Esti aici
Femeia.ro > Cariera > Colegii de serviciu: strategie non-conflict

Colegii de serviciu: strategie non-conflict

Colegii de serviciu pot sa fie bunii tai prieteni sau inamicii tai. Bunele relatii de la serviciu, dar si regulile sociale si bunul mers al treburilor la locul de munca obliga pe toata lumea sa evite sau macar sa minimizeze conflictele.

Foloseste un mediator. Daca exista o situatie conflictuala, o disputa sau o neintelegere cea mai simpla si cea mai buna solutie este sa gasesti un mediator. O persoana neutra poate vedea lucrurile dintr-o alta perspectiva. In fond nimeni nu este profet la el in tara!

Dovedeste intelegere si bunavointa. Colegii de serviciu sunt familia ta profesionala. Dovedeste intelegere si compasiune cand este cazul, pastreaza-te rezervata cand este vorba despre situatii personale si incearca sa tratezi orice situatie cu calm si intelepciune imaginandu-te tu in situatia colegului tau. O sa poti rezolva chestiunea, oricare ar fi ea, mult mai bine.

Un conflict poate sa fie o oportunitate. Pare ciudat dar un conflit bine gestionat (cu calm, detasare, fara patima si cu multa intelepciune), poate sa fie o oportuitate pentru dezvoltarea si amplificarea relatiilor interumane intre colegii de serviciu. Tot ceea ce ni se intampla in viata este o lectie. Ceea ce conteaza este sa invatam fiecare lectie pe care o primim, sa luam ceea ce este bun si sa nu mai repetam greselile.

Citeste si codul bunelor maniere la serviciu

Colegii de serviciu fac parte din categoria oamenilor pe care nu-i poti alege, poate doar cu exceptia situatiei in care seful esti tu, si ii poti hotari dupa cum iti dicteaza placerea. In rest, ei exista pur si simplu. Colegii de serviciu pot sa fie bunii tai prieteni sau inamicii tai. Bunele relatii de la serviciu, dar si regulile sociale si bunul mers al treburilor la locul de munca obliga pe toata lumea sa evite sau macar sa minimizeze conflictele.

Iata o strategie non-conflict care functioneaza perfect cu colegii de serviciu.

Numara pana la zece. Este o metoda clasica dar utila si eficienta pe care o poti aplica cand esti nervoasa. Cea mai mare greseala in cursul unei dispute este sa te pierzi din cauza unui moment de furie pe care sa nu-l mai poti gestiona. Deci, evita sa te enervezi, numara pana la 10.

Raspunde pe loc la situatiile care te deranjeaza. Daca cineva a facut o afirmatie nepotrivita, care te deranjeaza la modul real, care este in masura sa te afecteze, sau sa produca o imagine nefavorabila tie pe termen lung cea mai sigura si simpla solutie este sa reactionezi pe loc, in plublic. Dar, este esential sa o faci calm, politicos si sa nu lasi loc la replica. Daca nu raspunzi imediat, uita pentru totdeauna incidentul si nu incerca sub nici o forma sa-l explici sau sa-l transezi mai tarziu. Nu-ti aduce nici un beneficiu. Si inca ceva. Nu face niciodata uz de faptul ca esti femeie decat daca situatia este una care are conotatii speciale legate de sex sau de viata ta personala. In rest colegii de serviciu nu au sex, iar a uza de faptul ca esti femeie, nu-ti aduce avantaje.

Nu te implica in grupul amator de barfa si comentarii despre o situatie, despre o persoana, despre un zvon. Comentariile pe tusa despre cineva sau ceva sunt extrem de paguboase si de cele mai multe ori pot sa aduca conflicte sau situatii neplacute. Pastreaza o relatii calda, calma, dar strict limitata la problemele de serviciu, fara intimitati. Deseori o afirmatie personala poate sa fie folosita impotriva ta. La job colegii de serviciu sunt deseori competitori.

Asculta inainte de a vorbi. Este esential. Nu te grabi sa iei o decizie. Asculta pana la capat ce ai de spus, intelege despre ce anume este vorba si abia dupa reactioneaza. Este foarte important sa intelegi exact care este mesajul inainte de a raspunde. Uneori prima impresie poate insela.

Articol exclusiv online
Text: Otilia Ignat
Sursa foto: pixabay.com/


Lasă un răspuns

Sus