
Cosmin Cernica are 26 de ani, a terminat liceul la Câmpina, a studiat la Universitatea Birmingham, a lucrat în Dubai și acum conduce o firmă de PR la Londra. De curând, s-a lansat în fashion cu o colecție de butoni de lux împreună cu Casa Wagner din București. L-am întrebat despre cum s-a schimbat viața londonezilor în aceste ultime luni agitate.
Cosmin, de când ești la Londra?
Locuiesc în UK din 2012, iar în Londra de aproape 4 ani. Londra este acum acasă. Este orașul care m-a ‘adoptat’, m-a acceptat așa cum sunt și mi-a oferit întotdeauna posibilități infinite.
Cum era viata ta de dinainte de Covid-19?
Destul de fast-forward, aș spune. Mergeam la evenimente sociale și mondene de 2-3 ori pe săptămână, călătoream foarte mult, aveam întâlniri cu diferite branduri sau agenții de PR zilnic. Viața mea de dinainte de Covid gravita în jurul interacțiunilor umane. Singurele mele zile liniștite și de stat în casă erau duminicile.
Ce îti plăcea să faci? Care ți se pare cea mai frumoasă realizare a ta de până acum?
Să călătoresc. Întotdeauna am încercat să profit de fiecare ocazie pentru a călători. Obișnuiam să merg lunar pentru un city break undeva în Europ , de cele mai multe ori la Paris, și la 3 luni într-o vacanță într-un locmai îndepărtat. De exemplu, în decembrie am stat toată luna în Filipine.
Una dintre realizările mele de până acum de care sunt mândru este comunitatea de aproape 90.000 de oameni pe care am reușit să o am pe contul meu de Instagram (@cosmincernica).
Cum s-a schimbat viața publică de la Londra odată cu primele vești despre covid-19, venite aproape imediat după Brexit? S-au temut și se tem londonezii de virus? Ce impresie a lăsat declarația tatălui lui Boris Johnson că vrea în continuare la pub? Au văzut oamenii cu ochi buni rezistența guvernului de a impune izolarea?
Inițial, situația a fost destul de confuză și părerile din media erau împărțite. Ușor-ușor, oamenii au început să își dea seama de gravitate și să își schimbe stilul de viață. Tranziția a fost destul de rapidă. Totul pare mult mai real când începi să auzi de cazuri printre cunoscuți, prieteni, familie etc.
Normal că toți visăm la seri în oraș, zile însorite la terase și chiar și un pahar de vin acasă, cu prietenii.
Dar comentariile despre pub nu au fost văzute ca o atitudine responsabilă. Trebuie să ne gândim la sănătatea celorlalți în primul rând. Și niciunul dintre noi nu este imun: la câteva zile după declarația tatălui, se anunța în media că Boris a contractat virusul.
Cred că majoritatea oamenilor înțeleg importanța măsurilor de carantină. Chiar dacă toți ne facem griji pentru viitor, joburi, economie, cred că în mare parte oamenii ar fi vrut să acționeze mai devreme guvernul.
Ție ce-ți lipsește cel mai mult din viața ta de dinainte?
Îmi lipsesc prietenii foarte mult și îmi este dor de cinele în oraș.
Ce-au făcut londonezii în izolare? S-au bucurat de timp liber sau au fost mai degrabă îngrijorați? Oare s-a păstrat calmul englezesc după Brexit și covid?
Londonezii au făcut exclusiv ceea ce făceau și înainte, adica shopping online. Serviciile de transport funcționează normal, Amazon este la mare căutare datorită varietătii de produse și livrării rapide. Restaurantele, chiar și cele de top, fiind închise, livrează mâncarea acasă. În rest, londonezii își păstrează calmul cât mai mult posibil în această perioadă dificilă își împart timpul intre lucrul de acasă, activități în familie, fitness. Eu am șansa de a avea o grădină privată unde fac zilnic sport, citesc sau fac picnicuri.
Este adevărat că Brexit-ul și Covid au apărut la un interval destul de scurt unul dupa celălalt și ar fi nenatural să nu existe o oarecare stare de îngrijorare, însă autoritățile își fac datoria și totul se desfășoară cât mai normal.
S-a schimbat raportul oamenilor de la Londra cu social media în carantină?
Cred că majoritatea oamenilor petrec mai mult timp online, mai ales pe rețelele de socializare. Am observat că și postările mele pe Instagram au un engagement mai mare în această perioadă. Este clar o formă de evadare.
Românii nu manifestă prea mult entuziasm pentru posibilitatea legală de a face sport afară. Londonezii apreciază mai mult acest tip de activitate?
