Esti aici
Femeia.ro > Featured Homepage > Alimente care favorizează digestia

Alimente care favorizează digestia

alimente digestie

Balonare, senzație de stomac prea plin, dureri abdominale. Toate sunt simptomele unei digestii dificile. O dietă adecvată poate atenua rapid aceste manifestări neplăcute.

Înainte de toate, ebine să știi că disconfortul digestiv nu este o boală, ci un cumul de simptome care apar, de obicei, după ce mănânci. Cauzele sunt numeroase, de la dieta bogată în grăsimi, prăjeli, sosuri, mezeluri, dulciuri până la stres și oboseală cronică.

Agitația de zi cu zi și gustările rapide și nesănătoase, pe care le înghiți rapid, între două întâlniri, își pun amprenta, în timp, asupra tractului gastrointestinal. Iar dacă te gândești să rezolvi problema cu laxative, acest lucru nu este, cu siguranță, cea mai bună soluție, deoarece organismul se obișnuiește cu aceste preparate.

Fructe uscate

Dacă vrei să stimulezi digestia, ar trebui să consumi fructe uscate. Prunele uscate, smochinele, caisele și alte produse similare își pierd cea mai mare parte a conținutului de apă în timpul uscării și păstrează numai fibrele concentrate. Acestea facilitează peristaltismul (mișcările intestinale) și previn blocajele. Iar dacă ești afectată de constipație severă, poți pune fructele uscate în apă peste noapte și să bei lichidul în dimineața următoare: are efect laxativ.

SFAT. Prea multe fructe uscate pot provoca iritarea intestinului. Deci cantitatea este crucială. Aproximativ cinci prune uscate sunt suficiente pentru a stimula digestia.

Apa caldă stimulează metabolismul

Și, implicit, digestia. După ce bei un pahar cu apă caldă, vasele de sânge din organism se destind, astfel încât apa intră în stomac mai repede și poate ajuta la descompunerea alimentelor ingerate. În caz de disconfort ușor, chiar și o apă carbogazoasă poate stimula digestia.

Cu toate acestea, atunci când suferi de constipație, plenitudine sau balonare, apele medicinale bogate în sulfat de magneziu pot stimula în mod natural digestia. Sulfatul de magneziu este un compus natural al sulfului cu gust amar, care este absorbit încet de intestin, stimulând mișcarea intestinală.

În același timp, sulfatul favorizează eliberarea sucurilor digestive în bilă, pancreas și ficat. În acest fel, mâncarea poate fi digerată mai bine.

Băuturile fermentate reduc inflamațiile

În intestinele noastre trăiesc bacterii cu acțiune pozitivă, ele alcătuiesc așa-numita floră intestinală. Unele băuturi fermentate – chefir, kombucha sau borș – conțin probiotice și au un efect pozitiv asupra digestiei. Băuturile fermentate obținute din culturi de bacterii și drojdie reduc inflamațiile și problemele digestive și ajută chiar la pierderea în greutate. Consumul regulat al acestor băuturi contribuie la reducerea stratului adipos din zona abdominală, scăderea nivelului colesterolului, dar și la reglarea nivelului de zahăr din sânge. Dacă e posibil, prepară-le în casă – nu e dificil, dar necesită timp –, altfel, asigură-te că le procuri din surse de încredere.

Tărâțe de psyllium, protecție pentru intestine

Psyllium este numele dat mai multor plante din familia Plantago, utilizate, în principal, ca fibre dietetice pentru atenuarea simptomelor digestiei îngreunate. Semințele de psyllium se pot folosi întregi sau numai cojile acestora. Cum cea mai mare parte a fibrei se găsește în coji, adesea se folosește numai această parte.

Pulberea obținută din cojile semințelor de psyllium constă din 90% fibre solubile foarte eficiente, care ajută digestia, dar și reglează nivelul de zahăr din sânge și reduc nivelul colesterolului. O mucoasă intestinală inflamată și iritată nu mai poate forma suficient mucus pentru a se proteja.

Gelul semințelor de psyllium formea ză o peliculă protectoare peste mucoasa intestinală iritată și inflamată, astfel încât să se poată regenera. Pentru a fi eficiente, este necesar ca semințele să fie consumate cu multă apă. Doar așa își dublează volumul odată ajunse în intestin, iar din fibra solubilă rezultă gelul protector.

Condimentele calmează durerile

Unele condimente stimulează digestia – în special feniculul, anasonul, chimenul, ghimbirul, cardamomul, coriandrul, turmericul, oregano, boabele de ienupăr și usturoiul. Substanțele amare sunt compuși naturali care stimulează secreția gastrică și accelerează tranzitul intestinal, prin creșterea peristaltismului intestinului gros.

Condimentele au efect carminativ, calmând durerile abdominale și favorizând evacuarea gazelor intestinale. Le poți folosi în salate sau pentru aromatizarea diverselor preparate, păstrându-se până la șase luni în recipiente închise etanș, în spații reci și uscate, ferite de lumina directă a soarelui. Acțiunea terapeutică a condimentelor este condiționată de doză și factori subiectivi, individuali.

Legume cu frunze verzi pentru o băutură sănătoasă

Acestea furnizează intestinului celuloză, fibră care, în combinație cu clorofila, este considerată, în mod tradițional, o substanță de curățare. În plus, au un conținut scăzut de zahăr, astfel încât flora intestinală nu suferă un dezechilibru, în timp ce sunt bogate în fitonutrienți care, la rândul lor, au un puternic efect antimicrobian și antiinflamator.

Toate aceste proprietăți se intensifică mai ales atunci când legumele cu frunze verzi sunt consumate crude. Forma ideală în care le poți consuma este smoothie-ul. Folosește frunze de spanac, de salată verde sau pătrunjel și, după gust, adaugă praf de iarbă de orz, praf de păpădie, pulbere de urzică.

Citește și: Nu-ți plac legumele. Cum procedezi?

 

Text: Grigoriana Brujan

Sursă foto: iStock

Comments

comments

Lasă un răspuns