Esti aici
Femeia.ro > Familie > 10 metode sugerate de psihologi pentru a ne regăsi echilibrul și bucuria

10 metode sugerate de psihologi pentru a ne regăsi echilibrul și bucuria

remi online

Nu-i nimic dacă ai deschis acest articol cu o mică doză de scepticism, pentru că asta este pe cale să se schimbe. Ironia sorții este că, de cele mai multe ori, oamenii cred că au nevoie de anumite lucruri pe care nu le pot obține pentru a-și schimba starea de spirit, când, de fapt, totul este în mintea lor.

Starea de spirit a unei ființe umane se poate schimba la fel de rapid ca prețurile de pe bursă. Din păcate însă, societatea nu ne învață cum să progresăm, așa că trebuie să ne documentăm din proprie inițiativă. Sperăm ca printre indicațiile de mai jos să găsești ceva util și să începi imediat.

1. Odihnește-te atunci când corpul ți-o cere. Deși acest sfat pare a fi cât se poate de banal, foarte multe domnișoare și doamne suferă de oboseală cronică sau pur și simplu nu își asigură o cantitate și o calitate corespunzătoare de odihnă. Din dorința de a nu rata nici un eveniment, nici o ieșire sau nici o emisiune, femeile ajung să fie mereu obosite și să nu se mai poată bucura din plin de ceea ce viața le oferă. Asigură-ți un somn liniștit de 8 ore, chiar și dacă nu reușești să-l faci decât în reprize!

2. Nu te lăsa depersonalizată. Nu este nimic rău în a fi o persoană activă, care dorește să se implice în tot felul de activități și care dorește să rămână conectată la grupul de prieteni. Condiția este însă să nu uiți cine ești și să nu te lași luată de val. Cu alte cuvinte, dacă grupul tău de prieteni are anumite obiceiuri cu care nu rezonezi, nu trebuie să li le alături mereu, din complezență. Totodată, dacă tu ai un hobby care nu este pe gustul lor, cum ar fi remi online, nu renunța la el, pentru că tocmai acel lucru te-ar putea face să te simți fericită. Străduiește-te să găsești un echilibrul între pasiunile tale și activitățile grupului.

3. Redu timpul petrecut în fața ecranelor. În trecut, oamenii foloseau ziarele pentru a se informa. Acestea aveau un început și un sfârșit. Astăzi, majoritatea oamenilor se informează de pe site-uri și mai ales de pe rețelele de socializare. Acestea oferă informații noi încontinuu. Cercetătorii au descoperit că omul modern nu mai are timp liber pentru că își folosește orice moment de respiro pentru a sta în fața ecranului. În plus, majoritatea aplicațiilor și activităților din fața ecranelor ne fac să ne simțim mai prost, în loc să ne ajute. O soluție pentru a ne detașa de la acest viciu este să ne închidem telefoanele și să ne propunem să stăm departe de orice ecran atunci când avem ocazia.

4. Fă o plimbare de 10 minute în fiecare zi. Uită de mașină sau de orice alt mijloc de transport și folosește-ți picioarele. Ideal este să ieși puțin afară, dacă se poate într-un parc sau cel puțin în jurul unor grădini. Destule studii au revelat faptul că persoanele care își petrec cel puțin 10 minute pe zi în spații verzi au șanse reduse de a suferi de anxietate. Iarna, va fi mai greu să găsești verdeață, dar chiar și o plimbare alertă de un sfert de oră te va ajuta să te bine dispui.

5. Renunță la un obicei nesănătos. Făcând asta, nu numai că îi vei face un mare bine corpului tău pe termen mediu și lung, dar vei simți și o mulțumire în faptul că ai reușit să-ți atingi un obiectiv. Chiar dacă nu te vei lăsa complet de un viciu, măcar poți să-l diminuezi. Poate că bei prea multă cafea sau consumi alcool, băuturi îndulcite, fast-food sau că fumezi prea des, stai prea mult pe scaun etc. Ideea este că ai de unde tăia. Și nu uita sfatul cheie: Începe azi!

6. Stăvilește gândirea negativă. De multe ori, mintea nu lucrează în favoarea noastră. O bună parte din ceea ce gândim nu este adevărat și nici nu se va întâmpla. Dacă nu te împotrivești acestor gânduri negative, se poate spune că te auto-sabotezi. Ai două variante pentru a rezolva această problemă: fie cauți să enumeri și anumite aspecte pozitive pe lângă problemă, fie taxezi gândul ca fiind unul de natură toxică și efectiv îl respingi.

7. Motivează-te constant. Nu te mai concentra pe lucrurile negative. Nu mai trăi cu teama legată de cum vor gândi ceilalți despre tine. Modelează-ți nu numai felul de a gândi, ci și felul de a vorbi. Spre exemplu, în loc să spui „dacă o să iau examenul, am să..”, folosește o astfel de exprimare: „când voi lua examenul, am să…”. Aceste detalii aparent insignifiante au un puternic efect asupra subconștientului tău. Făcând asta, vei vedea că, ușor-ușor, vei începe să vezi partea plină a paharului.

8. Nu uita de relația personală cu divinitatea. Toți psihologii sunt conștienți de faptul că gratitudinea este unul dintre cele mai bune remedii pentru depresie. Amintește-ți de Dumnezeu și la bine, nu numai la rău. Mulțumește-i pentru tot ce ai primit, dar și pentru ce nu ai primit. Gândește-te câte persoane au o situație mult mai rea decât a ta și nu te evalua mereu în funcție de bucuria aparentă de pe rețelele de socializare. Din când în când spune o rugăciune, citește câteva pagini din biblie și comunică liber cu divinitatea.

9. Cumpără sau împrumută o carte. Poate că nu îți place să citești, dar poate că doar crezi asta. Cine știe, poate că încă nu ai dat peste o carte care să te intereseze cu adevărat. Ideea este simplă, nu cumpăra o carte pe care crezi că nu o vei citi de la cap la coadă. Răsfoiește-o și vezi dacă te captivează. Nu o lua dacă nu ți-a captat atenția. Totuși, dacă după ce ai citit câteva zeci de pagini, observi că nu e de tine, nu mai pierde vremea, du-te și alta.

10. Scrie. Fie că-ți notezi lista de obiective pentru următoarea săptămână sau lună, fie că începi un jurnal, efectiv scrisul, în sine, este terapeutic. Pe lângă faptul că te ajută să te organizezi și să gândești, scrisul te poate ajuta să-ți recapeți echilibrul. Nu uita să scrii și lucruri frumoase despre tine și despre cei dragi, pentru că de multe ori uităm de calități, în detrimentul defectelor.

Un ultim sfat este să zâmbești mai des, chiar și în momentele în care nu ai un motiv imediat pentru a face acest lucru. În mod sigur ai găsit cel puțin o idee pe care o poți implementa imediat. Totul este să începi!

 

 

Sursă: agenția PROMOdesk

Sursă foto: pixabay

Comments

comments

Lasă un răspuns