Esti aici
Femeia.ro > Gastronomie > Smoothie-urile, un mic dejun sau o gustare sănătoasă și hrănitoare

Smoothie-urile, un mic dejun sau o gustare sănătoasă și hrănitoare

smoothie

Cea mai sănătoasă și delicioasă modalitate de a-ți întreține silueta și vitalitatea presupune în mod obligatoriu să ai acasă un blender. Asta pentru ca în România încă nu exista destule „fresh-bars”, iar produsele din comerț nu sunt tocmai naturale.

Smoothie-urile, celebre încă din anii ’60 la americani, sunt un amestec de fructe și/sau legume pasate și un lichid, cel mai des lapte de vacă sau vegan.

De regulă, un smoothie este format din trei părţi: o parte de tip lichid de bază, fructe şi/sau legume şi gheaţă. Multe persoane folosesc însă lapte de la frigider sau fructe/legume congelate, deci nu mai e nevoie de gheață.

Partea lichidă: îți recomandăm să experimentezi cu mai multe tipuri de lapte vegan, care vor oferi băuturii arome aparte.

Fructe și legume: în general se adaugă în primul rând banane, pentru ca băutura să fie dulce și cremoasă. În rest, poți încerca ce combinații preferi.

Alte ingrediente: tofu sau iaurt grecesc degresat pentru proteine, semințe de chia sau de cânepă, unt de arahide sau de migdale, amestec de semințe etc.

Smoothie-urile sunt ideale atunci când încerci să renunți la zahărul adăugat sau dacă vrei să slăbești. Le poți consuma la micul dejun sau ca gustare între prânz și cină.

Iată și câteva rețete pe care le poți încerca:

 

  • FROZITO ANTIOXIDANT– 2 piersici, un mango, câteva căpșuni, zmeură, gheață
  • SMOOTHIE ACRIȘOR– 2 mere, 2 pere, un pahărel de merișor
  • SMOOTHIE HRĂNITOR – banane, căpșuni, lapte de migdale
  • HAPPY CITRUS – ½ grapefruit, 2 mandarine, 1 portocală, lime, lapte de soia (curăță bine fructele de pieliță)
  • SMOOTHIE CALD – 200 ml lapte de migdale, 15 grame ciocolată neagră, mărunţită, 20 grame fulgi de ovăz, o jumătate de banană coaptă, tăiată bucăţele, 6 migdale, 5 grame seminţe de chia, 20 ml apă
  • DETOX – 3-4 sfecle roşii de mărime medie, o portocală mică, un măr Granny Smith mic, 2 morcovi, 4 rondele de ananas, o mână de mure, o mână de seminţe decorticate de cânepă, 1 bucată medie de ghimbir proaspăt, 250 ml apă de cocos

 

Citește și: Mâncarea raw, mană cerească pentru organism

 

Sursă foto: Pexels

Comments

comments

Leave a Reply