Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Scapa de kilogramele din vacanta

Scapa de kilogramele din vacanta

Zilele fără griji, micile sau marile plăceri culinare şi doza consistentă de relaxare de care te-ai bucurat în concediu se văd deja în jurul taliei şi pe şolduri? Înseamnă că eşti în stare de avarie şi ai nevoie de măsuri urgente ca să scapi de kilogramele din vacanță!

Dacă hainele au început să ţipe pe tine, încearcă să scapi rapid de „bagajul“ din vacanţă, înainte de-a fi nevoită să treci la următoarea mărime. Mulţi susţin că burtica are un singur leac, abdomenele, însă o disciplină alimentară strictă are efecte aproape la fel de rapide ca sportul. Începe lupta cu rotunjimile printr-o dietă cu mese regulate şi alimente ucigătoare de grăsimi! Într-o lună, scapi de 5-6 kg.

3 mese pe zi

E celebră dieta cu trei mese şi două gustări, dar pentru tine este important să scazi rapid cantitatea de calorii ingerate zilnic, deci fără gustări şi crănţănele. Mesele stabilite la cinci ore distanţă vor impulsiona metabolismul să ardă mai cu foc grăsimile.

Renunţă la mâncăruri gătite!

Treci pe salate, dar fără prea multe grăsimi, şi pe carne slabă preparată cât mai simplu. Doar sosurile tomate fără ulei și aromatizate cu ierburi pot fi incluse în dietă. În felul acesta, vei reduce din start un număr mare de calorii pe care organismul a fost obişnuit să-l primească în ultima vreme.

Uită de ele!

De alimentele care au volum mic, dar calorii multe. Ia-ţi adio pentru o lună de la unt, margarină, mezeluri (chiar şi cele slabe conţin grăsime şi amidon), brânzeturi, făinoase şi înlocuieşte-le cu legume şi fructe puţin procesate (fierte, la cuptor sau pasate la blender; astfel, celuloza este în mare parte distrusă şi nu vei mai suferi de balonări), carne şi lactate slabe.

Mai puțin cu 25%

Dacă până acum îţi umpleai farfuria de mâncare, e timpul să elimini un sfert din ea. Doar această mică schimbare a cantităţii va da roade în câteva zile.

Fără nici un grad

Orice gram de alcool aduce cu el o mulţime de calorii pe care nici nu le iei în calcul. Eliminând cu totul băuturile alcoolice, vei reduce fără efort consumul destul de considerabil. Iar dacă nu te-am convins, află că alcoolul împiedică arderea grăsimilor şi favorizează stocarea lor în ţesut adipos.

Pa-pa, carbohidrați!

Uită de ei în special seara! În schimb, ai liber la carne și legume. Proteinele te ajută să arzi grăsimea, iar fibrele îți vor ține de foame. În plus, te poți răsfăţa cu o băutură aromată ce topeşte din plin grăsimea: apă, zeamă de lămâie, frunze de mentă şi câteva feliuţe de ghimbir. Toate ingredientele au proprietăţi degresive, iar ghimbirul e practic specializat în topirea grăsimii de pe abdomen.

Mai bine ceai

Verde sau negru, ceaiul arde grăsimea mai repede decât cafeaua, având acelaşi efect energizant, poate chiar mai puternic.

Bea mai multă apă!

Apa ţine de sete și ajută la eliminarea toxinelor eliberate de dietă. Doi litri pe zi sunt bine-veniţi.

Masa de prânz, la ora 14

Studiile au arătat că la această oră digestia se realizează cu maximă eficiență.

Trei mâncăruri de bază

Dacă nu știi ce să gătești ca să slăbești, iată câteva idei:

  • Ciorbă din legume şi carne slabă. Este ideală în orice dietă pentru că are puţine calorii, multe fibre, iar lichidul umple stomacul pentru mult timp. La prânz sau seara, pune-o pe listă!
  • Friptură de porc, curcan sau peşte. Carnea de porc slabă este foarte sănătoasă, nu are hormoni și nici calorii foarte multe. Cea de curcan stimulează metabolismul şi, prin serotonina pe care o aduce, combate depresia legată de restricţiile alimentare. Peştele are mai puţine calorii, iar mineralele pe care le conţine contribuie la energizarea metabolismului.
  • Mâncare de varză. Chiar dacă alegi să o căleşti puţin, varza face parte din categoria alimentelor care ard grăsimile, la fel ca broccoli, prazul sau ţelina. Multitudinea de fibre vine să menţină saţietatea, fără să ai multe calorii consumate.

Exemplu de meniu

Mic dejun: un ceai, două felii de pâine + două ouă sau o chiflă, un iaurt şi o banană

Prânz: o ciorbă, o felie de pâine, ardei iute + o salată de legume sau 200 g de carne friptă ori fiartă, cu garnitură de legume + o felie de pâine

Cină: mâncare de legume cu carne + un iaurt sau o salată de vinete ori hummus cu legume sau brânză de vaci cu mămăligă

Articol preluat din ediția de septembrie 2014 a revistei Femeia.

Autor: Luminița Tăbăran

Sursa foto: Fotolia


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus