Combate cu alimente riscul maladiei Alzheimer

Google Adaugă-ne ca sursă preferată în Google
Combate cu alimente riscul maladiei Alzheimer

Legumele cu frunze verzi, vinul, nucile, peştele şi uleiul de măsline se numără printre alimentele care înjumătăţesc riscul de instalare a maladiei Alzheimer, încetinind procesul de degenerare a creierului.

Cercetătorii au realizat o listă cu alimentele care au ca efect reducerea substanțială a riscului  de instalare a maladiei Alzheimer.

Combinând în proporțiile ideale alimentele care au acest atuu, s-a pus la punct o dietă care susține  sănătatea creierului și care poate scădea cu peste 50% riscul de a dezvolta maladia Alzheimer. Dieta este cu atât mai utilă persoanelor care au în familie rude de gradul I care au făcut Alzheimer, dar și celor care se încadrează, în urma unor teste, în grupele de risc. Specialiştii spun că această dietă are efecte benefice chiar şi în cazul în care nu este urmată cu meticulozitate.

Dieta include trei porţii de cereale integrale consumate zilnic, alături de o salată şi o porţie de legume, ulei de măsline şi un pahar cu vin.

Potrivit noului studiu, realizat de cercetătorii de la Rush University Medical Centre din Chicago, persoanele care au urmat strict această dietă au prezentat cu 53% mai puţine riscuri de a dezvolta maladia Alzheimer, iar cei care nu au respectat-o în totalitate au prezentat cu 35% mai puţine riscuri de a se îmbolnăvi.

Lista celor zece alimente care protejează creierul sunt: legume cu frunze verzi, alte legume, nuci, fructe de pădure, leguminoase (fasole, năut etc.), cereale integrale, peşte, pui, ulei de măsline, vin.

De asemenea, în topul alimentelor care afectează sănătatea creierului sunt: carnea roşie, untul şi margarină, brânză, produse de patiserie şi dulciuri, alimente prăjite şi de tip fast-food.

Gustările ar trebui să se bazeze pe nuci şi seminţe, leguminoasele ar trebui servite o dată la două zile, carnea de pui şi fructele de pădure – de cel puţin două ori pe săptămână, iar peştele – cel puţin o dată pe săptămână.

Untul şi margarina nu ar trebui să depăşească o lingură pe zi, brânza, produsele de patiserie, dulciurile, carnea roşie şi alimentele prăjite/ fast-food – mai puţin de o porție pe săptămână. (Otilia Ignat)

Sursa foto: FreeDigitalPhotos

Urmăriți-ne și pe:
Cele mai citite
Avatar photoDe Raluca Ogaru | 14 august 2026
De Raluca Ogaru | 14 august 2026

Robbie Williams a vorbit mereu deschis despre vulnerabilitățile sale, însă o confesiune recentă schimbă complet perspectiva asupra modului în care își gestionează viața. La vârsta de 52 de ani, artistul britanic a anunțat că a primit un nou diagnostic: autism. Fostul membru al trupei Take That a dezvăluit noua sa afecțiune certificată de medici, chiar […]

Citeste mai mult
Avatar photoDe Ioana Bucur | 03 august 2026
De Ioana Bucur | 03 august 2026

Dani Piersic, fiul cel mic al marelui actor Florin Piersic, a oferit publicului o rară incursiune în viața sa personală. Cu ocazia împlinirii a doi ani de la căsătorie, acesta a publicat pe Instagram mai multe fotografii din albumul familiei, alături de un mesaj dedicat soției sale, Orsolya. Deși provine dintr-una dintre cele mai cunoscute […]

Citeste mai mult
Abonează-te la canalul nostru de Whatsapp