Esti aici
Femeia.ro > Sănătate > Alimentație și diete > Nu-ți plac legumele. Cum procedezi?

Nu-ți plac legumele. Cum procedezi?

Nu-ți plac legumele. Cum procedezi? – Broccoli, dovlecei, spanac sau altele. Deși știi că sunt sănătoase, legumele nu sunt pe lista alimentelor tale favorite. Cum să faci să le mănânci totuși…

Sănătatea și starea ta de bine pot avea de suferit dacă te lipsești de substanțele prețioase − vitamine, minerale, fibre, antioxidanți − pe care ți le oferă legumele. Dar nu dispera, problema are soluție. Cel mai probabil ocolești anumite legume pentru că nu le agreezi gustul, mirosul ori textura. Secretul este să-ți păcălești simțurile. Ascunse cu măiestrie în diverse preparate, s-ar putea chiar să începi să iubești legumele. Iată câteva idei.

♥ Nutriționiștii recomandă să mâncăm cel puțin 300 g de legume pe zi.

Supele, delicioase și sănătoase

Excelentă modalitate de a integra legumele în alimentație. Fasole verde, dovlecei, morcovi, țelină, mazăre, gulie, păstârnac, roșii, salată, varză, pătrunjel, leuștean, mărar. Ai la dispoziție multe legume și verdețuri din care poți prepara o sumedenie de supe hrănitoare și savuroase. Doar să ai curiozitatea să le încerci! Iar pentru un plus de plăcere gustativă poți adăuga și altfel de ingrediente, de pildă somon afumat în supa de dovlecei, tăiței sau lapte de cocos la supa de morcovi.

♥ Dacă gustul ori textura unor legume din supă nu te satisfac, încearcă-le și sub formă de supă-cremă: aromele se combină altfel decât la supa clară, iar dacă adaugi câteva crutoane în farfurie, obții pur și simplu un alt fel de mâncare.

Smoothie la micul dejun

Cu storcătorul sau blenderul, îți ia câteva minute să-ți prepari un delicios cocteil colorat, excelent pentru sănătate și un adevărat energizant. Băut la micul dejun, acesta îți va potoli foamea măcar până la gustarea de la ora 10, dacă nu chiar până la prânz. Dacă folosești legume obișnuite, nu bio, e de dorit să le cureți de coajă ca să eviți pesticidele. Adăugând un fruct (măr, pară, kiwi, fructe de pădure), licoarea ta va fi și mai delicioasă. Iată două rețete:

* Pentru un plus de energie: un măr, o sfeclă crudă, ½ gulie, un morcov;

* Pe placul tuturor: un morcov, un castravete, o legătură de tije de țelină, un măr.

Chifteluțe delicioase

Cine spune că legumele pot fi mâncate doar simple și doar fierte? Nici vorbă! Dacă până acum ai ezitat, încearcă totuși chifteluțele. E simplu: amesteci circa 100 g de legume fierte, la alegere (spanac, varză, morcovi, dovlecei, porumb), cu un ou, 1½ linguri de amidon de porumb, 50 g de mascarpone, sare, piper, curry, mirodenii. Modelează burgeri sau chifteluțe și prăjește-le în ulei de măsline, la foc mic, timp de 4-5 minute. Servește-le cu salată. O variantă ar fi să adaugi legume – spanac, morcovi, dovlecei − la chifteluțele din carne.

Fii creativă!

În loc să-ți umpli farfuria cu spanac sau broccoli, probabil ți se va părea mai apetisantă o porție de legume asortate, fiecare cu aroma, forma și culoarea ei: mazăre, sfeclă, buchețele de conopidă, baghete de morcov, feliuțe de castravete, porumb, fasole boabe, ardei roșu și galben. Și ce-ai zice de o frigăruie de legume preparată la grătar?

♥ Nu ocoli nici legumele congelate: le găsești ambalate în diferite combinații, gata să le pui în wok sau în oala cu aburi.

Combinații gustoase cu legume care nu-ți plac

Dacă gustul sau textura unor legume (poate prea crocantă sau prea moale) nu este pe placul tău, transformă-le ca să ți se pară apetisante. Există diverse soluții de a schimba complet gustul și aspectul unei legume. Una este de a combina legumele cu mâncăruri care îți plac. De exemplu, paste sau orez cu legume (broccoli, avocado, ardei, mazăre). O altă combinație reușită este omleta cu legume: ardei roșu, ceapă verde, roșii, ciuperci.

Gătește-le altfel

Nu e obligatoriu să mănânci legumele crude ca să te bucuri de avantajele lor nutritive. Încearcă să le prepari în diferite moduri: la grătar, prăjite, la aburi, sote, piure, în funcție de cum preferi să le simți textura (moi, crocante). De pildă, broccoli perpelit în puțin ulei de măsline sau unt poate părea mai apetisant decât gătit la aburi. Poți încerca și piureurile de legume: mazăre, conopidă, fasole verde, broccoli, morcovi. Textura lor cremoasă, pusă în valoare de puțin unt, îți permite să deguști legumele într-o manieră diferită.

♥ O altă idee: prepară leguma pe care o eviți cu mirodenii sau sosuri noi (suc de lămâie, piper, ghimbir, usturoi, oțet balsamic) ca să-i schimbi gustul propriu.

Citeste si:

 

Articol preluat din revista Femeia de Azi, nr.10/2018
Text: Angelica Cîlțan
Sursa foto: pexels.com

Comments

comments

Leave a Reply