Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > 5 alimente care îți fortifică imunitatea

5 alimente care îți fortifică imunitatea

Pe unii dintre noi, iarna îi pune la grele încercări, obligându-i să se lupte cu afecţiunile specifice sezonului rece. Stă în puterea ta să te fereşti de ele și să le faci faţă cu uşurinţă. Întărește-ți forţa de apărare a organismului!

Pentru a suporta mai uşor temperaturile scăzute, vântul şi umezeala crescută, mecanismul de apărare al organismului, nevoit să ducă o permanentă luptă împotriva a milioane de virusuri şi bacterii, trebuie menţinut într-o stare optimă de funcţionare. Te ajută dieta dacă incluzi în meniu alimente care întăresc imunitatea. Iată câteva dintre ele!

Usturoi

Ţi-e cunoscut faptul că usturoiul ajută organismul în lupta cu infecţiile gripale şi complicaţiile lor, fiind un excelent antibiotic natural. Dar ştii că este un veritabil stimulator al sistemului imunitar? Datorită antioxidanţilor pe care îi conţine, ocupă un loc de frunte printre alimentele eficiente în combaterea imunităţii scăzute. Tocmai de aceea este recomandat mai ales în perioadele cu epidemii de gripă şi când suntem expuşi răcelilor. Pentru a avea efecte terapeutice, se consumă câte trei căţei de usturoi crud pe zi, timp de cel puţin o săptămână.

Sfat. Înainte de a consuma usturoiul, curăță-l, pisează-l şi lasă-l deoparte câteva minute pentru a se activa enzimele imunostimulatoare.

Remediu cu usturoi, miere şi lămâie. Amestecă o lingură de miere cu un căţel de usturoi zdrobit şi adaugă-le într-un pahar cu apă călduţă în care ai stors o jumătate de lămâie. Bea o astfel de licoare de trei ori pe zi, ca să scapi de guturai, bronşită, probleme nivelul sinusurilor.

Ghimbir

Rădăcina este renumită pentru proprietăţile sale antivirale şi antibacteriene. În caz de răceli şi infecţii respiratorii, ceaiul de ghimbir te pune repede pe picioare, iar tinctura este recomandată contra durerilor în gât.

Sfat. Rizomul nu se consumă crud, ci se curăţă de coajă, se taie în bucăţele şi se adaugă în mâncare când este pe foc.

Ceai. Este un excelent calmant în inflamaţiile gâtului, sinuzite, răguşeală, febră, dă o intensă senzaţie de încălzire a corpului și are un puternic efect sudorific. Bea câte 1-2 căni pe zi. Dacă febra nu cedează, fierbe 100 g de ghimbir în 500 ml de apă şi spală-te pe corp cu ceaiul obținut. Dacă tusea nu-ţi dă pace, stoarce o rădăcină de ghimbir și amestecă sucul obținut cu puţină miere şi 250 ml de apă fierbinte. Bea licoarea de două ori pe zi.

Varză murată

Este un excelent medicament natural al iernii. Banala varză acră, cea care te salvează în anotimpul rece de o eventuală carenţă de vitamine (bunăoară, varza acră este foarte bogată în vitamina C) conţine anumite bacterii, produse în timpul fermentaţiei, care au proprietatea de a întări rezistenţa organismului.

Sfat. Din cauza bogăţiei de acizi organici din compoziţie, persoanele care suferă de hiperaciditate gastrică, hipertensiune arterială, insuficiență renală, boli ale pancreasului ori calculi biliari, trebuie să consume varză acră cu măsură.

Salată. Varza murată se ţine într-un vas cu apă rece timp de o jumătate de oră, pentru a se desăra, se toacă mărunt, se amestecă apoi cu un morcov ras, un pic de cimbru şi ulei presat la rece. Se consumă imediat. Pentru a te bucura de efectele terapeutice, savurează zilnic câte 300 g de varză murată, cel puţin trei zile pe săptămână.

Iaurt

Efectul binefăcător al iaurtului în bolile infecţioase se datorează aşa-ziselor bacterii prietenoase (numite probiotice) pe care le conţine. Acestea produc fermentaţia lactică şi refac flora intestinală și stimulează producţia de celule active ale sistemului imunitar.

Chefirul este la fel de bun pentru întărirea sistemului imunitar.

Sfat. Pe cât posibil, încearcă să consumi iaurt natural, preparat în casă. Pune câteva linguriţe cu iaurt din comerţ într-o cană cu lapte fiert (cumpărat direct de la producător) și lasă-le să fermenteze 2-3 zile la temperatura camerei. Consumă câte 300 ml de iaurt în fiecare zi, timp de 2-3 săptămâni, după care fă o pauză de 1-2 săptămâni.

Miere

Ştiai că printre leacurile care te apără de răceli se numără delicioasa miere? S-a dovedit a fi unul dintre cele mai eficiente antibiotice naturale. În plus, are un puternic efect expectorant, antibacterian, imunostimulator, antioxidant, remineralizant. Pentru a-ţi întări sistemul imunitar şi a face mai uşor faţă răcelilor, ţine o cură timp de o lună, în care te delectezi zilnic cu câte trei linguriţe cu miere.

Sfat. Alege mierea de hrişcă, întrucât este cea mai bogată în antioxidanţi.

Miere şi scorţişoară. Te chinuiesc durerile în gât şi tusea? Consumă de două ori pe zi câte o linguriţă cu miere amestecată cu una de scorţişoară, iar durerile se vor reduce simţitor, iar tusea se va calma.

Iarna, e posibil să fim toţi infectaţi cu virusuri şi bacterii, însă doar unii dintre noi se îmbolnăvesc. Ce-i apără pe ceilalţi de gripă și răceală? Un sistem imunitar puternic, capabil să le stopeze acţiunea. Fă tot posibilul să te numeri printre aceştia din urmă: dormi suficient, fă mişcare, evită stresul, nu sta doar în încăperi închise, la căldură, ieşi la aer curat, oricât de rece ar fi. Şi, desigur, introdu în dietă alimente care întăresc imunitatea.

Citește și:

Mituri despre raceala si cateva sfaturi bune

Dieta vindeca raceala

Remediile bunicii pentru răceală și gripă

Articol preluat din revista Femeia de Azi, nr.45/12.11.2015

Autor: Olga Sveduneac

Sursa foto: pixabay.com

Comments

comments

Lasă un răspuns