Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Alimente „sanatoase” care iti saboteaza dieta

Alimente „sanatoase” care iti saboteaza dieta

Cand iesi la restaurant, comanzi numai salate, alegi intotdeauna produse in varianta fara zahar, consumi la micul dejun cereale si mananci sandvisuri in loc de burgeri. Crezi ca asa iti protejezi silueta? Nicidecum! Fiecare dintre aceste alimente, in aparenta inofensive, te impiedica sa slabesti si nici nu ar trebui sa faca parte dintr-o alimentatie sanatoasa. Din fericire, ele pot fi inlocuite cu alimente la fel de gustoase si garantat sanatoase.http://localhost/femeia/wp-content/uploads/2012/03/21/1-540.png

Salate de la fast-food sau restaurant

Desi crezi ca faci cea mai sanatoasa alegere din meniu, trebuie sa stii ca aceste salate au un continut mare de grasimi, din cauza dresingurilor sau a maionezelor din compozitie. O astfel de salata poate contine peste 800 de calorii!

  • INLOCUIESTE CU: salata fara branza si crutoane, preparata cu otet balsamic sau ulei de masline – o grasime din categoria „buna”, excelenta pentru piele si inima.

Cereale pentru micul dejun

Alegerea celor mai bune cereale este cruciala daca vrei sa slabesti. Cele care contin fructe uscate sau grau pot avea la fel de mult zahar ca un baton de ciocolata sau la fel de multe grasimi ca o felie de prajitura.

  • INLOCUIESTE CU: cereale simple, bogate in fibre. Poti incerca alternativ painea cu grau integral sau iaurt simplu slab in grasimi in care adaugi miere si bucati de fructe.

Iaurt cu fructe

Un iaurt cu fructe si alune, bogat in grasimi si zahar, poate avea pana la 175 de calorii la 100 g! Nici varianta slaba in grasimi nu este buna, pentru ca poate avea continut dublu de zahar.

  • INLOCUIESTE CU: iaurturi simple, cu un continut mic de grasimi, la care sa adaugi tu fructele. Poti tine astfel caloriile sub control.

Sandvisurile gata preparate si ambalate

O varietate mare de sandvisuri iti fac cu ochiul peste tot. Dar stii ca ele contin cel putin 900 de calorii?

  • INLOCUIESTE CU: sandvisul facut de tine, acasa. Vei fi mai putin generoasa cu painea si esti sigura de continutul scazut in grasimi si calorii al ingredientelor pe care le folosesti.

Batoane de cerealehttp://localhost/femeia/wp-content/uploads/2012/03/21/1-541.png

Sunt la indemana, gustoase si sanatoase. Oare? Contin intr-adevar carbohidrati si elibereaza lent zaharul in organism, energizandu-te pentru toata ziua, DAR contin si mult zahar rafinat si grasimi.

  • INLOCUIESTE CU: fructe. La micul dejun, in loc de batoate de cereale consuma cereale simple cu lapte.

Dulciuri fara zahar si ciocolata

De obicei, dulciurile si ciocolata care sunt fara zhar ori au continut mic de zahar contin in schimb o gramada de indulcitori artificiali.

  • INLOCUIESTE CU: o ciocolata calda slaba in calorii sau 3-4 tablete de ciocolata neagra.

Alune si fructe uscate

Desi sunt o alternativa la chipsuri si ciocolata, alunele sunt bogate in calorii (500 de calorii, 50 g de grasimi la 100 g) si nu trebuie sa consumi mai mult de o portie pe zi (cam cat incape in palma). Fructele uscate contin mult zahar, cam 64 g de zahar si 240 de calorii la 100 g.

  • INLOCUIESTE CU: 10 masline verzi, care contin 30 de calorii, comparativ cu o mana de alune care contine 130 de calorii. Sunt 100 de calorii diferenta!

 


Lasă un răspuns

Sus