Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Visinele, fructele sanatatii

Visinele, fructele sanatatii

Visinele sunt fructele sanatatii si trebuie consumate din abundenta in aceasta perioada din an. Rude apropiate cu ciresele, visinele vin cu proprietati specifice si calitati demne de luat in seama. Gustul acru si acidulat este primul semn al proprietatilor pe care le au visinele. Considerate unele din cele mai bune fructe visinele sunt recomandate pentru abuz tuturor.

Afla care sunt beneficiile pe care le aduc visinele

Visinele refac fibrele musculare si sunt unele dintre cele mai bune surse de vitamina C. Visinele si cura de visine este un adevarat tratament natural pentru cei care au probleme legate de activitatea cardiaca si pentru cei care sufera de diabet. Specialistii incadreaza visinele in categoria fructelor care reduc riscul de diabet de tip 2. Cura de visine ajuta in special diabeticilor, datorita vitaminei E (hipoglicemiante) si levulozei.

Cura de visine este recomandata celor care sufere de afectiuni articulare, unele substante aflate in visine avand efect puternic antiinflamator si analgezic. Sucul de visine, visinele ca atare si pasta de visine cruda sunt extrem de active in afectiuni de natura inflamatorie de la artrita, la guta, de la dureri musculare pana la dureri musculare in cazul sportivilor. Visinele pot reduce durerea mai bine decat aspirina si pot oferi protectie antioxidanta comparabila cu suplimentele alimentare, precum vitamina E.

Visinele isi pastreaza aproape toate proprietatile fie ca sunt consumate crude, congelate sau proaspete.

Visinele contin: apa 88,6%, zaharuri, acizi, pectine, proteine, celuloza, tanini, saruri minerale (potasiu, fier, fosfor, calciu, magneziu, cupru, zinc) vitamine (A, B1, B2, B9, C, E, PP etc.), caroten. In 100 de grame de visine sunt circa 60 de calorii, ceea ce le face accesibile consumului in orice cantitate.

Visinele sunt ideale in cursul dietelor ajuta la slabit si a celor de detoxifiere pentruca au capacitatea de a reduce stratul profund de grasime, determina scaderea colesterolul si a trigliceridelor. In cursul dietelor se recomanda conumul a cel putin 300 de grame de visine pe zi.

Nu doar visinele sunt excelente si benefice organismului. Cei mai multi din compusii care se gasesc in visine se afla in doze importante si in coditele de cirese. Coditele de visin contin flavonozide, saruri de potasiu si au aceleasi proprietati terapeutice ca si cele visinele avand puternic efect diuretice, astringente, antiinflamatoare, iar ceaiul de codite de cirese  este ideal in boli de rinichi si diaree.

Visinele contin o cantitate mare de potasiu, mineral care contribuie la stabilizarea ritmului cardiac si la sanatatea pielii.

Cura de visine, pentru a fi cu adevarat eficienta trebuie respectata pe o perioada de doua-trei saptamani, timp in care trebuie consumate cel putin 500 de grame de visine pe zi.

Visinele pot fi mancate ca atare, combinate cu lapte si/sau iaurt (se adauga putina miere) in blender sub forma de smoothie. Poti face suc de visine proaspete omeogenizand in blender un litru de apa, o lingura de miere  si 400 de grame de visine, fara samburi. Sucul se pastreaza la rece si se consuma pe parcursul unei zile.

Fa si tu tarta cu cireşe şi brânză

 


Sus