Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Adevarul despre calorii

Adevarul despre calorii

În cursul unei diete care urmăreşte scaderea în greutate sau dacă eşti preocupată de o alimentaţie corectă şi un aport corespunzător de calorii zilnice trebuie să ştii adevărul despre calorii, pentru că orice variaţie în greutate începe şi se termină cu numărul de calorii consumate.

Informaţia esenţială este aceea că 3500 de calorii reprezintă valoarea energetică care rezultă din arderea a jumătate de kilogram de grăsime corporală. Teoretic, un aport cu 3500 de calorii mai puţin, într-un anumit interval de timp, ar trebui să facă să dispară jumătate de kilogram de grăsime.

Iată câteva amanunte esenţiale în spatele cărora se ascunde adevărul despre calorii.

1. Valoarea energetică a caloriilor din alimente nu este egală. Caloriile din proteine şi grăsimi sunt diferite de cele care provin din carbohidraţi. Caloriile din cereale integrale, proteine slabe şi grăsimi nesăturate necesită mai multă energie pentru a le digera şi absorbi, în comparaţie cu cele provenite din alimentele rafinate sau prelucrate.

2. Nu există „calorii negative”. Ideea caloriilor negative a plecat de la faptul că digestia şi asimilarea unor alimente ar consumă mai multă energie, decât valoarea calorică a respectivelor produse. Ideea este un mit. Partea bună este că alimentele cu puţine calorii şi cele bogate în fibre sunt o cale sigură pentru a diminua valoarea totală a caloriilor ingerate într-un anumit interval de timp.

3. Cele mai bune şi eficiente diete sunt cele care merg pe reducerea numărului de calorii, în condiţiile menţinerii unei alimentaţii diversificate. Dietele disociate sunt cele care favorizează efectul yo-yo. Nutriţioniştii susţin că unul din marile adevăruri despre calorii este că, reducerea numărului de calorii la 1800 de unităţi, în condiţiile unei diete bazate preponderent pe fructe şi legume, cu un aport echilibrat de macronutrientii este cea mai eficientă.  Reducerea numărului de calorii cu 500, dar fără a merge mai jos de 1.200 de calorii, pe zi, poate determină pierderea a jumătate de kilogram de masă corporală pe săptămâna.

4. Echilibrul între sursele de calorii este fundamental necesar. O dietă echilibrată trebuie să conţină în proporţie de 50-65 la sută calorii provenite din carbohidraţi, 10 la 20 la sută din proteine şi 20 la 25 la sută din grăsimi nesăturate.

5. În urmă restricţiilor alimentare se poate pierde în greutate, chiar şi în absenţa exerciţiilor fizice. Dar procesul este lent, incomplet şi limitat. Există un moment începând de la care limitarea caloriilor nu mai este suficientă pentru a realiză o pierdere sănătoasă în greutate. O explicaţie este faptul că pierderea în greutate determină o încetinire a metabolismul. Mai mult, dietă fără exerciţii duce la pierederea de masă musculară şi nu de scădere a stratului de ţesut adipos, în fapt scopul unei diete.

 

Comments

comments

Lasă un răspuns