Esti aici
Femeia.ro > Cariera > Codul bunelor maniere la serviciu

Codul bunelor maniere la serviciu

Uneori te simti bine cu ceea ce faci, insa nu te simti bine cu persoanele cu care lucrezi. De ce? Pentru ca de multe ori ceilalti uita ca la serviciu, viata personala trebuie lasata acasa. Asta insa nu este singurul motiv, acestea sunt multe si usor de sesizat.

Iata cateva sfaturi bune de urmat si de impartit cu tot biroul

Biroul nu este bucataria ta

Stim, este dificil sa-ti mananci pranzul uneori la serviciu pentru ca ai uitat ca sarmalele nu se incalzesc intr-o camera cu alte 10 persoane.

Dar fii atenta si incearca sa-ti pregatesti o salata, un sendvis sau pur si simplu, cere voie inainte sa aduci un meniu „mirositor” la serviciu. Fii cu bun simt si respecta-ti colegii de birou.

Viata personala vs viata profesionala

Cand ti-a povestit seful tau ca-si doreste o persoana comunicativa, nu se referea la discutiile pe care le porti tu in birou zilnic despre catel, purcel sau vacanta de vara.

Este greu sa te concentrezi pe ceea ce faci cand alti colegi stau la discutii interminabile despre copilasi sau soacre nebune. Daca nu te poti abtine, invita persoana cu care aveai discutia intr-un loc retras si poarta acolo discutia.

Invata sa spui NU

Colega ta de birou si-a cumparat trei biscuiti iar tu te uiti la ei de jumatate de ora. Ii va fi rusine si te va intreba daca doresti. Avand in vedere ca sunt doar trei, ai putea spune nu din politete.

Nu este foarte greu sa treci pe la un magazin inainte sa ajungi la birou si sa te aprovizionezi. In cazul in care, iti este foarte pofta, serveste unul dar fii atenta sa-i aduci ceva in schimb a doua zi.

Telefonul personal

Ai trei telefoane si toate iti suna non stop? Daca nu este in interes de serviciu, incearca sa le pui pe vibratii. Daca iesi des din birou, nu este foarte placut ca ceilalti colegi sa se simta ca la discoteca doar pentru ca tie iti plac tonurile de apel foarte galagioase.

Tu unde fumezi?

Esti fumatoare si nu ai voie sa fumezi in cladire? Nu te furisa in toaleta pentru a aprinde o tigara. Nu este locul potrivit, poti primi amenzi usturatoare si este si o lipsa de respect fata de ceilalati colegi. Iesi afara, fumeaza-ti tigara si totul va fi mult mai bine pentru toata lumea.

Nu te plange cu voce tare

Ai un task enervant, un deadline de care esti ingrozita? Inceteaza sa te plangi cu voce tare in birou. Toata lumea are treaba si nu este cazul sa te suporte si pe tine cu vaicarelile tale. Accepta ca acesta este jobul tau si apuca-te de treaba.

Este ziua unui coleg

…iar tu te-ai gandit sa strangi bani pentru un cadou? Foarte bine. Nu impune insa o suma anume. Nu este frumos, mai ales ca multi oameni au probleme cu banii. Lasa pe fiecare sa decida cati bani poate da pentru cadoul colegului.

  • Tu ce probleme ai la birou? Asteptam raspunsurile tale in sectiunea de comentarii.


Lasă un răspuns

Sus