Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Spune-mi unde muncesti ca sa-ti spun cum slabesti!

Spune-mi unde muncesti ca sa-ti spun cum slabesti!

la birou

Felul cum îţi petreci cea mai mare parte din zi cântăreşte mult când vine vorba de alegerea unei diete care să dea rezultate.

Dacă stai pe scaun de dimineaţă până seara, n-ai să respecți cu sfinţenie acelaşi meniu ca atunci când te afli mereu pe fugă. Poate fi dificil să mănânci sănătos şi să-ți menţii silueta fie că ai un serviciu solicitant, fie că îţi petreci acasă cea mai mare parte din zi. Cum slabești îţi arătăm noi!

Lucrezi la birou

Să stai pe scaun opt ore este pe cât de comod, pe atât de periculos pentru siluetă şi sănătate. Cu cât petreci mai mult timp aşezată, cu atât îţi scurtezi viaţa din cauza riscului crescut de boli de inimă şi diabet. Apar şi varicele, coloana se deformează, celulita se înmulţeşte văzând cu ochii şi, în plus, trebuie să faci faţă multor tentaţii, cum sunt gustările pline de calorii cu care te îmbie colegele sau bomboanele şi prăjiturile de la zilele de naştere.
Cum să fii în formă
Trebuie să faci pauze dese. Oricum, nu poţi lucra încontinuu, aşa că o dată sau chiar de două ori pe oră, ridică-te de pe scaun şi dezmorţeşte-te. Megi până la baie, la bucătărie, du-te pe scări până la etajul următor, fă o plimbare de zece minute. Înainte sau după serviciu, cel puţin o jumătate de oră de sport este obligatorie!
Ce să mănânci
Să ieşi la masă în oraş zi de zi este costisitor şi există mari şanse să nu faci cele mai bune alegeri, aşa că ia mâncare de acasă cât să-ţi ajungă de dimineaţa până seara, când termini programul: un iaurt şi 4-5 prune uscate sunt perfecte pentru micul dejun, 2-3 fructe proaspete vin la fix pe post de gustare când ţi se face foame, iar la prânz prepară rapid o salată simplă din roşii, brânză, ou, ton, porumb sau ia la pachet o porţie de supă ori nişte legume preparate la aburi sau la cuptor. Când ajungi acasă, nu mânca nimic în afară de un iaurt sau un fruct şi-o să fii mândră de silueta ta!

Eşti mereu pe drum

Dacă-ţi petreci mare parte din zi la volanul maşinii sau în mijloacele de transport în comun, încercând să ajungi la timp de la o întâlnire la alta, e clar că nu-ţi rămâne foarte mult timp pentru masă. Ceea ce nu-i neapărat rău.
Cum să fii în formă
Stresul e mare şi, cu siguranţă, nu lipsit de urmări nedorite, aşa că e musai să-ţi organizezi programul astfel încât să-ţi rămână zilnic timp doar pentru tine, în care să faci sport, să asculţi muzică sau să vorbeşti cu prietena cea mai bună – orice activitate care te deconectează.
Ce să mănânci
Trebuie să-ţi faci timp să iei micul dejun acasă, fiindcă pentru tine chiar este cea mai importantă masă a zilei. Mănâncă sănătos și consistent, ca să senzaţia de foame nu apară prea curând: două ochiuri cu salată de legume, două felii de pâine prăjită cu brânză ori dulceaţă şi o cană cu ceai sau o cană de iaurt cu cereale. Apoi, ia pacheţele cu gustări care să-ţi astâmpere poftele din timpul zilei, cum ar fi un fruct, un baton de cereale integrale, câţiva biscuiţi din făină integrală şi câteva nuci. Ca să slăbeşti, la cină consumă ceva uşor, precum o salată ori o porţie de supă.

Lucrezi în ture

Programul firesc de odihnă ţi-e dat peste cap şi organismul se adaptează greu la orele petrecute noaptea lucrând şi ziua dormind. Practic, dai peste cap ritmul natural al propriului corp. Lipsa de somn de calitate afectează sănătatea, iar dieta are mult de suferit.
Cum să fii în formă
Dormi măcar şapte ore înainte să începi programul de muncă. Dacă nu te odihneşti cum se cuvine, te ajută ceaiurile calmante (tei, muşeţel, valeriană) sau aromele care te îmbie la somn (uleiuri esenţiale de portocal sau lavandă presărate în dormitor). Şi fă sport, pentru că reduce oboseala!
Ce să mănânci
Studiile arată că persoanele care lucrează în ture de noapte au o slăbiciune vizavi de dulciuri şi mâncăruri nesănătoase şi pline de calorii, tip fast-food, pentru că organismul tinde să recupereze energia de care este privat. Calculează porţiile de mâncare astfel încât să nu depăşeşti trei mese principale şi două gustări în 24 de ore. Pentru un plus de energie, mizează pe 1-2 banane mici, mazăre sau fasole boabe (fierte, 300 g), peşte la conservă cu salată iceberg şi porumb, friptură cu legume, lapte.

Stai acasă cu copiii

Ai destule avantaje că nu mergi la serviciu – nu pierzi ore bune pe drum, nu ai un şef care să-ţi ceară socoteală când rămâi în urmă, nu ai grija pachetului de prânz. Cu toate astea, dacă ai copii, nu-ţi rămân prea multe momente de relaxare. Trebuie să te adaptezi nevoilor celor mici, te trezeşti noaptea odată cu ei, trebuie să găteşti, să speli, să mergi la cumpărături aproape zilnic.
Cum să fii în formă
Ieşi în fiecare zi cu prichindelul în parc şi plimbă-te măcar o jumătate de oră. Iar din timpul petrecut acasă rupe o altă jumătate de oră pentru câteva exerciţii simple – abdomene, fandări, genuflexiuni.
Ce să mănânci
Dacă ai un bebe mic, o variantă foarte bună pentru tine este dieta cu mâncare de… bebeluş! Asta înseamnă că te vei hrăni foarte sănătos cu piureuri de fructe, legume, lapte, brânzică de vaci, supe – în general, mâncăruri mai mult lichide decât solide – şi nimic altceva toată ziua. Dacă ai un copil mai mare, renunță la obiceiul de a mânca ce lasă el în farfurie, pentru că e vorba de niște calorii în plus – şi nu puţine! Nici nu mânca de două ori – o dată cu cel mic şi o dată cu soţul. Găteşte sănătos (carne şi legume la cuptor, salate, ciorbe, shake-uri) şi exclude complet din meniu pâinea şi celelalte produse din făină (biscuiţi, napolitane, prăjituri). Automat, vei da jos câteva kilograme!

Articol preluat din revista Femeia de Azi, nr.36/2014
Autor: Andreea Cohuț
Sursa foto: © Antonmaria Galante – Fotolia


Lasă un răspuns

Sus