Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Regulile nutritiei sanatoase si ceva in plus

Regulile nutritiei sanatoase si ceva in plus

Aparent toată lumea știe regulile nutriției sănătoase, dar în fapt prin felul în care mâncăm comitem grave abuzuri asupra sănătății noastre, plecăm urechea la mituri și deseori nu vedem pădurea din cauza copacilor. Punem lucrurile la punct, demolam câteva mituri, schimbăm cateva reguli, facem câteva clarificări si discutm despre regulile nutriției sănătoase.

Sunt morcovii și alte rădăcinoase curățate folosind clor? Așa și așa. Toate rădăcinoasele din mariel magazine sunt trecute sub un jet de aer amestecat cu clor pentru a ucide bacterii periculoase precum salmonella sau E.coli. Cloril se evaporă și legumele rîmân curate. absența bateriilor le prelungește viața și le face sigure pentru consum. La fel se întâmplă și cu unele fructe sau legume.

Dacムfaci efort fizic când ai stomacul gol arzi mai multeƒ calorii? Da, dar cantitatea este nesemnificativăƒ. În plus îți supui corpul și mai ales inima la un efort imens pentru ca nu au combustibil care să le susțină activitatea, ceea ce este foarte riscant. Ύn plus, indicat este sムfaci sport la aproximativ douăƒ-trei ore dupムce ai mâncat. Altfel, vei obosi mai repede și vei lucra mai puțin.

Dacă bei apă multă, slăbești? Numai în cazul în care concomitent cu creșterea aportului de apă scazi cantitatea de alimente. Dacムdoar adaugi apa la alimentația normalムnu  slăbești, dar vei elimina mai bine grăsimile, vei avea un ten strălucitor, un tranzit intestinal bun și mai puține toxine.

Prea mult zahăƒr poate cauza diabet? Da, dar nu direct, ci indirect. Poți face diabeit pentru că prea mult zahăr îți poate aduce kilograme în plus, iar acestea pot crește riscul de a dezvoltムdiabet de tip 2.

Condimentele accelereazムmetabolismul? Da, dar nu toate. Rataƒ metabolicムeste determinatムde sex, înăƒlțime, greutate, compoziția corporalム(câtムmasムmuscularムai și cât țesut adipos) și de vârstăƒ. Acești factori determinムnumăƒrul de calorii consumat de organism pentru a funcționa. Condimentele pot influența metabolismul, dar în mică măsură prin creșterea proceselor de digestie, prin creșterea temperaturiiƒ corpului și ritmul băƒtăƒilor inimii.  Creșterea este temporară, nu de durată.

Este soia dăunătoare femeilor? Atunci când este consumatムnaturalăƒ, nu. Ύnsムîn forme foarte procesate, cum ar fi în special suplimentele, cantitatea de fitoestrogeni (substanțe din aceastムplantăƒ) este periculoasăƒ, putând duce chiar la apariția cancerului de sân.

Dacムmăƒnânci dupム9 searムte îngrasi? Teoretic da, dar depinde de ceea ce mănânci, de metabolismul tău, de vârstă. Rataƒ metabolismului încetineste pe timpul nopți, dar dacムmăƒnânci puțin, nu conteazムcムeste înainte sau dupム9 searăƒ.

Băƒuturile acidulate fac răƒu rinichilor? Da. Potrivit unui studiu realizat cu ajutorul a 900 de persoane, aproximativ o jumăƒtate de litru de băƒuturi acidulate consumat zilnic dubleazムriscul apariției unor boli renale cronice. (Otilia Ignat)

 


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus