fiind cel mai bun remediu pentru revigorarea memoriei. Și-a câștigat reputația de „tonic al creierului“ grație proprietății ei de a îmbunătăți circulația sangvină în întreg corpul, dar în special la nivelul creierului. Când creierul este bine irigat cu sânge, el primește cantitatea necesară de elemente nutritive și oxigen, iar acest lucru are efect benefic asupra randamentului intelectual (îmbunătățirea memoriei, a capacității de concentrare și de procesare a informațiilor).

Grație antioxidanților din compoziție, ginkgo biloba încetinește îmbătrânirea celulelor. Studiile arată că această plantă ajută la tratarea și prevenirea bolii Alzheimer, sclerozei multiple, sindromului mâinilor și picioarelor reci, tinitusului (țiuit în urechi), disfuncțiilor sexuale.

* Cum folosești. Într-un litru de apă, fierbe 40 g de frunze uscate timp de 30 de minute, apoi strecoară. Bea o cană de 2-3 ori pe zi, timp de 20 de zile. Fă 10 zile pauză, apoi reia cura dacă e nevoie. În locul infuziei poți folosiți extractul de ginkgo biloba sub formă de capsule sau tinctură.

Nu lua ginkgo biloba dacă urmezi un tratament cu anticoagulante, dacă suferi de epilepsie sau dacă în următoarele 1-2 săptămâni vei fi supusă unei intervenții chirurgicale.

Ceai verde

Singurele medicamente disponibile astăzi pentru tratarea persoanelor care suferă de Alzheimer (cea mai întâlnită formă de demență) sunt anticolinesterazicele, care împiedică degradarea acetilcolinei, un neurotransmițător responsabil de memorie. Ei bine, ceaiul verde conține teanină, un aminoacid care servește exact la fabricarea acetilcolinei. În plus, bogăția ceaiului verde în antioxidanți previne distrugerea neuronilor, iar teina protejează micile vase de sânge din creier.

* Cum folosești. Bea 5 cești de ceai verde pe zi (o linguriță la o cană cu apă clocotită) sau optează pentru un extract sub formă de capsule.

Ginseng

Ginsengul este o altă plantă care menține mintea ageră, deoarece conține substanțe care au acțiune neuroprotectoare. În plus, stimulează imunitatea, ajută organismul să se refacă după perioade de oboseală intensă, combate depresia.

* Cum folosești. Ginsengul se găsește în farmacii sub formă de extract lichid și capsule, dar îl poți folosi și sub formă de ceai: infuzează maximum 3 g de rădăcină fin mărunțită în 500 ml de apă clocotită, timp de 10 minute. Strecoară. Bea 2 cești pe zi timp de 20 de zile pe lună, dar nu mai mult de 3 luni.

Gimnastică pentru memorie bună

Ca și corpul, și creierul are nevoie de antrenament pentru a se menține în formă. Iată câteva exerciții care te ajută să-ți îmbunătățești memoria într-un mod plăcut și ușor.

* Alege la întâmplare 10 cuvinte. Scrie-le pe o foaie. Citește-le o dată, întoarce foaia și încearcă să ți le amintești. Ai memorat cel puțin 5? Înseamnă că nu stai foarte prost cu memoria, dar categoric e loc de mai bine. Repetă exercițiul zilnic și curând vei reuși să reții toate cuvintele.* Rezolvă cuvinte încrucișate, sudoku, rebus.

* Învață în fiecare zi un cuvânt nou din dicționar, citind cu atenție explicațiile. Apoi fă în minte câteva propoziții scurte cu acel cuvânt. Notează sensul cuvântului într-un carnețel.

Alimente pentru o memorie solidă

Studiile arată că persoanele care consumă cantități relativ mari de vegetale au șanse maxime să-și păstreze creierul în formă până la vârste înaintate. Cele mai prețioase pentru memorie se pare că sunt cruciferele (conopidă, broccoli, varză, varză-de-Bruxelles), legumele cu frunze verzi (spanac, varza kale, salată verde), fructele de pădure, sfecla, turmericul.

Citeste si: Deficiențele de minerale și vitamine dăunează creierului

Text: Angelica Cîlțan/ Articol apărut în revista Femeia de Azi/ sursa foto: unsplash

Comments

comments

Lasă un răspuns