Esti aici
Femeia.ro > Carieră > Cleopatra Marin, un avocat printre designeri

Cleopatra Marin, un avocat printre designeri

designer

Proaspăt sosită de la birou la Etajul Designerilor Români, galeria unde urma să fac cunoștință cu colecția realizată de Cleopatra Marin, avocat și designer deopotrivă, Terra by C, m-am așezat și mi-am strecurat geanta uriașă ce conținea printre altele și computerul pe care îl duceam acasă, ca să lucrez ceva mai târziu. Tocmai începea defilarea. 

 

Nu cred că eram pregătită să-mi placă atât de mult, dar cel mai mult mi-a plăcut faptul că era croită exact pentru mine, adică pentru o persoană care peste zi are o activitate, seara trebuie să participe la un eveniment și nu mai are timp de schimbări radicale de vestimentație, ci doar de ajustări minimale ale ținutei.

Cleopatra Marin este avocat și profesează cu mare plăcere. Acum creează haine pentru că a identificat o nevoie chiar în meseria ei. La un moment dat, s-a pomenit că nu-și găsește cămăși în care să se simtă bine, confortabil. Apoi nu găsea pantaloni în care să stai la birou și atunci când te ridici după o oră arate la fel, impecabili. Cum de mică a cochetat cu ideea de a crea și a coase haine și își mai făcea câte ceva, după aproape 20 de ani de avocatură s-a simțit pregătită treacă de la nivelul de a face asta doar pentru ea la cel de a face asta pentru femei care au aceleași nevoi ca ea. Așa a început să creeze haine. Acum vrea să îmbrace aceste femei în orice situație: de la birou și întâlniri la petreceri și nunți (inclusiv pentru rolul de mireasă!).

Calitate

Pe mine m-a uimit în special acuratețea pantalonilor, care din punctul meu de vedere reprezintă piatra de încercare a îndemânării atât pentru designer, cât și pentru persoanele care croiesc direct.

Într-adevăr Cleopatra este foarte mândră de croitoreasă, o persoană de vârsta ei, nonconformistă, cu idei. „Îmi place foarte mult asta“ spune ea. „Încerc să înconjor de oameni care au un cuvânt de spus.“ În plus, se ocupă foarte serios de finisaje. Sacourile și pantalonii sunt perfecte atât pe dinafară cât și pe dedesubt. „Din punctul meu de vedere calitatea unei haine se vede pe dosul ei – toți designerii se ocupă de față, de cum arată haina în exterior, dar dacă vrei să vezi calitatea te uiți pe dosul ei.“ subliniază Cleopatra.

Citește și: Laura Savin, călăuză printre arabescuri de henna

Feminitate

Deși hainele par a urma întocmai liniile modei masculine (unde remarcăm cu mare bucurie revirimentul vestei!), în final ele au o tușă feminină care le face extrem de sexi, mi-au amintit de costumele purtate de Marlene Dietrich în anii 1940. „Deși folosesc elemente masculine, este important să confer hainelor o linie de feminitate: de exemplu din profunzimile răscroielii sau din felul în care îți asortezi accesoriile. Dacă vrea seara să fiu altfel, eu aș scoate numai sacoul și cămașa propriu-zisă, dar aș păstra plastroanele și manșetele de la cămășile mele. Avem tentă clasică în croială, deoarece înseamnă eleganță, dar îi dăm note îndrăznețe, ca femeia să iasă din tipar: femeia arată ține la etichetă, dar poate mai mult, este aventuroasă, știe să se adapteze. De exemplu, fustele de la rochiile de mireasă au buzunare – aici păstrez acceași idee de confort. Sunt rochii simple, fine, delicate. Materialul trebuie să fie de foarte bună calitate.“ explică ea.

Cele mai multe materiale sunt aduse din Italia: stofele de costume și dantelele.

Autenticitate

În modă, reperul Cleopatrei este Coco Chanel. „Este vorba despre eleganța prin simplitate și asta este ceea ce am vrut să transmită și hainele mele, de la material la croială și accesorii și mai ales la modul în care porți ținuta. Ținuta noastră transmite mesaje. Mereu trebuie să transmitem mesajul „eu sunt aici așa cum mă vezi pentru întâlnirea cu tine“. Asta e valabil pentru oricine cu care te vezi: trebuie să știe că ești acolo pentru cei cu care te întâlnești. Este un respect pe care ți-l dai ție și pe care îl și impui. Înainte de a vorbi, contează prima impresie creată prin ținută.“ punctează Cleopatra.

În creația ei vestimentară, Cleopatra se concentrează pe calitate și nu pe volum. Nu creează pentru a câștiga, ci pentru că și-a dorit asta și pentru că a simțit că nevoia ei poate fi și nevoia celorlalte femei. Programatic atelierul ei nu confecționează mai mult de 15 piese din același model, pentru a nu risca repetări nedorite. Femeia trebuie să aibă siguranța că ceea ce poartă va fi unic în contextul în care se prezintă. „Lucrez pentru femei care au putere și vor să o transmită, dar vreau ca femeia să-și păstreze senzualitatea și să o comunice. De multe ori, senzualitatea este echivalată cu vulnerabilitatea; de aceea femeile evită acest mesaj. Dar nu este adevărat, senzualitatea este chiar o putere: ești puternică tocmai pentru că poți să arăți și să gestionezi această latură a ta senzuală, prin atitudine, prin încredere. Încrederea ți-o dau și ținuta, accesoriile, reflectate în complimente. Încet te transformi în ceea ce dorești, dai imaginea pe care ți-o dorești. Femeile sunt conștiente de asta și asta caută.“ explică ea.

Citește și: Dandy la Londra pe vreme de pandemie

Designer

Profesia de avocat are reguli destul de stricte și e solicitantă. Apoi vin ceasurile creației. „În creație, după aceea, mă regăsesc pe mine, este ca o meditație, ca o relaxare. Relaxarea este mesajul pe care vreau să îl transmit prin colecție. Când creez mă gândesc la felul cum se va simți femeia în acele haine. Acum lucrăm la colecția de revelion și îmi doresc ca fiecare femeie care poartă ținutele mele să înceapă anul plină de încredere în resursele ei de frumusețe și energie.“ povestește Cleopatra, entuziasmată.

O viață complexă, în care sursa ei de energie este familia. Cleopatra așteaptă mai crească copiii pentru a-și lua un an sabatic și a-l dedica scrisului și călătoriilor. „Când mă apuc să fac ceva îi dau importanța cuvenită, mă implic total.“ mărturisește ea.

Iată ce spune Cleopatra despre ea ca designer: „Eu sunt avocat și apăr, văd partea plină a paharului, asta mă caracterizează și în viață. Mi-am creat o ținută din salopetă cu revere și spate gol (la care se poate adăuga o cămașă, la birou). Peste ea se poate adăuga o fustă brodată cu flori. Așa am apărut la o petrecere, a fost deosebit. Am purtat pantofi cu toc, dar la un moment dat am obosit: am scos fusta brodată de deasupra și am rămas în salopeta cu spatele gol și am schimbat pantofii cu toc pe unii tip Oxford pe care îi aveam la mine. M-am simțit confortabil și schimbarea a fost senzația serii. Îmi place ca femeia să se poată transforma și în exterior după starea ei interioară.

Citește și: 

Articol apărut în Femeia de azi, numărul 46/2019

Text: Roxana Melnicu

Foto: arhiva personală

Comments

comments

Lasă un răspuns