Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Secretele japonezelor la dieta

Secretele japonezelor la dieta

Japonia este țara cu rata obezității sub 3% și poporul japonez are una dintre cele mai lungi medii de viață din lume. Toate acestea se presupune că se datorează în special dietei sănătoase pe care japonezii o țin, așa că n-ar trebui să ne mire prea mult faptul că femeile din Ţara Soarelui Răsare sunt suple.

Iată secretele japonezelor le dețin pentru a avea o piele netedă, o siluetă de invidiat, dar și pentru a trăi mai mult.

secretul nr. 1

Din meniul lor zilnic nu lipsesc peștele, soia, orezul, legumele și fructele, ceaiul verde.

secretul nr. 2

Mănâncă porții mici, servite în recipiente pe măsură. Și, nu în ultimul rând, mestecă pe îndelete. Încetinirea vitezei cu care consumi alimentele la fiecare masă face tot felul de lucruri bune pentru corpul tău, inclusiv te determină să mănânci mai puțin.

secretul nr. 3

Gătesc cu uleiuri light, cum ar fi uleiul de orez, și prin metode blânde. Prin sotare, fierbere la aburi sau înăbușire pe foc mic sau chiar stir-fry (alimentele sunt gătite la temperaturi mari cu adaos redus de grăsime, ingredientele își păstrează proprietățile nutritive, iar digestia lor se face mult mai ușor și rapid.

secretul nr. 4

Înlocuiește pâinea, la fiecare masă, cu o porție mică de orez gătit la abur sau fiert simplu, în apă cu foarte puțină sare de Himalaya. Înlocuind produsele de panificație, vei scăpa astfel și de tentantele produse de patiserie și cofetărie.

secretul nr. 5

Fă din micul dejun cea mai importantă masă a zilei. Bogată în proteine, această primă masă din zi te va ajuta să te simți sătulă până la prânz, să fii mai energică și plină de viață.

secretul nr. 6

Când vine vorba de desert, acesta este reprezentat de o minunată salată de fructe. De regulă, fructele sunt asortate, tăiate cubulețe și aranjate apetisant. Un pahar cu ceai verde japonez este maniera cea mai bună de a încheia o masă gustoasă și îndestulătoare.

secretul nr. 7

Puțină mișcare fizică ajută cum poate nici nu bănuiești. Mersul pe scări are numeroase beneficii, mai ales la urcare. Uită de mașină sau tramvai și mergi pe jos câteva stații. Iar în weekend nu-ți refuza o ieșire la plimbare în parc, fie pe jos, fie cu bicicleta, sau chiar o drumeție.

Japonezele nu îmbătrânesc atât de repede și nu se îngrașă după împlinirea vârstei de 40 de ani, cum au tendința să o facă majoritatea femeilor.

Articol preluat din ediția de iulie 2014 a revistei Femeia.

Autor: Mariana Fătulescu

Sursa foto: Fotolia


Lasă un răspuns

Sus