Esti aici
Femeia.ro > Timp liber > Lifestyle > De ce isi cumpara femeile pantofi?

De ce isi cumpara femeile pantofi?

 

E mult mai mult, fiindcă nevoia de pantofi e mare. Şi, pe măsură ce creşte numărul lor şi dressingul dă pe-afară, noul dulap trebuie umplut, la rândul lui. Pantofii sunt o mare într-un ocean de nevoi de shopping, pe care doar femeile le înţeleg… dar şi unii bărbaţi care le iubesc mult.

Niciodată nu-s destui

Femeile au în medie 20 de perechi de pantofi, dar cui îi place să intre în categoria „medie“? La prima vedere, aviditatea pare să ascundă nişte lipsuri. Şi, desigur, o dorinţă mocnită de înălţare a statutului social. Care iese din raft şi creează, mai presus de toate, un sentiment dulce de confort. Chiar înainte de schimbul de priviri şi de atingeri, intră în scenă ataşamentul emoţional. Dublat de povestea cu kilogramele, dintotdeauna la modă: mereu la dietă, mereu în căutarea rochiei perfecte, care să cadă lin pe silueta perfectă. La pantofi e altceva: măsura e mereu aceeaşi. Ce încântare! Au dispărut ca prin magie toate frustrările. Şi cât de simplu e cu probatul şi cu defilatul… Nu-ţi ia ore, ca la rochii, şi-ţi rămâne timp berechet pentru o a doua sau a treia pereche. Iar dacă „nu-ţi vin“, nu e o dramă care te „strânge“ să scapi de câţiva centimetri.

Reţeta succesului e asigurată dacă sunt şi cocoţaţi: te subţiază, te fac să te simţi puternică, stăpână pe tine şi sexy. Pasul firesc e să intri în încăperea unde audienţa îţi aplaudă efortul. Odată acest comportament validat, pui piciorul în prag către următoarea cucerire. De firmă sau nu, senzaţia e aceeaşi. Fiindcă pantofii sunt însăşi ţinuta!

În goana către raft

Femeile au inventat şi reinventat shoppingul, transformându-l într-o experienţă senzorială şi adulmecând fiecare obiect de cumpărat cu un nesaţ de colecţionar. Ele intră într-o stare de semitransă la cumpărături, au nevoie de spaţiu personal ca să se desfăşoare, le place să atingă şi să simtă textura, să probeze, să zăbovească în faţa fiecărui produs. „Rolul preistoric al femeilor, acela de culegători de rădăcini, alune şi fructe, care preferau să stea mai mult pe lângă casă decât să cutreiere, demonstrează o înclinaţie biologică spre cumpărături. Alte păreri susţin că, timp de secole, societatea patriarhală le-a ţinut pe femei în casă, departe de lumea comercială, fără alt rol activ decât acela de a fi cumpărători de mărunţişuri“, scrie antropologul Paco Underhill în bestsellerul său „Arta de a cumpăra: De ce ne place shoppingul“.

Un viciu îl cere pe altul

Se spune despre femei că sunt veşnic nemulţumite de bărbaţi. Şi, pornind de la ideea asta, aceştia încep să se victimizeze, crezând că doar ei şi firea lor nasc în femei sentimente critice. Dar nu e chiar aşa. Bărbaţii ar trebui să ştie – acum au ocazia să şi afle – că femeile sunt nemulţumite până şi de pantofii de care s-au îndrăgostit. Tensiunile apar când ele îşi dau seama că le-ar prinde bine o rochiţă lângă noua achiziţie, ar da bine şi o gentuţă ori un alt accesoriu, un ceva acolo… Şi lumea se prăbuşeşte din nou! „Ce merge la ăştia? Hai din nou la shopping!“, scapă vorbele glonţ către cea mai bună prietenă. Iar zarva trebuie potolită cu o nouă repriză de cumpărături. Unde apare o minunată rochie, care merge cu minunaţii pantofi, dar care… „merge şi cu unii pe care i-am văzut la magazinul X… ce zici, ne întoarcem?“ Prietena nu apucă să respire, nicicum să aprobe. Zărise şi ea prin zonă ceva de purtat la o ieşire… Dorinţa de pantofi creşte exponenţial dorinţa de a asocia ceva acelor pantofi care, de fapt, nu sunt suficienţi, iar stocul trebuie crescut şi el, tot exponenţial. Şi procesul se repetă. La infinit. Asta, ca să nu mai creadă bărbaţii că ei sunt singura sursă de insatisfacţie!

Accesoriul perfect, doar un pretext

Pe lângă calităţile de necontestat, pantofii mai au un atu: nu cunosc criza economică! Astfel, pantofii femeilor trec prin viaţă cu călcâiul sus, mereu căutaţi şi admiraţi, dar, mai ales, preţuiţi. Ceea ce ei nu ştiu este că sunt doar un pretext pentru „nu mai am cu ce să mă îmbrac!“ Fiindcă cifrele nu mint: cele mai multe articole din garderoba femeilor rămân totuşi bluziţele, secondate, la mică distanţă, de rochii. Peste o mie de bluze cumpără în medie o femeie de-a lungul vieţii, rochiile sunt peste 600, în timp ce pantofii sunt puţin peste 500 de perechi. Ei, dar nu toţi pantofii din cutiile femeilor ies în lume. Însă aceia care văd lumina zilei sunt dintre cei binecuvântaţi. Cel mai adesea, femeile rămân fidele câtorva perechi din care nu mai ies, în timp ce altele stau nepurtate cu anii. Colecţia însă se cere mereu împrospătată. În fond, proviziile n-au nici o legătură cu stilul, nu-i aşa?

Personalitatea şi pantofii preferaţi

Fiecare pereche de pantofi spune o poveste despre tine. Şi uneori chiar mai mult decât ştiai.

Cu toc: dacă alegi să-i porţi chiar şi pentru un drum la supermarket, atunci eşti din categoria „mereu preocupată de imaginea pe care o afişează“. Îţi pasă prea tare de ce crede lumea despre tine.
Balerini: eşti o fire comodă, practică, destul de adaptabilă, dar ai un suflet delicat. Laşi o impresie de clasă indiferent în ce mediu ajungi să te învârţi.
Adidaşi: trăieşti o luptă între copilul şi adultul din tine. Eşti o fire vulnerabilă, uşor nesigură, foarte ataşată de perioada idilică a copilăriei.

 

Comments

comments

Lasă un răspuns