Esti aici
Femeia.ro > Frumusete > Părul în perioada de tranziţie

Părul în perioada de tranziţie

Medicii spun că e normal să ne cadă zilnic fire de păr, chiar în jur de 100, dar, când această pierdere se măreşte, trebuie să luăm măsuri.

Părul este comparat cu o pădure, iar firele pierdute, cu frunzele uscate. Acestea cad pentru că sunt înlocuite de altele noi, fiind un fenomen obișnuit. Medicii spun că este normal să pierdem între 50 și 100 de fire pe zi, dar, dacă ne cad mai multe, asta înseamnă că la nivelul scalpului există o suferinţă. Toamna şi primăvara, schimbările bruşte de temperatură stresează organismul, iar părul cade în exces. În plus, primăvara, după dieta deficitară în vitamine şi minerale din timpul iernii, căderea părului se amplifică. Mulţi spun că este un fenomen normal, întrucât există suficiente motive pentru care se întâmplă acest lucru, dar trebuie să luăm măsuri pentru stoparea căderii părului. Acestor cauze specifice perioadei de primăvară, li se adaugă şi altele.

Cauză: naşterea

În ultimul trimestru de sarcină, estrogenul creşte foarte mult, favorizând căderea părului şi încetinirea ritmului de creştere a firelor noi.

Soluţie. La 2-4 luni după naştere, s-ar putea să pierzi mult păr, dar, cu o dietă echilibrată şi ceva mai multă odihnă, podoaba capilară îşi va recăpăta ritmul normal de regenerare.

Cauză: afecţiunile şi tratamentele

Unele afecţiuni duc la pierderea accelerată a părului, inclusiv o banală gripă sau răceală, dacă acestea sunt însoţite de o temperatură ridicată. Bolile cronice şi anumite medicamente duc la pierderea rapidă a părului. Lupusul, hipertiroidismul sau ovarele polichistice au printre simptome căderea părului.

Soluţie. Fă-ţi analizele! Vitaminele B, zincul şi seleniul sunt esenţiale. Poţi procura aceste elemente aplicând măşti naturale, produse de îngrijire și consumând anumite alimente și suplimente.

Cauză: dietele drastice

Pierderea rapidă în greutate atrage după ea carenţe de minerale, aminoacizi şi în special vitamina B, elemente care menţin părul sănătos.

Soluţie. Slăbeşte printr-o dietă echilibrată, supravegheată de un nutriţionist şi aplică-ţi măşti din ulei, ouă şi banane, ca părul să fie hrănit măcar din exterior.

Cauză: părul gras

Părul trebuie spălat atunci când se murdăreşte ori se îngraşă, nu după un program fix.

Când sebumul acoperă scalpul, apare o perturbare în procesul de hrănire a rădăcinilor şi firului de păr.

Soluţie. Spală-te pe cap cât de des este nevoie! Dacă părul impune un ritm mai alert de curăţare, foloseşte şampoane pentru uz frecvent, pentru a proteja podoaba capilară de agresiunea detergenţilor.

Cauză: cantitatea mare de produse de coafat

Apare fenomenul de asfixiere: rădăcina nu mai este hrănită în mod normal, se sufocă şi moare.

Soluţie. Foloseşte o cantitate mai mică de produse şi alege-le pe cele care se îndepărtează uşor prin perierea ulterioară şi spală părul mai des!

Cauză: acumularea de toxine

Când în organism se acumulează toxinele, nu doar silueta şi imunitatea au de suferit, ci şi pielea şi scalpul. Hrănirea rădăcinilor este deficitară şi părul cade mai uşor.

Soluţie. Ţine o cură de detoxificare cu verdeţuri, bea ceaiuri diuretice, fă sport, iar o dată pe săptămână, aplică o mască nutritivă.

Cauză: prea multă vitamina A

Carenţele, ca şi surplusul de vitamine declanşează căderea părului. Este şi cazul unui nivel crescut de vitamina A. Valoarea zilnică recomandată este de 5.000 de unităţi, dar trebuie să iei în calcul şi cât ia organismul din alimentaţie.

Soluţie. Ar fi bine să iei suplimente numai la recomandarea medicului. Vestea bună este că, odată ce a fost restabilit nivelul normal al acestei vitamine în organism, părul va creşte normal.

Cauză: lipsa de proteine

Proteinele sunt esenţiale în creşterea podoabei capilare, iar când nivelul acestora scade, părul se pierde mai uşor. Cei care ţin post și vegetarienii se pot confrunta cu o cădere mai mare a părului.

Soluţie. Există surse de proteine vegetale. Soia este cea mai bogată în proteine, dar vei găsi 2-3 g de proteine (la 100 g) şi în mazăre, spanac, ciuperci, varză-de-Bruxelles.

Cauză: anemia

Mai mult de 10% din femei suferă de anemie (lipsa fierului e cea mai frecventă) fără să ştie, însă pierderea accelerată a părului poate fi un semnal de alarmă.

Soluţie. O analiză rapidă de sânge arată nivelul de fier. Cu un supliment de fier pe zi, problema se rezolvă destul de rapid.

Cauză: deficitul de vitamina B

Este una dintre cauzele des întâlnite ale pierderii părului, dar problema se poate rezolva rapid.

Soluţie. Suplimentele alimentare speciale pentru sănătatea părului şi unghiilor și alimentaţia echilibrată vor restabili nivelul acestei vitamine importante din structura fibrei capilare.

Soluţii mereu la îndemână

Oferă părului ce are nevoie, respectiv cheratină, micronutrienţi, vitaminele B1, B2, minerale şi aminoacizi. Toate aceste elementele le poţi oferi părului prin şampoane şi produse de îngrijire zilnică, dar şi prin suplimente.

Reţete naturale care opresc căderea părului

Prepară o infuzie din coada-calului (trei linguri cu plantă la un litru de apă fiartă) şi masează energic scalpul cu ea.

Fricţionează scalpul cu oţet de mere de mai multe ori pe zi, timp de o săptămână.

Masează scalpul cu ulei de ricin sau de măsline cu 1-2 ore înainte de spălare, acoperă părul cu un prosop, apoi spală-l în mod obişnuit. Acest tratament se face zilnic, timp de două săptămâni.

Macerează 60 g de frunze de merişor și 60 g de rozmarin într-un litru de alcool de 60 de grade timp de 15 zile. Agită zilnic amestecul. După 15 zile, strecoară printr-un tifon, iar preparatul obținut, fricţionează scalpul de două ori pe zi.

Citește și:

Ritualuri de îmbăiere

Masca din avocado pentru par

Trucul de frumusete util tuturor femeilor

Articol preluat din revista Femeia de Azi, nr.8/26.02.2015
Autor: Luminița Tăbăran
Sursa foto: pixabay.com


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus