Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > 6 motive pentru care nu slabesti

6 motive pentru care nu slabesti

1. Iti stabilesti obiective nerealiste

Greutatea noastra este proiectata genetic in functie de capacitatea de a arde caloriile. Daca luptam sa atingem o anumita greutate ideala, cand de fapt noua ne este caracteristica una ceva mai ridicata sau chiar mai scazuta, ne fortam limitele, iar rezultatul este instabil.

CE SA FACI? In primul rand, sa nu faci o obsesie din cantar. Nu te ajuta la nimic sa te cantaresti in fiecare zi. O data la 7-15 zile e suficient.

In al doilea rand, trebuie sa-ti masori corect greutatea. Ea reprezinta suma diferitelor mase din organism (grasime, apa, muschi), iar ca sa slabesti corect trebuie sa reduci doar masa de grasime, nicidecum pe cea musculara. Ca sa afli bilantul maselor din organismul tau, poti sa folosesti un aparat pe care-l gasesti de cumparat.

2. Retii apa

Cele 2-3 kg in plus, aduse de retentia de apa, pot fi eliminate daca esti atenta la cat de sarat mananci si la cata apa bei.

  • CE SA FACI? In primul rand, elimina din alimentatie tot ce include sare: branzeturi, mezeluri, semipreparate. Inlocuieste sarea cu mirodenii si ierburi aromate. Ele sunt, de fapt, si secretul alimentatiei dietetice.
    In plus, obisnuieste-te sa bei 2 litri de lichide pe zi. Contrar asteptarilor, ele nu vor creste retentia de lichide din organism. Dimpotriva! Celulele vor elimina apa statuta pentru a o inlocui cu una proaspata.

 

3. Ai abuzat de cure de slabire

Nu reusesti sa slabesti tocmai pentru ca treci de la un regim la altul, iar intre ele iti faci toate poftele. Dimpotriva, chiar te ingrasi, pentru ca organismul tau arde mai putine calorii.

  • CE SA FACI? Uita de regimuri de slabire rapida si mananca echilibrat.Cum? Iti imparti farfuria in 3 parti egale: una pentru proteine (carne, oua, branzeturi), una pentru carbohidrati (cartofi, orez, fainoase) si alta pentru legume verzi gatite. Iti ramane ceva loc si pentru lactate si cruditati. Asta e portia pe o zi, pe care o imparti in 3 mese principale si 2 gustari. Treptat, vei slabi.

VITAMINE SI MINERALE. Cand organismul este supus la prea multe restrictii alimentare, refuza sa slabeasca. Mananca: varza, salate verzi, kiwi, patrunjel (pentru vitamina C), mere (regleaza tranzitul intestinal), peste (pentru zinc si omega 3), cereale complete (pentru zaharuri lente si fibre), fructe rosii (pentru diureza).

4. Esti stresata

Stresul te impinge sa rontai dulciuri, iar silueta ta sufera. Totusi, nu se pune problema sa renunti la ele, pentru ca tocmai de dulciuri are creierul nevoie ca sa se elibereze de stres.

  • CE SA FACI? Potoleste-ti nevoia de dulce cu alimente care contin zaharuri lente si fibre, pentru ca acestea hranesc creierul constant. Aliatii tai sunt alimentele care contin magneziu (calmant natural), oligoelemente (zinc, mangan, care actioneaza asupra anxietatii), omega 3 si acizi aminati (care iti asigura buna dispozitie).

ALIMENTE ANTISTRES: paine cu cereale, nuci, legume uscate, fainoase (cartofi, paste, orez), oua, carne de pasare, fructe de mare, legume, citrice, putina ciocolata si putin ulei de rapita.

 

5. Te agiti tot timpul

Daca ai o viata agitata nu inseamna automat ca esti si supla. De regula, tocmai pentru ca traiesti agitat, mananci si necontrolat.

CE SA FACI? Aplica mici trucuri ca sa arzi calorii.

  • La dus: dupa ce te speli cu apa calduta, scade temperatura ei si mentine-o asa cam 2 minute. Corpul va arde 100 kcal ca sa pastreze temperatura normala.
  • La micul dejun: mananca multe proteine – sunca, oua, branza dulce cu cereale. Iti obligi astfel organismul sa arda mai multe calorii, deoarece digerarea proteinelor necesita un consum mai mare de energie .
  • Mananca mai picant: orice aliment iute creste cu 25%, pentru 3-4 ore, cheltuiala de energie necesara pentru digerarea lui.
  • Mesteca guma: simplul mestecat solicita muschii gurii si glandele salivare, ceea ce provoaca o crestere a consumului de energie cu 19%.

6. Nu e momentul potrivit

Nu trebuie sa ignori problemele de moment pe care, poate, le ai: schimbari profesionale, despartirea de iubit, schimbarea locuintei. Toate acestea iti pot afecta regimul de slabit.

CE SA FACI? Respecta cateva principii de bun-simt:

  • Fa cumparaturi istete: cumpara cel putin 3 fructe si 3 legume diferite pe zi – proaspete, congelate sau conservate.
  • Fii atenta la portii: daca ai probleme sa iti limitezi portiile de mancare, alege alimente gata portionate si doar o portie din fiecare.
  • Renunta la zahar: cumpara fructe proaspete (struguri, capsune, cirese), in loc de iaurturi sau budinci.
  • Fa pe mofturoasa: ingaduie-ti sa nu mananci chiar tot din farfurie, mai ales daca nu iti mai este foame.

 


Lasă un răspuns

Sus