Esti aici
Femeia.ro > Frumusețe > Pozițiile ideale pentru un somn odihnitor și un ten perfect dimineața

Pozițiile ideale pentru un somn odihnitor și un ten perfect dimineața

somn de frumusete

După o zi obositoare la locul de muncă, abia aștepți să ajungi acasă și să te bucuri de orele mult așteptate de odihnă, care te ajută să îți reîncarci bateriile pentru o nouă zi. Cu toate acestea, de câte ori ai acordat atenție poziției în care dormi? Pentru că nu contează doar numărul de ore, poziția în care dormi afectează somnul și tenul, precum și modul în care te simți în dimineața următoare. 

Acestea fiind spuse, care este cea mai indicată poziție pentru somn? Pentru ore complete de odihnă, poziția în care dormi trebuie să îți asigure confort și să-ți mențină coloana dreaptă, fără tensiune. Dacă te bucuri deja de o saltea comodă și de perne SomnArt, ideale pentru un somn odihnitor, trebuie să afli ce poziții sunt recomandate pentru odihnă și pe care să le eviți, din articolul de mai jos!

Dormitul pe spate

Specialiștii sunt de părere că dormitul pe spate reprezintă poziția cea mai indicată pentru dormit, deoarece aceasta este benefică atât pentru coloana vertebrală, care stă într-o poziție normală, cât și pentru gât, cap sau umeri, asupra cărora nu este exercitată nicio presiune. O pernă potrivită și pufoasă, care să îți sprijine capul și gâtul este ideală pentru dormitul pe spate.

Mai mult, atunci când capul este ridicat, stomacul va fi poziționat sub nivelul esofagului, ceea ce va împiedica refluxul gastro-esofagian. Dormitul pe spate îți poate garanta și un ten curat și previne apariția ridurilor, întrucât nu există niciun obiect care să pună presiune pe pielea feței. Singurul moment în care dormitul pe spate nu este recomandat este în cazul persoanelor care sforăie sau sunt răcite, deoarece această poziție favorizează acumularea secreției în sinusuri, fapt ce va îngreuna respirația.

Dormitul pe o parte

A doua poziție ideală pentru un somn odihnitor și un ten perfect, fără riduri, este dormitul pe o parte, prin care poți să eviți durerile de spate și contracțiile, întrucât coloana vertebrală este dreaptă. Dacă obișnuiești să dormi pe o parte, vei ușura respirația și vei ameliora simptomele de reflux gastric și nu în ultimul rând, va fi benefic dacă suferi de dureri de spate și gât.

Atunci când dormi pe o parte, vei avea nevoie de o pernă mai tare, care să îți țină capul în aceeași linie cu umerii, evitând, astfel, durerile de gât. În plus, chiar și partea pe care dormi joacă un rol esențial în menținerea sănătății tale. Dacă dormitul pe partea dreaptă va agrava arsurile la stomac, în cazul în care te confrunți cu această problemă, dormitul pe partea stângă va pune presiune pe majoritatea organelor interne, precum ficatul, stomacul sau plămânii.

De ce nu este recomandat să dormi pe burtă

Deși dormitul pe burtă poate fi indicat pentru persoanele care au probleme cu sforăitul, această poziție nu este favorabilă pentru sănătatea și tenul tău. Când dormi pe burtă, coloana vertebrală se curbează accentuat și nu va reuși să suporte întreaga greutate a corpului. Astfel, reușești să îți forțezi gâtul și să exerciți o presiune enormă asupra articulațiilor și mușchilor.

În această poziție vei avea capul întors într-o parte ore întregi, ceea ce poate duce și la dureri de spate și gât, deoarece nu îți lasă umerii să fie aliniați cu restul corpului. Totodată, dormitul pe burtă contribuie și la apariția ridurilor și la un ten obosit, deoarece fața este în permanență în contact cu perna.

De ce nu este recomandat să dormi în poziție fetală

Chiar dacă dormitul în poziție fetală diminuează sforăitul și este indicat în timpul sarcinii, nu îți va aduce niciun alt beneficiu. Această poziție favorizează apariția durerilor de spate și amplifică ridurile, deoarece picioarele se curbează și bărbia este ascunsă în piept, fața fiind cufundată în perne.

Totodată, dormitul în poziție fetală împiedică o bună respirație și vei simți dureri ale articulațiilor, în special dacă obișnuiești să dormi mai multe nopți la rând în aceeași poziție. Încearcă să nu îți arcuiești spatele prea mult și să dormi pe o pernă mai tare, care îți va oferi un suport adecvat pentru cap, umeri și gât.

Pentru că ne petrecem aproximativ o treime din viață dormind, orele de somn odihnitor sunt cruciale pentru sănătatea și corpul nostru. Majoritatea persoanelor acuză cel puțin o dată dureri de spate în timpul somnului, care se datorează, în cea mai mare parte, poziției nepotrivite în care dorm. Astfel, poziția corpului în timpul somnului poate agrava durerile de spate, de gât sau de stomac și favorizează o îmbătrânire prematură a tenului.

 

 

Sursă: Digital workforce

Sursă foto: pexels

Comments

comments

Leave a Reply