
Când te-ai decis să o iei pe calea ta ca mic întreprinzător, orice mână întinsă este mană cerească. De aceea ne-am gândit că poveștile membrelor BWFR (Business Women Forum Romania) ți-ar putea fi de folos, așa că urmărește site-ul nostru…
Iată povestea Izabelei Măndoiu:
Sunt Izabela Măndoiu și, înainte de orice, sunt femeie și cred că noi, femeile, avem permanentă nevoie de motivație, de încredere, de a ne simți frumoase, iubite, apreciate. De aceea am dorit ca activitatea mea antreprenorială să aducă în prim plan imaginea femeii în societate, vizând mai multe aspecte: cel vestimentar, moral, comportamental.
Cine sunt, ce fac?
Sunt creator vestimentar încă din anul 2008, însă în 2014 am simțit că este cazul să fac un proces de rebranding și să încep promovarea în mod corespunzător. Mulți ar spune că afacerea mea produce haine, însă noi considerăm că facem mai mult de atât: construim un brand al poveștilor țesute cu valori, dedicat femeii, căreia îi atribuim puțin din frumosul tradițional autentic și valorile populare. Încurajăm femeia să se îmbrace cu ceea ce îi place și o complimentează, dar să confere ținutei strălucire prin atitudine.
Cea mai mare realizare
Anul acesta s-au întâmplat cele mai multe lucruri bune: am participat la primul târg de fashion internațional, Pure London, am realizat prima cercetare națională prin care am aflat motivele de fericire ale româncelor și am aflat astfel în mod oficial, cu date clare, că motivele tradiționale sunt motive de fericire, după familie, sănătate, iubire, libertate, cunoaștere.
Cea mai mare provocare
2017 este anul în care ne-am propus să demonstrăm că tradiționalul nu este doar un trend și că hainele cu motive românești pot fi purtate în orice context. Încă din 2011, designerii internaționali au valorificat ia și motivele tradiționale, ceea ce a determinat abordarea lor și în România, mai mult ca niciodată. Un trend durează maximum 2 sezoane. Motivele tradiționale sunt în atenția industriei de fashion de peste 6 ani, ceea ce validează atemporalitatea lor și interesul crescut pentru bogăția culturală populară.
Însă, în prezent, este necesară o reinterpretare a tradiționalului prin integrarea sa în creații moderne și menținerea interesului pentru această comoară națională, pentru ca publicul să vadă mereu ceva nou în sfera aceasta și, astfel, să valorificăm ce avem mai bun și mai frumos de la străbuni: cultura populară, semnele neamului nostru. De aceea, în 2017, de Ziua Iei, am făcut un legământ de dăinuire cu privire la prezența IEI în colecțiile noastre viitoare.
Mediul de afaceri românesc
A face o afacere în România este un act de curaj, statul nu ne sprijină cum ne-am dori, însă avem noroc de faptul că femeile știu să se unească și să construiască împreună. Am avut norocul să o cunosc pe doamna Osnat Peled, o fire ambițioasă care a pus bazele unei comunități puternice: Business Women Forum Romania.
Particip cu drag și interes la workshopuri, conferințele BWFR și mă bucur că există astfel de inițiative care aduc know-how și ajută mult prin networking. Datorită BWFR am realizat un proiect cu Meli Melo România și sunt parte a proiectului WOMANIA, care determină designerii participanți să se implice în activitatea de marketing și promovare a unui eveniment cu vânzare.
Mesaj către comunitatea „Femeia”:
„Tradiționalul nu este doar un trend, purtați cu mândrie ceea ce creează producătorii și designerii din România, indiferent de context: la evenimente, la ieșiri în oraș și chiar la birou. Creăm și piese fără elemente tradiționale, dar și piese cu motive minimaliste, care se pretează în companiile cu reguli vestimentare stricte. Miresele pot aborda stilul boho-chic și să îmbrace o rochie cu inspirație tradițională, cu siguranță vor fi de poveste! Nu avem nevoie ca piesele tradiționale românești să fie copiate de către Tory Burch sau Dior pentru a ne da seama de valoarea lor și impactul lor în moda contemporană. La noi la Atelier Izabela Măndoiu primiți sfaturi despre cum să purtați hainele cu influențe tradiționale, iar prima regulă este: cu zâmbetul pe buze. Fiți mândre, îmbrăcați-vă ca și cum fiecare zi este o defilare pe catwalk!” – Izabela Măndoiu
Citește și:
- Bucăți de artă utile zi de zi
- Academia Banilor: Leadershipul și profitul companiei tale
- Mihaela Raluca Tudor : Viziunea și echipa sunt ingredientele esențiale ale succesului
Text: Cătălina Oprea
Foto: arhiva personală, arhiva BWFR