Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > 4 uleiuri binefacatoare si cum le folosesti

4 uleiuri binefacatoare si cum le folosesti

Consumul de acid alfa-linoleic, un acid gras de tip omega 3 de origine vegetala, care se gaseste in uleiul de nuci si in nuci, in soia si in uleiul de soia, precum si in uleiul de in si de rapita, are capacitatea de a preveni aparitia bolilor cardiovasculare si a unor alte afectiuni grave din sfera metabolica in cazul unui consum constant.

Aceste 4 uleiuri binefacatoare, dar si alimentele din care sunt fabricate, prin presare la rece, sunt un aliat pentru sanatate in cadrul unei alimentatii echilibrate si al unui stil de viata sanatos.

Potrivit unui studiu care a fost realizat la Universitatea din Pennsylvania, nucile contin o mare cantitate de acid alfa-linoleic.

Nu doar nucile contin mari cantitati de alfa-linoleic, surse foarte bune putand fi si migdale si alune, consumate crude, in cantitate de cel putin 30 de grame.

Acidul alfa-linoleic este considerat un nutrient esential fata de care organismul poate dezvolta foarte repede carente, din cauza unei alimentatii dezechilibrate care contine prea putine surse acid alfa-linoleic.

Aportul zilnic ar trebui sa aduca circa intre 100 si 400 din caloriile zilnice din surse combinate bogate in acid alfa-linoleic. Asta inseamna circa doua-trei linguri zilnic din respective uleiuri sau un consum consta de soia, nuci, migdale sau ulei de rapita si cantitati mici de ulei de in.

Acidul alfa-linoleic de tip omega 3 EPA si DHA (acidul eicosapentaenoic si acidul docosahexaenoic), care se gasesc in unele specii de peste, sunt si ele binevenite si protejeaza impotriva bolilor cardiovasculare si a unor afectiuni metabolice, dar au si capacitatea de tine sub control depozitele adipoase.

Toate aceste patru uleiuri binefacatoare sau alimentele din care acestea pot fi prepararate fac in mult prea mica masura parte din alimentatia curenta a omului modern.

Cei mai multi considera ca a consuma ulei de masline este suficient, dar uleiul de masline, prezent masiv in alimentatie, desi este foarte sanatos, nu este o sursaacid alfa-linoleic.

Concluzia este simpla: cumpara si foloseste ulei de nuca, ulei de soia sau mananca constant nuci si migdale. O alta solutie este sa adaugi in combinatiile de cereale si lapte sau iaurt ori in diferite preparate de tip smoothie seminte de in.

Sursa foto: pixabay.com

 

 


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus