Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Medicina naturista > Alimente pentru sanatatea ochilor (I)

Alimente pentru sanatatea ochilor (I)

Multe studii ne arată că protejarea ochilor începe cu ceea ce punem în farfurie.  Mâncărurile bogate în luteină, acizi graşi de tip Omega-3, vitamina C, vitamina E, zinc, şi antioxidanţi îndepărtează problemele de vedere.

Află care sunt alimentele care păstrează sănătatea ochilor tăi şi adaugă-le pe lista cu mâncărurile tale preferate.

Morcovii

Normal, morcovii sunt cap de listă în ceea ce priveşte sănătatea ochilor tăi. Morcovii sunt o sursă excelentă de vitamina A şi beta-carotenă care ajută la păstrarea sănătăţii generale a ochilor tăi. Vitamina A este vitală pentru suprafaţa ochilor şi pentru pleoape, iar beta-carotena este un antioxidant puternic care ajută la protejarea celulelor ochilor de formarea radicalilor liberi. Morcovii nu îţi dau vedere nocturnă, dar beta-carotena va reduce riscul apariţei cataractei.

Fiind bogaţi în fibră şi potasiu, morcovii, de asemenea, sunt ideali pentru sănătatea ta generală. Potasiul ajută la păstrarea echilibrului fluidelor corpului şi fibrele ajută la buna funcţionare a sistemului digestiv. Morcovii sunt bogaţi în falcarinol, o substanţă care ajută la încetinirea celulelor canceroase.

Citeste si: Imunitate crescuta, mancare mai gustoasa

Somonul

La fel ca orice peşte gras, somonul  este o sursă bună ce acizi graşi de tip omega-3, esenţial pentru sănătatea ochilor. Consumul regulat de somon ajută la tratarea bolilor de ochi. Somonul este una dintre cele mai bune surse de vitamina D care ajută la păstrarea sănătăţii ochilor, sănătăţii cardiovasculare şi joacă un rol foarte important în creşterea oaselor. Deficienţa de vitamina D a fost desemnată cauza riscului ridicat de cancer, boli pulmonare, diabet de tip-1, scleroză, şi artrită reumatoidă. Introdu somonul în dietă ta pentru a-ţi îmbunătăţii vederea, cât şi pentru a preveni deficienţa de vitamina D. O conservă de somon conţine îndeajuns de multe vitamine esenţiale pentru o zi.

Citeste si: 10 alimente care combat stresul

Verdeţuri cu frunze mari

Varza, spanacul, salata verde , sunt legume verzi care sunt pline de antioxidanţi. Antioxidanţii găsiţi în legumele verzi absorb lumina albastră, care este dăunătoare retinei. Mai mult de atât, pot ajuta la o formare mai bună a contrastului şi pot îmbunătăţi vederea. 

De fapt, legumele verzi sunt bune pentru sănătatea ta generală şi aduc o mulţime de beneficii. De exemplu, spanacul este bogat în potasiu, magneziu, acid folic, vitaminele E şi K, şi antioxidanţi care protejează celulele creierului şi pot preveni demenţa. Consumul regulat de varză ajută la sănătatea ochilor şi  a pielii, reduce nivelul ridicat de colesterol, şi îmbunătăţeşte funcţionarea ficatului şi rinichiilor. 

Citeste si: 9 avantaje majore ale strugurilor rosii

Porumbul

Fiind una dintre cele mai bune şi versatile legume, porumbul galben este bogat în zeaxantină şi luteină, şi antioxidanţi puternici care sunt benefici ochilor.  Jumătate de porumb prăjit îţi asigură 1,8 miligrame din aceşti pigmenţi. Consumul regulat de porumb  reduce riscul cataractei şi ajută la prevenirea pierderii pigmentului galben al ochilor.

Porumbul , datorită concentraţie mari de fibre, ajută şi la prevenirea hemoroizilor, scade riscul cancerului la colon, diabetului şi altor boli de inimă, şi ajută şi la datul jos al kilogramelor.

Citeste si: Alimente pentru sanatatea ochilor (II)

 


Lasă un răspuns

Sus