Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Alimente ideale pentru micul dejun

Alimente ideale pentru micul dejun

Care sunt cele mai bune alimente pentru micul dejun? Conform nutritionistilor, un mic dejun sanatos ar trebui sa contina carbohidrati buni, fibre si proteine. De asemenea, cercetatorii au demonstrat ca oamenii care iau micul dejun sunt mai supli, iar cei care urmeaza o dieta pentru slabit au mai mari sanse sa scape de surplusul de kilograme si sa-si mentina greutatea. Iata care sunt, in opinia specialistilor, cele mai bune alimente pentru micul dejun:

#1 Fulgi de ovaz. Fulgii de ovaz sunt bogati in beta-glucan -substanta pe care numai cateva alimente o contin, printre care secara si anumite specii de ciuperci- care are potentialul de a reduce nivelul colesterolului daca este consumat regulat. De asemenea, fulgii de ovaz mai contin omega 3, folati si potasiu in cantitati considerabile.

Sunt ideali la micul dejun in special daca vrei sa slabesti, datorita continutului de fibre. Cercetarile au demonstrat ca 8 grame de fibre adaugate la fiecare 1000 de calorii pot duce la o pierdere in greutate de aproximativ 3 kilograme.

#2 Iaurt grecesc. Cremos, hranitor si sanatos iaurtul grecesc contine o cantitate de proteine de doua ori mai mare decat iaurtul obisnuit si se regaseste in top 5 alimente care te ajuta sa slabesti, conform unui studiu desfasurat la Harvard. Pentru a creste continutul de vitamine, minerale si fibre al iaurtului grecesc si a te bucura de un mic dejun consistent si sanatos, mai poti adauga fructe, nuci sau seminte.

#3 Germeni de grau. Numai 2 linguri de germeni de grau contin 15% din doza zilnica recomandata de vitamina E si 10% din cea de folati. Germenii de grau pot fi incorporati cu usurinta in aproape orice fel de mancare: iaurt, smoothie-uri, salate etc.

#4 Grapefruit. Conform studiilor, consumul a jumatate de grapefruit inainte de fiecare masa stimuleaza arderea grasimilor si te ajuta sa scapi rapid de kilogramele in plus. De asemenea, contine antioxidanti din abundenta si este hidratant. Dar pentru ca fructul nu este suficient pentru un mic dejun nutritiv adauga si o sursa de proteina, cum ar fi un iaurt sau un ou.

#5 Banane. Bananele sunt o sursa extraordinara de potasiu si o alegere ideala pentru micul dejun. Contin cantitati mari de triptofan, unul dintre cei 8 aminoacizi esentiali, care se transforma in serotonina, hormonul bunei dispozitii. Asadar, pentru o zi cu zambetul pe buze, include-le in micul dejun! De asemenea, un alt beneficiu este ca sprijina functionarea optima a sistemului digestiv.

#6 Oua. Ouale se numara printre cele mai populare alegeri pentru micul dejun. Studiile au demonstrat ca, mancate dimineata, ouale dau o senzatie indelungata de satietate si impiedica mancatul excesiv pe parcursul zilei. Desi au un continut mare de colesterol, acestea nu cresc colesterolul din sange. De asemenea, sunt o sursa generoasa de proteine si nutrienti.

#7 Unt de migdale. Daca nu te dai in vant dupa oua sau produse lactate, untul de migdale este alternativa ideala pentru a asigura organismului necesarul de proteine. Desi untul de arahide si untul de migdale au un continut caloric similar -in jur de 100 de calorii per lingura- untul de migdale este mai sarac in grasimi saturate.

#8 Pepene rosu. Pepenele rosu este o sursa grozava de vitamine si antioxidanti, printre care si licopen, un antioxidant puternic cu numeroase beneficii asupra organismului: previne cancerul, protejeaza vederea si inima. 92% din compozitia pepenelui verde este apa, asadar fructul este nemaipomenit pentru hidratare, in special pe timp de vara.

#9 Seminte de in. Doua linguri de seminte de in contin intreaga doza zilnica recomandata de acizi grasi omega 3 si sunt, totodata, foarte bogate in fibre. Un compus important pe care il regasim in semintele de in este lignanul, antioxidant despre care s-a descoperit ca protejeaza impotriva cancerului la san.

#10 Afine. Afinele sunt un superaliment si contin o gama larga de antioxidanti. Studiile au descoperit ca afinele consumate regulat iti pot ameliora considerabil starea de sanatate, de la memorie pana la metabolism. Acestor beneficii se mai adauga si continutul redus de calorii, aproximativ 80 per cana.

#11 Pepene galben. In general, orice fruct este o alegere potrivita pentru un mic dejun sanatos. Pepenele galben nu face exceptie. Are un continut mic de calorii si mare de vitamina C si vitamina A, ceea ce-l transforma intr-o alegere sanatoasa pentru micul dejun.

#12 Kiwi. Un singur fruct de kiwi contine 65 de miligrame de vitamina C. In plus, este bogat in potasiu, cupru si fibre.

Beneficiile unui mic dejun bogat in proteine
Cel mai bun mic dejun!

Sursa foto: pixabay.com


Sus