Aici se manifestă cam prea mult entuziasm pentru sportul afară în perioada asta. Odată cu măsurile de carantină, a venit și vremea frumoasă după o iarnă lungă și mai friguroasă ca de obicei. Oamenii încearcă să profite la maxim de timpul limitat care le este permis afară. Peste tot vezi oameni cu saltele de yoga, role, biciclete. Majoritatea magazinelor nu mai au seturi de badminton în stoc. Cred că e primul an când se întâmplă asta.
Ce te vezi făcând peste 2 luni?
Savurând un pahar de rosé la o cafenea din arondismentul 4 al Parisului. Speranța moare ultima.

Ce părere ai de declarația recentă a lui Giorgio Armani? Va fi izolată sau va fi semnalul unei noi abordări?
Giorgio Armani s-a exprimat asupra unui subiect destul de delicat în această perioadă și tind să fiu de acord cu ceea ce a declarat. În ziua de astăzi, sustenabilitatea ar trebui să devină ceva normal (peste tot, în fashion, design de interior, etc). Cred cu tărie ca luxul, opus fast-fashion-ului, trebuie să treacă proba timpului, prin urmare lansarea atât de multor colecții într-un timp relativ scurt merge contra definiției lui. Piesele de lux ar trebui expuse mai mult timp în magazine, ar trebui să le fie lăsat timpul de a deveni elementare, atemporale, nu să fie înlocuite cu altele câteva luni mai tărziu.
Un alt aspect foarte important al sustenabilității este protejarea planetei. În aceste ultime săptămâni ni s-a demonstrat că trecem toți prin aceeași situație, prin urmare trebuie să fim solidari și uniți în protecția mediului.
Mai mult sau mai puțin serios, a new star is born: masca fashion! Crezi că are viitor acest accesoriu?
Am observat că mai multe branduri de lux au lansat diferite măști fashion, de la Fendi la Louis Vuitton – chiar și influenceri din România precum Ana Morodan și Alexandru Abagiu.
Cu siguranță măștile vor purta titlul de accesoriul hot al verii și chiar mă gândeam, cu prietena mea, Andreea Cristea – blogger de modă la Londra, să lansăm o colecție de măști de inspirație boho chic.
Unde ți-ar plăcea să călătorești acum și peste cât timp ți se pare realist să sperăm că vom călători?
Am deja o vacanță plănuită pentru sfârșitul lunii august în Marbella, unde merg în fiecare vară – sper că se va întâmpla. Și mi-am reprogramat o vacanță în Dubai pentru luna noiembrie, cu câțiva prieteni. În Dubai am locuit timp de aproape 2 ani și ma reîntorc de fiecare dată cu multă bucurie.
Ai descoperit ceva nou în această perioadă?
Că sunt mult mai casnic decât îmi imaginam! De obicei nu găteam, dar în perioada asta am încercat să îmi descopăr talentele ascunse de Master Chef și nu am fost dezamăgit. Am mai descoperit că petrecerea de ziua mea (care a fost pe 25 aprilie), poate să fie foarte fun chiar și în fața laptopului, dacă ești alături, virtual, de prieteni care te iubesc.
Cum vezi viitorul în PR, în imagine? Cum vor fi evenimentele în perioada care va urma?
Este greu de preconizat, dar cred că, pentru o perioadă, evenimentele se vor desfășura într-un cadru mai retrâns, unele branduri vor alege să-și folosească bugetele diferit, posibil cu un accent pe digital marketing și social media. Viața din offline va căpăta noi forme în online.
În ce domenii ai activat până acum și ce domenii te-ar inspira în continuare?
Am urmat facultatea de Relații Publice, Marketing și Publicitate aici, în UK. Pot să spun că PR-ul/Comunicarea este singurul domeniu în care am activat după terminarea studiilor și sincer, nu mă văd făcând altceva. Am lucrat ca editor de modă pentru revista Jungle, apoi ca PR manager pentru o firmă de cosmetice de lux la Londra și o perioadă pe strategii de comunicare în online în Dubai. În momentul de față, am propria firmă de PR și Talent Management și, bineînțeles, mă ocup de contul meu de Instagram și de colaborările pe care le am cu diferite branduri.
Colaborarea cu Wagner Arte a fost o colecție capsulă care s-a bucurat de un feedback foarte bun, atât în România cât și la Londra. Este prima linie de produse asupra căreia mi-am pus amprenta și mă bucur că debutul s-a produs cu un brand românesc – și anume Wagner Arte, de care mă leagă o prietenie veche.
Sunt tentat în continuare să cochetez cu design-ul și sunt deschis colaborărilor.
Ești de acord că:
-totul va fi bine
-viața va reveni la ‘normal’?
100% de acord!
Interviu realizat de Roxana Melnicu
Foto: arhiva personală