Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > 10 trucuri pentru silueta de Sarbatori

10 trucuri pentru silueta de Sarbatori


Dr. Luigi Gratton
, Vice President Medical Affairs & Nutrition Education in cadrul Herbalife Ltd. si membru in „Programul de analiza a obezitatii ca factor de risc” derulat de Centrul pentru Nutritie Umana din cadrul Universitatii din Los Angeles (UCLA), iti propune 10 trucuri pentru a-ti mentine silueta in perioada Sarbatorilor de iarna:

1. Miscare contra extra calorii. 30 de minute de miscare in fiecare zi pot face minuni. Pe langa arderea extra-caloriilor, sportul contribuie la eliberarea de stres si tensiune, astfel ca vor fi mai putine sanse sa te refugiezi in mancare pentru a scapa de stresul Sarbatorilor.

2. Apa, apa, apa. Putina apa poate avea efecte pe termen lung. Cateva inghitituri de apa la intervale scurte iti mentine organismul hidratat. Apa actioneaza ca un absorbant si lubrifiant, ajuta la transportul nutrientilor, elimina deseurile si are un rol important in reglarea temperaturii organismului. Mai mult, apa nu contine nici grasimi, nici calorii, nici colesterol.

3. Fii pretentioasa. Nu irosi calorii pretioase pe biscuiti si chipsuri. Alege doar acele alimente care iti plac foarte mult, sau pe care le asociezi cu aceasta perioada a anului.

4. Abundenta in arome. Amesteca aromele asemanatoare. Spre exemplu, consuma la o masa numai alimente sarate (sau cu multa carne). Te vei satura repede de acelasi gust, astfel incat te vei simti satul dupa mai putine calorii decat in mod obisnuit.

5. Portii reduse. Incearca sa folosesti cele mai mici farfurii, avand in vedere ca exista tendinta de a goli toata farfuria. Incepe masa cu legumele, lasand mai putin loc pentru alimentele bogate in calorii, precum produsele din carne, branzeturile sau dulciurile. In ziua petrecerii, mananca putin si redus in calorii pentru a te desfata mai tarziu, dar ai grija sa nu te infometezi si apoi sa faci excese.


6. Nu sta prea mult timp pe langa masa.
Cel mai rau lucru pe care il poti face este sa te invarti in jurul mesei si sa incerci alte alimente la fiecare cateva minute. Nu vei mai sti daca te-ai saturat si cand sa te opresti.

7. Bauturi diluate. Alcoolul este de doua ori pacatos in perioada Sarbatorilor: tinde sa slabeasca rezistenta organismului, mai ales in fata tentatiilor alimentare; in plus, contribuie la cresterea nivelului de calorii. Incearca sa strecori cate un pahar de apa intre cocktailuri.

8. „Am platit, deci nu las nimic”. Nu te gandi ca trebuie neaparat sa termini tot din farfurie, doar pentru ca ai platit pentru mancarea respectiva. Intreaba mai bine daca nu poti lua la pachet ceea ce ramane. Portiile de la restaurant pot fi de doua-trei ori mai mari decat ai cu adevarat nevoie. De asemenea, poti inlocui friptura cu garnitura cu o portie dubla de legume, spre exemplu. Dar nu uita sa te opresti din mancat la primul semn de saturatie.

9. Pastreaza-ti calmul. Incearca sa nu exagerezi in privinta viselor si a asteptarilor pentru aceasta perioada. Organizeaza-ti bine timpul si fa o lista de prioritati a activitatilor importante. Fii realista cu privire la ce poti si ce nu poti face. Si nu uita sa iti pastrezi putin timp si pentru activitati care te relaxeaza.

10. Stai la distanta, nu te strecura printre. Daca mananci trei portii de piure de cartofi si jumatate de placinta, poate nu e totul pierdut. Decat sa stergi tot din farfurie, mai bine invata din greselile tale. Data viitoare, incearca mai intai o salata, incepe o conversatie, si stai cat mai departe de zona periculoasa.

  • Herbalife Ltd este unul dintre cei mai importanti producatori si distribuitori de produse nutritive din lume. Are aproape 30 de ani de existenta, produsele companiei fiind distribuite in 72 de tari, printre care si Romania.


Lasă un răspuns

Sus