Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Cate calorii au indulcitorii

Cate calorii au indulcitorii

 

Zahărul este dăunător sănătăţii, motiv pentru care cei foarte riguroşi, dar care nu pot rezită tentaţiei de a mânca „ceva dulce”, apelează la alţi îndulcitori. Am comparat mai multe tipuri de îndulcitori, în ceea ce priveşte numărul de calorii în aceeaşi cantitate de îndulcitor. Iată câte calorii au îndulcitorii. 

Ca să avem ce cu ce compara este bine de ştiut că zahărul tos (cunoscut că zahăr rafinat, zahăr alb) conţine 50% glucoză şi 50% fructoză, nu are minerale şi nu conţine antioxidanţi. În 200 de grame de zahăr sunt 720 calorii.

Nectar de agave. În 200 de grame sunt 960 calorii. Conţine până la 90% fructoză, raport maxim între toţi îndulcitorii. O cană de zahăr este înlocuită cu două linguri de sirop de agave.

Mierea.
În 200 de grame de miere sunt 960 de calorii. Conţine fructoză, glucoză, iar cantitatea de antioxidanţi variază în funcţie de tipul mierii. Mierea de hrişcă are cea mai mare cantitate de antioxidanţi, mierea de tei, cei mai puţini. Mierea este la fel de dulce că şi zahărul.

Melasa. În 200 de grame sunt 960 de calorii. Conţine aproximativ 50% glucoză şi 50%  fructoză. Melasa neagră are cea mai mare cantitate de antioxidanţi dintre toţi îndulcitorii. Are aromă distinctă, uşor amăruie. O cană de zahăr poate să fie înlocuită de 1 şi 1/3 căni de melasa.

Zahărul brun.
În 200 de grame sunt 720 de calorii. Conţine în părţi egale fructoză şi glucoză. Se face prin adăugarea de melasa în zahărul alb. Zahărul brun conţine calciu şi fier. Este mai puţin dulce decât zahărul alb.

Melasa neagră are cea mai mare cantitate de antioxidanţi dintre toţi îndulcitorii, dar este destul de dificilă de suportat la gust, deşi este mai dulce decât zahărul.

Siropul de arţar. În 200 de grame sunt 800 de calorii. Conţine  în părţi egale glucoză şi fructoză. Este ceva mai dulce decât zahărul.

Sirop de orez brun. În 200 de grame sunt 1200 de calorii. Este nerecomandat pentru că are foarte multe calorii şi conţine catitati mari de metale grele şi arsenic.

Sirop de porumb. În 200 de grame sunt 960 de calorii. Este foarte bogat în fructoză şi este mai puţin dulce decât zahărul. Se consideră că una din cauzele obezităţii stă în consumul crescut de sirop de porumb.

Zahărul de nucă de cocos (sau zahărul de palmier).
În 200 de grame sunt 720 de calorii. Este fabricat din apa de nucă de cocos. Are un indice glicemic mic şi este un produs relativ nou pe piaţă îndulcitorilor. Este la fel de dulce că şi zahărul, este sănătos, dar este foarte scump.

Siropul de trestie de zahăr. În 200 de grame sunt 960 calorii. Conţină cantităţi egale de fructoză şi glucoză. Are aromă naturală de caramel şi este foarte bun pentru inducirea ceaiului şi a cafelei. Este considerat un substitut pentru miere. Este ceva mai dulce decât zahărul.

 

Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus