Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Sfaturi de nutritie de la un biochimist

Sfaturi de nutritie de la un biochimist

Exista o gramada de reguli de nutritie sanatoasa, dar sfaturi de nutritie de la un biochimist, mai rar. Adauga la regulile deja existente sau inlocuiese-le, dupa caz, pe cele vechi cu altele noi.

In rezumat, aceste sfaturi de nutritie de la un biochimist inseamna sa nu gatesti niciodata cu ulei de masline, sa mananci banane verzi, sa eviti piureurile de legume si consumi cu moderatie tofu si smothie din fructe dulci.

Biochimistul Rodney Bilton, unul dintre cei care a mai adus surprize in ceea ce inseamna nutritia sanatoasa, vine cu o noua serie de sfatui de nutritie. Rodney Bilton este profesor de biochimie in Liverpool si a petrecut cincisprezece ani studiind efectele alimentelor in metabolismul uman.

  • Vitamine care ard grasimi

Banane necoapte.

Nu este vorba despre banane cu coaja verde, ci de cele care raman inca usor verzi la capete si care au coaja groasa. Rodney Bilton sustine ca aceste fructe, care nu au ajuns la maturitate, sunt cele mai bune pentru ca au o cantitate foarte mare de amidon si putin zahar. Amidonul este unul din cele mai bune surse de carbohidrati, iar bananele imatue sunt o sursa importanta de fibre alimentare solubile care nu sunt digerate in intestinul subtire. Biochimistul mai spune ca amidonul stimuleaza secretia de glucagon, un hormon care, la randul lui, stimuleaza arderea grasimilor.

Fara piureuri de legume.

Rodney Bilton spune ca piureurile din legume bogate in amidon de genul cartofilor, a cartofilor dulci, dar si piureurilor preparate din mazare uscata, fasole si linte cresc cu pana la 25% concentratia de zaharuri asimilabile in preparatele cu pricina. Cel mai bine aceste legume trebuie consumate intregi, fierte sau coapte, dupa caz. Prin strivire, structura fizica a moleculelor se schimba ceea ce face ca mare parte din compusi care in legumele intregi nu sunt asimilati din cauza marimii lor, sa fie digerati si metabolizati. Sub forma de piure valoarea calorica a acestor alimente creste cu pana la 30%, iar capacitate lor nutritiva scade.

Nu gati in ulei de masline.

Profesorul recomanda utilizarea uleiului de masline doar crud, adaugat la final in macare sau in salte. Ideea este ca daca este incalzit sau supraincalzit, se produc o serie de substante chimice toxice numite peroxizi lipidici care pot modifica structura ADN-ului si pot creste in mod exponential riscul bolilor de inima si de cancer.

Apa te scapa de dureri de spate.

Rodney Bilton spune ca un consum constant de opt-zece pahare de apa pe zi poate reduce durerile de spate in cel putin 80% din cazuri. O mai buna hidratare sustine sanatatea articulatiilor si le face mult mai mobile si mai putin dureroase. In plus articulatiile bine hidratate sunt mai putin supuse riscului de degenerare ca urmare a inaintarii in varsta.

Limiteaza consumul de tofu.

Preferata de vegetarieni si de cei care adopta o alimentatie care elimina lactatele, branza tofu trebuie consumata mereu cu prudenta si in cantitati moderate, pentru ca acet aliment blocheaza asimilarea unor minerale esentiale (calciu, magneziu, fosfor, zinc, cupru).

Fructe intregi, iar smoothie cat mai rar.

Rodney Bilton spune ca mecanismul este similar cu cel care se petrece cu legumele facute piure, dar de data aceasta este vorba despre zaharul natural din fructe. Fructele sunt sanatoase daca sunt consumate intregi, iar combinate si pulverizate sub forma de sucuri aportul de zahar pe care il aduc organismului este aproape dublu. Rodney Bilton sustine ca daca preferam astfel de combinatii trebuie folosit blenderul, nu storcatorul de fructe, iar fructele trebuie combinate mereu cu lichide si omogenizate doar cateva secunde pentru a mentine cat mai mare moleculele de zaharuri.

Afla cum poti sa intineresti cu fructe si legume

 


Lasă un răspuns

Sus