Antreprenorii preferă autofinanțarea

Antreprenorii preferă autofinanțarea

Barometrul Minților Creative, studiu realizat de UniCredit Bank, a scos la iveală că antreprenorii creativi evită băncile, preferând fonduri nerambusabile și autofinanțarea. Procedurile greoaie de accesare a programelor publice de finanțare constituie cel mai important obstacol în ceea ce privește finanțarea afacerilor. De asemenea, 30% dintre ei spun că privesc cu neîncredere împrumuturile bancare, iar 26% că nu le pot obține deoarece nu au garanții.

Principalele concluzii ale studiului asupra antreprenorilor din industrii creative sunt următoarele:

1. Situația curentă:
– doar 10% dintre cei intervievați consideră că actualul context economic le este prielnic;
– 45% dintre antreprenorii intervievați iau în considerare extinderea afacerii în viitorul apropiat;
– 9 din 10 respondenți consideră că volatilitatea cadrului legislativ le poate afecta negativ dezvoltarea afacerii.

2. Obstacolele percepute de antreprenori:
– principalele bariere în calea dezvoltării afacerilor din industrii creative sunt: taxele ridicate (70%), condițiile economice (57%), problemele de cash flow (46%);
– în privința finanțarii, principalele dificultăți de care se lovesc antreprenorii sunt procedurile greoaie din programele publice de finanțare (47%), reticenţa față de împrumuturi (30%) și lipsa garanțiilor (26%);
– dificultatea procedurilor de obținere a finanțării din programe publice reprezinta cel mai întâlnit obstacol.

3. Finanțare:
– peste 50% dintre antreprenori consideră că le este necesară finanțarea prin fonduri europene;
– 1 din 2 afaceri creative își dorește servicii bancare online (internet/ mobile banking, plăți online);
– cele mai utile instrumente financiare sunt online/mobile banking-ul și auto-finanțarea;
– cele mai utilizate servicii financiare sunt cardurile și internet/mobile banking-ul, urmate de plăți online și pachetele de cont curent.

4. Resurse umane:
– peste 65% dintre antreprenori intenționează să facă angajări în următorul an;
– dintre aceștia, majoritatea își doresc să recruteze angajați cu normă întreagă;
– preferă candidații tineri, din generația milenialilor (18 – 34 de ani);
– cele mai importante criterii de recrutare sunt entuziasmul și implicarea

Studiul a fost realizat în perioada 26 septembrie – 5 octombrie 2017, în două etape: una calitativă și una cantitativă. Rezultatele se bazează pe răspunsurile a peste 70 de antreprenori cu funcții de conducere în întreprinderi mici și mijlocii din toate industriile creative conform codurilor CAEN din România.

Cele mai citite
De Andreea Vasile | 08 octombrie 2025
De Andreea Vasile | 08 octombrie 2025

Așteptările nu distrug relațiile pentru că sunt prea mari, ci pentru că rămân nespuse. Iar atunci când nu sunt comunicate, se transformă în frustrări, tăceri și reproșuri. Dacă în adolescență e firesc să nu știm exact ce vrem, la maturitate ar trebui deja să avem curajul să cerem. Despre cum ne putem exprima dorințele și […]

Citeste mai mult
De Echipa Femeia | 16 februarie 2021
De Echipa Femeia | 16 februarie 2021

    Am facut aseara chec cu lamaie si iaurt. Am gasit o reteta noua intens aromata cu lamaie si pentru ca se facea foarte usor si promitea sa fie buna, am incercat-o. Pot sa garantez ca este un dulce perfect, se face repede, ai mereu in casa ingredientele, este deosebit de parfumat, iar dimineata, […]

Citeste mai mult