Esti aici
Femeia.ro > Timp liber > Lifestyle > Trucuri de concentrare la serviciu

Trucuri de concentrare la serviciu

La serviciu sună telefoanele, şeful ridică tonul, colegii şuşotesc, cuiva îi mai trăsneşte să asculte ceva la radio şi nu-ţi găseşte căştile, din departamentul vecin răsună o glumă şi hohotele aferente… E zarvă mare în incintă tocmai când tu ai mare nevoie de concentrare. Vezi luminiţa de la capătul proiectului pe care trebuie să-l dai în câteva ore, dar simţi că nu mai dai randamentul necesar pentru această ultimă sută de metri. Primul pas pe care trebuie să-l faci în situaţia asta e să renunţi la încăpăţânarea de a da înainte aşa, lipsită de vlagă, cum eşti. Apoi, să iei aminte la trucurile pentru concentrare pe care ţi le-am pregătit:

 
Limpezeşte-ţi mintea. 
E la fel ca la calculator: dacă vrei să-i dai un restart, ar fi bine să închizi toate aplicaţiile pe care le rulează. Ca să te poţi concentra pe ceva, scoate-ţi din minte restul problemelor. Ia o pauză, iar cea mai indicată metodă de relaxare este în aer liber: o plimbare de zece minute în jurul clădirii o să-ţi oxigeneze creierul. Sau lasă-te pe spătarul scaunului, cu ochii închişi, timp de 5-10 minute şi încearcă să nu te mai gândeşti la nimic.
 
 
Opreşte alertele de tot felul. 
Din Windows, din messenger, din e-mail. Pentru că nu vor face altceva decât să-ţi distragă atenţia de la ceea ce faci. La fel şi cu notificările din Facebook, care-ţi apar în fereastra lăsată în bară. Impune-ţi o regulă: până nu ajungi cu o însărcinare la final, accesul pe reţeaua de socializare ţi-e interzis.
 
Bea apă.
Şi-aşa te iei cu munca şi uiţi să te hidratezi. Dar mai pune la socoteală faptul că bei cafea, care este diuretică, adică te „usucă“ şi mai tare. Şi până ajungi tu să simţi senzaţia de sete, te şi ia ameţeala. Apa intervine în toate procesele organismului, iar lipsa ei în corp trage după sine lipsa de energie.
 
 
Taie socializarea.
Mai ales într-un colectiv unde s-au nimerit multe femei există o mare tentaţie de împărtăşire a tuturor întâmplărilor, stărilor, noutăţilor atât din timpul liber, cât şi din timpul orelor de program. Rezervă-ţi un interval orar zilnic în care să rămâi la curent cu ce se întâmplă în restul colectivului, de exemplu, pauza de masă. În rest, dă de înţeles colegilor că munca este singurul lucru ce te preocupă.
 
Savurează un drops de mentă.
Sau o cană de ceai cu aceeaşi aromă. Menta are proprietatea de a influenţa starea de spirit şi de a creşte puterea de concentrare. De asemenea, performanţele intelectuale vor fi crescute, iar organismul – energizat. Şi nu da înapoi din cauza legendei că ceaiul de mentă constipă. De fapt, ceaiul de mentă reglează ceea ce e de reglat în tranzitul intestinal.
 

 


Lasă un răspuns

Sus